hoi weten jullie of dit een witmasker zilver parel valkparkiet is

Gestart door adam, 30 juli 2012, 10:21:18

« vorige - volgende »

adam

Hoi ik ben nieuwe hier en ik had een klein vraagje ik heb een valkparkiet die erg veel op een witmasker zilver parel vealkparkiet lijkt en ik wou een mdddening van jullie hebben of het hem is of welke mutatie het dan is hier zijn 2 foto's



Dd

adam



Sry dat ze zo groot zijn maar er ging wat fout 2 keer maar hoop dat iemand me kan helpen


Mvg adam

*Esther*


adam

Mm ok hoe kan je dat precies zien want hij heeft net als een parel de vlekken en toch een witte kop vandaar


Mvg

kaykiller

Citaat van: adam op 30 juli 2012, 19:29:01
Mm ok hoe kan je dat precies zien want hij heeft net als een parel de vlekken en toch een witte kop vandaar


Mvg


een witte kop bij en witmasker betekend dat hij een man is

Patrick

Witte kop kan ook komen door de mutatie bont.
De hoofdkleur van je  valkparkiet is witmasker en mutatie die erin zit is opaline/bont.
Als deze vogel na de 3de rui nog steeds al zijn parels behoud dan kan je voorzichtig zeggen dat het een pop is. Waarom voorzichtig??? Vanwege de bont mutatie die erbij in zit. De parels kunnen bij een man in combinatie met bont langer aanwezig blijven en is het raadzaam om iets langer te wachten qua geslachts bepaling (DNA test is sneller en weet je het zeker binnen 2 weken).

Witmasker zilver is een oude benaming voor witmasker pale fallow. Alle pale fallow's hebben rode ogen en via http://valkparkietenbenelux.forumup.be kan je diverse foto's vinden van pale fallow valkparkieten met diverse mutatie's erbij.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

kaykiller

Citaat van: Patrick op 30 juli 2012, 19:59:55
Witte kop kan ook komen door de mutatie bont.
De hoofdkleur van je  valkparkiet is witmasker en mutatie die erin zit is opaline/bont.
Als deze vogel na de 3de rui nog steeds al zijn parels behoud dan kan je voorzichtig zeggen dat het een pop is. Waarom voorzichtig??? Vanwege de bont mutatie die erbij in zit. De parels kunnen bij een man in combinatie met bont langer aanwezig blijven en is het raadzaam om iets langer te wachten qua geslachts bepaling (DNA test is sneller en weet je het zeker binnen 2 weken).

Witmasker zilver is een oude benaming voor witmasker pale fallow. Alle pale fallow's hebben rode ogen en via http://valkparkietenbenelux.forumup.be kan je diverse foto's vinden van pale fallow valkparkieten met diverse mutatie's erbij.

Gr,

Patrick


ohja was ik vergete  :-X

adam

Maar als hij ze parels houd dan is het een opaline witmasker parel?  Want ik heb er eigenlijk nog nooit zo 1 gezien omdat toch een beetje de zelfde kenmerken heeft als de.zilver maar leuk dat deze forum bestaat zo leer ik nog veel dingen over valkparkieten want ik ben nog niet lang bezig met valkparkieten


Mvg

kaykiller

alstie z'n parels houd heb je een opaline(gepareld) witmasker pop

adam

Ok erg bedankt naja dan zal ik rond nog kijken of iemand een witmasker zilver parel want ik vind die heel erg mooi uit zien


Mvg

kaykiller

Citaat van: adam op 30 juli 2012, 21:02:37
Ok erg bedankt naja dan zal ik rond nog kijken of iemand een witmasker zilver parel want ik vind die heel erg mooi uit zien


Mvg

suc6 met vinden ;)

adam

Nou ik kreeg net via me mail een bericht met een foto van een valkparkiet en hij zegt dat dit een witmasker zilver parel is hier is een foto wil graag jullie mening voor ik wel een miskoop doe

Patrick

Witmasker opaline is wel makkelijk te vinden.
In combinatie met pale fallow (is de nieuwe benaming voor zilver) moet je net weten waar je moet zoeken.

Hier een foto uit de oude doos waar 2 verschillende pale fallow witmasker jongen op staan. De 2 meest links op het rijtje zijn witmasker pale fallow.

DennisFr kweekt met pale fallow en in de verkoop afdeling hier op het forum staat iemand die ze te koop aanbied. Beide zijn bekende kwekers die weten wat ze hebben of kunnen kweken.

Gr,

Patrick

ps....... de foto die je net plaatste is een witmasker opaline cinnamon man (man denk ik vanwege het witte masker en dat de parels minder aanwezig zijn) Is geen zilver!!!!!!
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

adam

Ok naja erg bedankt ik zal straks wel even kijken  ;D

Rianne

Het belangrijkste kenmerk van een pale fallow zijn de rode ogen. De valk op de foto die Adam laat zien heeft geen rode ogen en zal dus nooit een pale fallow zijn.
Let wel op, ook bronze fallow heeft rode ogen. Maar als je een bronze fallow aan een pale fallow koppelt, krijg je alleen wildkleur jongen, het zijn namelijk 2 heel verschillende mutaties!