10 mei 2025, 11:46:13

Welke mutatie?

Gestart door Angelaatje, 2 augustus 2012, 14:36:08

« vorige - volgende »

Angelaatje

Hallo allemaal!
Ik heb even een vraag. We hebben sinds kort een nieuw valkje en hij is nog vrij jong ( 3-4maanden). Nu weten we niet welke mutatie dat hij is? De tekening op z'n lijfje is hetzelfde als bij de opaline cinnamon maar dan met de kleuren beige en wit. Geel of grijs zijn nergens te bekennen. Zijn vleugels zijn beige met witte visgraat eroverheen, hoofdje en kuif zijn helemaal helder wit, roze pootjes en een beige/wit gemengde staart. In de zon heeft hij blauwe irissen. ( ERG mooi!!)

Nu heb  ik bijna heel internet afgezocht maar kan nergens ongeveer hetzelfde vinden..??
Bij de dierenwinkel zeiden ze al dat hij zeldzaam was ( 1 op 500 ofzo) maar meer wisten ze ook niet..??

Hebben jullie misschien een idee? Ik probeer zo snel mogelijk foto's erop te zetten, maar mijn mobiel maakt te grote foto's haha.
Bedankt alvast!!
Groetjes, Angela en Bailey

Angelaatje

deze foto heb ik van internet, deze lijkt nog het meest op onze Bailey.. Alleen is bij Bailey de beige kleur nog beter zichtbaar..

Rianne

Een cinnamon opaline witmasker, en ik denk nog bont ook. Zo super zeldzaam is dat niet hoor, zoals de dierenwinkel zegt, maar wel heel mooi hoor! :D

animallovertje

mooie mutatie hoor :) een beetje als mijn knurfje dus..

maar inderdaad niet zo zeldzaam
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Angelaatje

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ze bij de dierenzaak niet echt veel verstand ervan hadden dan haha  :P Maar hij is voor ons heel speciaal :D Hoe kun je bij deze mutatie nou goed zien of het nou een popje of een mannetje is?

Groetjes!

Angelaatje

Citaat van: animallovertje op  2 augustus 2012, 15:54:02
mooie mutatie hoor :) een beetje als mijn knurfje dus..

maar inderdaad niet zo zeldzaam

Ja inderdaad, Bailey lijkt er wel op! Alleen dan met witte kuif  ;) Is knurfje een mannetje?

animallovertje

wanneer ze ouder zijn kun je het zien aan de parels.. die verdwijnen namelijk bij mannen..

ik heb knurfje gekocht met de gedachte dat het een man zou zijn.. maar toen ie met 7 maanden nog al z'n parels had en toch wel erg veel vrouwengedrag ging vertonen heb ik een DNA test laten doen en toen bleek het een popje te zijn ;)

popje dus
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------