6 mei 2025, 01:38:27

Marie's Kweekboekje - uitgevlogen

Gestart door mariejj, 30 juli 2012, 14:37:05

« vorige - volgende »

mariejj

30 juli 2012, 14:37:05 Last Edit: 27 augustus 2012, 23:55:29 by mariejj
Na 2 jaar niet gekweekt te hebben heb ik ruim een maand geleden de blokken weer opgehangen, en de eerste jongen zijn inmiddels geboren!

De koppels:

Cindy&Ricky
Bronzefallow split bont cinnamon-geelwang  X opaline geelwang split bont bronzefallow

Twizzle&Twan
wildkleur split bont witmasker bronzefallow opaline-cinnamon  X  bronzefallow witmasker split bont

Amy&bont geelwang
opaline bont geelwang kanssplit cinnamon  X opaline geelwang split bont kanssplit bronzefallow

Meeko&Kailey
opaline geelwang split bont cinnamon? kanssplit bronzefallow  X opaline bont

Salty&Sunny
bronzefallow witmasker split cinnamon  X  opaline cinnamon bont

Bonte witmaskers
bont witmasker split opaline en/of cinnamon?  X bont witmasker

Bailey&Patty
witmasker X wildkleur   back-up koppel krijgen geen eigen jongen

Scooby&Shirley
bont X opaline cinnamon bont

Ilja&opaline cinnamon
witmasker split bont lutino  kanssplit opaline-cinnamon  X opaline cinnamon split onbekend

opaline witmasker split bronzefallow kanssplit bont

Davey
bont witmasker split opaline-cinnamon?

mariejj

30 juli 2012, 14:43:01 #1 Last Edit: 30 juli 2012, 15:18:15 by mariejj
Cindy&Ricky   4 jongen: 3 zwarte ogen 1 rode ogen, nog 1 ei.
Twizzle&Twan  2 jongen: 1 geeldons 1 witdons beide zwarte ogen   nog 1 ei
Kailey&Meeko  3 jongen 2 eieren
Davey broed en voert samen met Kailey, Meeko broed niet (geelwang) dus dat komt wel mooi uit, hopelijk zijn de jongen wel van Meeko maar dat zullen we zien als ze groot zijn.

Nog geen foto's daar zijn ze toch te klein voor.  ;)

bonte witmaskers, waarschijnlijk allemaal onbevrucht.
opaline witmasker,  2 bevruchte eieren
Salty&Sunny  Ilja&opalinecinnamon  en Scooby&Shirley  zijn net begonnen met eieren leggen.
Amy&bontgeelwang tonen geen interesse in de blokken.  ???

animallovertje

Wauw!! wat een prachtige valkparkieten heb je daar zitten zeg!!!!! wauwie!!

helaas zie ik de foto's van de jongen niet?!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Lin

Succes met je mooie koppels. Zoek je nog een cinnamon opaline bronze fallow?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mariejj

Citaat van: animallovertje op 30 juli 2012, 14:48:49
Wauw!! wat een prachtige valkparkieten heb je daar zitten zeg!!!!! wauwie!!

helaas zie ik de foto's van de jongen niet?!

staan nog geen foto's  ;) valt nog weinig aan te zien aan donsjes van een paar dagen, foto's komen pas bij 3 weken oud zoiets.

Citaat van: Lin op 30 juli 2012, 17:20:28
Succes met je mooie koppels. Zoek je nog een cinnamon opaline bronze fallow?

Dankje, het gaat al de goede kant op met 9 jongen!  Nee misschien wel die opaline cinnamon witmasker pop  ;) heb nog een vrijgezelle witmasker split bont lutino  opaline-cinnamon  zitten.

mariejj

2 jongen erbij.  ;D
1 met rode ogen dus bronzefallow van Cindy&Ricky.  Hun jongen liggen bij Bailey&Patty, Cindy broed wel maar ik vertrouw het niet helemaal dus voor de zekerheid de eieren gewisseld.  Cindy&Ricky zijn er nu dus achtergekomen dat uit hun nepeieren geen jongen komen en zoeken een nieuw blok uit.
1 jong van Meeko&Kailey.

En de 3 eieren waarvan 2 bevrucht van de opaline witmasker die ijskoud in het blok lagen,  ze zit alweer kippetje, onder het koppel bonte witmaskers gelegd, hun eigen eieren zijn onbevrucht. Hopelijk komen ze nog uit, ze hoefden niet zo lang meer.
De opaline witmasker split bronzefallow kanssplit bont mag verhuizen wegens teveel familie.
Netzoals haar 2 ooms, een wildkleur en cinnamon allebei split bont witmasker bronzefallow x2opaline-cinnamon

Wel leeg zo in de voliere als alles in de blokken zit  :D

Rianne

mariejj

Yup 12 jongen nu  ;D

schrok net een beetje..  :-[ ik zag jongen die al kleur kregen en dus oud genoeg waren voor een ring, dacht dat het nog wel een paar dagen duurde voordat het zover was haha   :P gelukkig nog op tijd dus 2 jongen van Cindy&Ricky hebben een ringetje om. Allebei zijn ze niet bont, dus  wildkleur of cinnamon geelwang of geelwang.  De oudste heeft al hele donkere pootjes.

Tussenstand:
Meeko&Kailey  5 jongen
Cindy&Ricky 5 jongen
Twizzle&Twan  2 jongen

Amy en de bonte geelwang zaten ook eindelijk in een blok!   Maar waarschijnlijk heb ik dan geen back-up koppel voor ze  ::)

mariejj

Citaat van: Rianne op  2 augustus 2012, 17:12:44
Ik vind bourkes leuk! Zijn ze verwant, heb je foto's?

Ja ze zijn verwant, ik heb 3 rubino's waarvan 2 donkerder zijn dus volgens mij mannen?  en 1 rose of is het een wildkleur.
Geringd van vorig jaar augustus volgens mij. Ik heb een koppel binnen zitten omdat ze zo weinig lawaai maken, en hun jongen gehouden omdat het zo leuk roze is in de kooi, maar ze mogen nou weg en dan mogen de ouders een nieuw nest maken  ;D Ik hou zelf ook 1 rubino man die gaat in de buitenvoliere dus zoek nog een onverwant popje erbij.

mariejj

>:( >:( >:( >:(
Stond een koppel splendids op marktplaats die ik wou kopen, gistermiddag hun gemaild dat ik ze wou hebben.
Hun: ja is goed maar we durven ze nog niet mee te geven want ze zijn in de rui.
ik: dan wil ik ze wel reserveren totdat u vind dat ze kunnen verhuizen
hun: graag wil ze voor je vasthouden tot ze door de rui zijn maar dan wil ik wel dat je een gedeelte (7,50) overmaakt (met rekeningnummer enz er al bij) omdat veel mensen reserveringen annuleren of niet komen opdagen blablala. 

Dat laatste mailtje kreeg ik gisteravond, en had ik nog niet op kunnen reageren,  vanochtend een mail:
De vogels zijn opgehaald.

Ik heb nou maar een mail terug gestuurt dat ik het heel raar vond, en dat ze precies hetzelfde doen als die mensen die reserveringen annuleren. 
Echt niet normaal hoe onbeschoft kopers en verkopers zijn.

Ik heb ook al een paar keer mensen gehad die op het laatste moment afzeggen of niet komen opdagen maar ik ga echt niet van te voren geld vragen, en ben ook niet van plan om dat zelf te geven aan anderen. Heb het hier bij valkparkieten ook al gezien..
maar geld sturen aan een onbekend persoon, voor een vogel die je nog niet gezien hebt, en waar nog van alles mee kan gebeuren. Zouden jullie dat doen?  ???

mariejj

4 augustus 2012, 14:46:36 #10 Last Edit: 4 augustus 2012, 18:25:27 by mariejj
1 wit donsje geboren!  van de opaline witmasker pop die ik overgelegd had naar de bonte witmaskers (wat ook de vader is)
Ze hebben er ook alweer eieren bijgelegd..  ::)

1 ei gevonden in de voerbak, onder Scooby&Shirley gelegd die waarschijnlijk toch weer onbevruchte eieren hebben.

1 ei in blok waarvan ik denk dat het van Cindy&Ricky is

Sunny is ziek, ze kan niet meer goed op stok zitten en ligt op de broedblokken, geen kracht meer in 1 pootje en vleugel, dezelfde vleugel die ze altijd al iets liet hangen, Ze eet nog wel en kan ook vliegen.

De zebravinken hebben zelf een nestje gemaakt van veren enz. tussen 2 broedblokken in, heel grappig zal er wel een foto van maken, helaas 1 ste ei was al stuk.

De jongen gaan goed, mutaties beginnen ook steeds zichtbaarder te worden:
2 jongen van Cindy&Ricky  : wildkleur of geelwang
1 jong van Cindy&Ricky : bronzefallow of bronzefallow geelwang
1 jong van Twizzle&Twan:  wildkleur of opaline cinnamon
2 jongen van Meeko&Kailey: opaline of opaline (cinnamon) geelwang
1 jong van Meeko&Kailey:  opaline bont of opaline (cinnamon) bont geelwang.  deze word zwaar bont volgens mij.

mariejj

12 augustus 2012, 20:11:17 #11 Last Edit: 12 augustus 2012, 20:40:20 by mariejj
Kan iemand mij zeggen of de foto's niet te groot zijn?  Mijn beeld van deze site is namelijk vergroot en ik weet niet hoe ik het weer normaal krijg.

Van Twizzle & Twan
wildkleur

bonte witmasker

Van Cindy & Ricky
wildkleur

waarschijnlijk wildkleur  misschien geelwang

bont bronzefallow  hopelijk krijgt deze gele wangen

wildkleur , geelwang of cinnamon geelwang

cinnamon bronzefallow geelwang bont of kanssplit bont pop

De jongen van Meeko en Kailey
opaline geelwang pop

opaline man

opaline bont man

opaline  of opaline (cinnamon) geelwang

opaline of opaline (cinnamon) geelwang

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

mariejj

De bonte bronzefallow heeft nog steeds gele wangen!  ;D ;D
nog 2 daagjes wachten dan is het zeker, en dan zal hij hier blijven  ;)

De opaline bonte geelwang man zit te broeden  :o  haha we zien wel ik heb toch geen backup koppel meer.

De opaline witmasker pop is verkocht.

Alles zit in de blokken:
Twizzle&Twan  2 jongen
Bailey&Patty  5 pleegjongen van Cindy&Ricky
Kailey&Meeko  5 jongen
bonte witmaskers   2 pleegjongen
Salty&Sunny   4 bevruchte eieren
Ilja&opalinecinnamon  4 bevruchte eieren
Cindy&Ricky  4 bevruchte eieren
Scooby&Shirley  1 bevrucht ei (uit de voerbak van ??)
Amy&bontgeelwang  ?? eieren

Wendy..

Oké we hebben dezelfde smaak!!!!
;D ;D ;D Wat een plaatjes heb je!!!  ;D ;D ;D

Enne die Bonte Bronze Fallow Geelwang  :o :o

Prachtig!!!  :-*
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten