29 april 2024, 16:29:52

Dagboekje Tommy

Gestart door miep, 30 juli 2012, 14:44:08

« vorige - volgende »

miep

30 juli 2012, 14:44:08 Last Edit: 21 november 2012, 14:53:03 by miep
Hoi allemaal !

Ik wil hier graag een dagboekje beginnen. Over een kleine vier weken krijg ik mijn allereerste valkparkiet ! Ik haal hem bij een kweker en krijg hem tam thuis (als het goed is).
Ik heb pas een kooi aangeschaft een papegaaienkooi.

De parkiet zal dus Grumpy (koosnaampje: Grumpert) gaan heten.

Het zal een wildkleurtje worden.
Ben nu druk aan het denken wat voor speelgoed ik kan maken voor hem. Vroeger heb ik altijd ratten gehad, maar nu omschakelen om te knutselen voor een vogeltje  ;D Dat is toch iets anders...  :P

animallovertje

wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen!! spannend, over 4 weken je aller eerste valkparkietje!! zal vast helemaal goedkomen;)
ben je van plan later nog een tweede valkparkietje aan te schaffen?

heel veel plezier met de voorpret ;)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

miep

Ik weet het niet, ze zeggen toch dat als je 1 valkparkietje hebt dat die zich dan aan je hecht en als je er dan nog een bijneemt dat die dan jalours kan worden enzo...

En twee mannetjes of twee vrouwtjes gaat dat samen ?

ik begin in elk geval met eentje en dan hopen dat ik me kan beheersen haha  ;D

Savanna-c

Wat leuk zeg!
Nou je zal er echt geen spijt van krijgen! het zijn super lieve beestjes! Maar als je erg veel weg bent en hij heel lang alleen is, zou je er nog 1 kunnen  nemen, ik doe dat wel want ik zit de halve dag op school, dus is het voor mij handiger  ;)

Nou nu nog ff wachten dan he!

patty

hoi,
wat leuk zeg een valkje..ik heb de mijne net twee dagen in huis. komt redelijk tam van de kweker af maar het blijft toch flink geduld hebben hoor. dus staar je niet blind op meteen tam. succes met de voor pret.
groetjes patty  ;D

kaykiller

Citaat van: miep op 30 juli 2012, 14:44:08
Hoi allemaal !

Ik wil hier graag een dagboekje beginnen. Over een kleine vier weken krijg ik mijn allereerste valkparkiet ! Ik haal hem bij een kweker en krijg hem tam thuis (als het goed is).
Ik heb pas een kooi aangeschaft een papegaaienkooi.

De parkiet zal dus Grumpy (koosnaampje: Grumpert) gaan heten.

Het zal een wildkleurtje worden.
Ben nu druk aan het denken wat voor speelgoed ik kan maken voor hem. Vroeger heb ik altijd ratten gehad, maar nu omschakelen om te knutselen voor een vogeltje  ;D Dat is toch iets anders...  :P


is hij net uit het ei bij de kweker dan? of wil je gwn dan een valkje hebben?

miep

Hij is al uit het ei hoor !
maar tegen dan mag hij weg bij de kweker, wanneer hij zelfstandig eet  :) Eerder niet.

Ik ga hem toch maar happy noemen denk ik  ;D

ik heb vandaag wat leuke ringen gehaald voor in de kooi...

miep

Ik kon niet meer wachten en ik heb er eentje bij een andere kweker gehaald. Deze is niet tam, maar nog wel jong, twee maanden ongeveer en hij/zij eet zelfstandig.

Ik geef hem/haar een andere naam want het is niet echt een happy maar een hele sjieke ! ik ga nog fotos maken. Het is een witte.

Ze is heel angstig, heb haar in de kooi gezet en ze vloog overal tegen tralies aan. daarna ging ze op de stok zitten en keek.

Heb water en voer in de kooi staan en laat haar rustig daar nu even zitten ben niet thuis dus het is er rustig.

Jaimy

hehe..ik ken het ongeduld gevoel ;) Wachten kan heeel lang duren! Maar waarom heb je niet voor een tamme gekozen die al zelfstandig is..die zijn er op dit moment genoeg te vinden!  ;) Nou, nu kun je in elk geval lekker bezig zijn met deze! Ben benieuwd naar de foto's!

Gr, Jaimy

miep

mijn budget is niet groot,
en hier in de buurt waren alle valkjes rond de 50 euro (tam)...

ik had er maar twee gevonden die voor 15 en 18 euro jonge valkjes verkochten. Maar dan waren ze niet tam.

Dus ik dacht dan spaar ik 35 euro uit en maak ik ze zelf tam.
Had ook liever een tamme maarja... Tzal me wel lukken toch ?

Amy gaat ie heten. Ze is echt heel mooi ! :)

Later haal ik misschien nog eentje bij.

miep

Zo even een update van mij.
Amy is er een met een echt eigen willetje. Hij kruipt niet weg in een hoekje. maar je ziet wel zijn angst. Af en toe heeft ie een histerische bui dan dribbelt ie heen en weer en met zijn snavel pakt ie tralies beet alsof ie eruit wilt.

Heb trosgierst gehaald maar hij reageert er nog niet op.

Vannochtend om kwart voor tien ineens gegil, ik dacht huh wat is dat ? oja ! ik heb een vogel ! haha

;D

tips zijn altijd welkom,
ik dacht eerst maar gewoon tegen hem te praten en hem te laten wennen aan de kooi een paar dagen..

Maar tis er echt een met een eigen karakter volgens mij  :P

kaykiller

Citaat van: miep op  8 augustus 2012, 11:09:26
Zo even een update van mij.
Amy is er een met een echt eigen willetje. Hij kruipt niet weg in een hoekje. maar je ziet wel zijn angst. Af en toe heeft ie een histerische bui dan dribbelt ie heen en weer en met zijn snavel pakt ie tralies beet alsof ie eruit wilt.

Heb trosgierst gehaald maar hij reageert er nog niet op.

Vannochtend om kwart voor tien ineens gegil, ik dacht huh wat is dat ? oja ! ik heb een vogel ! haha

;D

tips zijn altijd welkom,
ik dacht eerst maar gewoon tegen hem te praten en hem te laten wennen aan de kooi een paar dagen..

Maar tis er echt een met een eigen karakter volgens mij  :P


in een hoekje kruipen is gwn nog wennen suc6 met tam maken  ;)

Jaimy

heel veel tijd en geduld kost het om ze tam te maken. Vaak zijn ze in de kooi nog schuwer dat buiten de kooi, dus ookal is niet iedereen daar mee eens. Ik zou haar kortwieken, en buiten de kooi bij je neerzetten. Maar je hebt haar nog maar kort, de eerste 2 weken eerst laten wennen en veel tegen praten, nog niet eens met je handen erbij. Heel succes! ;)

Groetjes Jaimy

patty

hoi,
en lukt het één beetje... :)

miep

nou uhh
hij probeert uit de kooi te breken, had zijn koppie er al helemaal door gewurmt ik schrok  :o

Amy wil eruit  ::)