Nieuwe valk, eet en drinkt maar niet??

Gestart door Tamara8, 4 september 2012, 12:44:03

« vorige - volgende »

Tamara8

Beste mensen,

Sinds gister heb ik een nieuwe valk erbij, witmaskertje. Nog jong maar eet zelfstandig (bij de vorige eigenaar) vliegt ook en zat met oudere vogels in de kooi. Ik heb een lekker bakje met voer en een bakje met water in de kooi gehangen (net zoals bij mijn andere valk) maar de nieuwe eet er absoluut niet van en drinkt ook niet. Voorderest is ze heel actief en vliegt lekker achter de ander aan. Toen ik vannochtend het bakje met eten OP de kooi zette, waar de 2 gezellig zaten, begon de valk die ik al had er van te eten, toen de nieuwe dat zag, ging hij er ook op af, maar t bakje viel om en sindsdien eet ie niet..

Wat te doen? Is t gewoon van de verhuizing en de stress en moet ie nog even wennen?

Alvast bedankt!

smiley

Hoi

Ik zou het nieuwe valkje even een aantal dagen in zijn /haar kooi houden en niet laten vliegen .
Zet op de bodem een extra bakje voer neer en eventueel een trosgierst op hangen .
Dat het nieuwe valkje niet eet komt doordat hij/zij net bij jou woont alles en iedereen is vreemd en eng .
Laat hem/haar lekker met rust en praat op afstand veel tegen het valkje.
Zo went hij/zij aan jouw stem ,en na en aantal dagen heeft hij vanuit zijn kooi de kamer waar hij/zij staat goed kunnen bekijken .
En pas dan kan je hem eruit laten ,anders is de kans groot dat hij overal tegenaan vliegt .
In die paar dagen zie jij dan ook dat hij/zij eet en drinkt ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht