14 mei 2025, 23:40:19

Dagboekje Tommy

Gestart door miep, 30 juli 2012, 14:44:08

« vorige - volgende »

miep

dit was tommy als klein vogeltje !

Savanna-c

AHG DIE IS ZOO ENORM SCHASTTIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En hihi ja bij mij zitten ze ook aan elkaars kuif ook altijd een snauw, blijkbaar hun gevoelige plek, ik mag er wel aankomen maar bij elkaar nee hoor hihihiihi

patty

wat schattig zeg ;D..ik mag ook aan der kuifje komen

miep

Nelly heeft heel het huis hier gebarikadeerd
mevrouw wil NIET in de kooi en ik krijg haar niet te pakken.

ik moest weg, na een uur proberen haar dan maar alleen in huis los gelaten. ik kom terug, mevrouw slaapt op de kast en ik krijg een paar blazende bijten naar mij toe als ik binnen kom.

Verder slapen ze nu. Nelly op de kast en tommy in de kooi.

Vrijdag ga ik met Nelly naar de dierenarts voor haar nageltjes en ze heeft zo wat schilfers onder haar veren enzo. Gewoon even algemene controle.

wat een figuur die nelly zeg  8) vind het wel leuk dat tommy zo rustig reageert. zo schattig alsof ie het begrijpt  :P

miep

Vandaag met Charly naar de dierenarts al geweest.
nageltjes goed, in de rui, veel verschilvering van de huid maar dat kwam door de voeding. Alles was in orde alleen haar voeding moest ik aanpassen. fijn dat het goed met haar is.
De dierenarts heb ik laten kiezen of het Nelly of Charly zerd en het is toch Charly geworden hihi.

seffes zet ik haar in de kooi bij tommy en zet lekker voer erin en dan ga ik naar school.
Ben blij dat ze niets mankeert behalve dan die extra schilvers maar dat was kwestie van voeding bijsturen  :)

Savanna-c

Wat een eigenwijsje haha, leuk he dat doet kuifje ook ruki zet ik zo plop in de kooi haha, maar als kuifje het in de gaten eeft zittie weer op de kast...

Erg handig als je iets moet doen... Niet dus hahahaha

patty

altijd je vakjes pas eruit laten als je weet dat gen gaat hebt.
ik heb geluk met croky...das zo'n kroelkip die heb ik altijd zo te pakken.
;D
groetjes patty en croky.

Jeroenw

3 oktober 2012, 01:47:10 #127 Last Edit: 3 oktober 2012, 01:55:33 by Jeroenw
De voeding worden zeker pallets dat was hun advies zeker ;D
Ik heb ook iets wat goed is niet alleen voor hun veren maar ook voor
Hun huid oro bad zoutbad voor vogels
Het zout is niet schadelijk voor hun als ze daar wat van binnen krijgen
Ze krijgen er mooie veren en huid mee

Er zit een schepje Waarmee je zout in planten spuit doet en dat sproei je over je valkje .goed voor de huid schilvers als je dat doet en je voeding aanpast
Komt helemaal goed met hem

Gr. Jeroen

miep

wooohoooeeee charly is aan een heerlijk stukje meergranenbrood  ;D en Tommy ook

;D

miep

ik heb trouwens nog steeds het plantje niet.
???

Jeroenw

Lullig dan van TNT duurt verrekt lang

miep

whaha, tommy tussen het tralies en Charly uh hapt in de lucht  ;D Allebei even gek  ;)

Even de vogeltjes voeren  8) OH Charly je mag niet lachen met je mondvol !

Charly kwam uit zichzelf uit de kooi toen ik aan het knabbelen was en tot mijn grote verbazing landde ze op de tafel om mee te eten.  :o ;D ;D

haha en dan moet Tommy natuurlijk ook. Dan is Tommy wel echt een kluns met dingen op te eten hoor. Terwijl Charly het zo naar binnen schranst. haha.

Tommy zit Charly steeds zo wat uit de tent te lokken wel leuk om te zien.  :)

Ben zo trots op Tommy hij baddert bijna elke dag, flink he !

Savanna-c

Wat een leuk foto verhaal!  ;D Zo schattig oe ze zitten te smullen  ::) ::)

miep

ik moest de vogeltjes als ze niet zelf badderde met de plantenspuit 1 keer per week spuiten voor de veertjes enzo.

Tommy wast zich bijna elke dag (echt badderen in water). Charly niet. Dus ik heb plantenspuit gekocht en Charly net wat nat gespoten. Ze vond het geloof ik wel lekker. Ze zat heel suf te kijken maar haha ze deed niets

Tommy is weer hyper actief. Denk dat dat komt omdat hij een roodrug is dat dat het verschil is. die kan soms echt buien hebben dat hij van contentement wel tien rondjes vliegt en dan gewoon nog eens beetje gaat stuntvliegen enzo haha  ;D

Savanna-c

Haha echt leuk die Tommy, en Charly is natuurlijk ook fantastisch :D:D:D

O ja sorry van de foto heb hem al verrandert maar hij doet het niet..