4 mei 2025, 21:38:21

Amy (help)

Gestart door miep, 8 augustus 2012, 11:19:01

« vorige - volgende »

miep

8 augustus 2012, 11:19:01 Last Edit: 8 augustus 2012, 11:24:51 by miep
Mijn valkparkietje die ik gister heb gehaald heeft van die histerische buien dat ze door de kooi heen vliegt als een gek en aan het tralies vastklampt zo van: IK WIL ERUIT !!!
en echt als een gek het tralies aanvallen bek open aanvliegen en hap  ::)

en dan aan het krijzen is (ai me oren haha)  ;D

Ze is (nog) niet tam...
is dit normaal gedrag ?

patty

hoi miep,
hoe oud is je valkje? ze moet echt wennen. gewoon rustig bij de kooi zitten lief praten. met trosgierst lokken om te snoepen. ik heb mijn valkje ander halve week. maar is bij de kweker handtam gemaakt. dat wil in mijn geval zeggen dat ze niet schuw is en veel geluiden in huis al gewend is. maar ik moest wel weer opnieuw der vertrouwen winnen. ik ben er echt elke dag een paar uur mee bezig. in begin zat ze ook te blazen. zeker als je valkje nog niet handtam is of mensen gewend is... heel voorzichtig beginnen. komt echt goed heel geduldig zijn. maar dat is niet je sterkste punt... las ik in je dagboekje....
succes groetjes patty.

miep

maar praat jij dan bijv. drie uur tegen de valk  ? of hoe moet ik mij dat voorstellen

patty

gewoon wast baby praat... hoe mooi ze is of lief. vaak dingen herhalen zoals hallo, daar regeert croky heel goed op. of o ooo. das lief.met een heel zacht stemmetje..geen drie uur achter elkaar maar wel heel vaak.
succes.  :D

miep

Ik was net tegen haar bezig haha
en ze zat zo stil en dan doet ze met haar snavel zoiets alsof ze haar tong uitsteekt en dan hoor je zo geknars

haha
ik zeg: wat gaat gij tong uitsteken naar het baasje  ;D

patty

hoi,
maakt niet uit wat je zegt.als het naar op één vriendelijk toon is.ik zeg dat ook...happen naar het baasje. maar niet je vingers weg trekken. is moeilijk. ze hebben snel iets door.echt waar neem de tijd..
groetjes patty en croky