10 mei 2025, 06:49:42

moet ik me zorgen maken?

Gestart door bulletje, 23 juli 2012, 14:16:36

« vorige - volgende »

bulletje

ik heb een valkparkiet die 5 augustus 1 jaar word normaal heel actief gezellig en zeer tam,het grootste deel van de dag is hij?zij uit de kooi zit er bovenop op zijn speel plankje met klimdingetjes.
de afgelopen week was hij bijna niet stil te krijgen schreeuwen en als hij bij me zat durfde hij zelfs een x gemeen te bijten had ie nog niet eerder gedaan dus ik was boos en zei nee dat gaan we niet doen en heb hem in zijn kooi gezet en heb hem genegeerd.
nu zit ie sinds gisteravond op de bodem van de kooi in een hoekje normaal als ik s,morgens het deurtje van de kooi open doe is ie er zo uit nu ook wel maar als ik naar de kooi loop gaat ie er heel snel weer in gaat op de bodem zitten en als ik hem wil pakken doet ie zijn vleugels wijd en blaast naar me.
zou het kunnen zijn dat mijn kippie geen mannetje is maar een vrouwtje en dat ze denkt dat er eitjes gaan komen?
of is ie ziek en moet ik naar de dierenarts?

BvZwolle

Gokje: pubertijd... maar geen kenner, dus hoop op beter onderbouwde antwoorden... :-\

bulletje

ik heb al antwoord op m,n vraag er ligt een eitje dus mijn kippie is een vrouwtje

bulletje

maar nu de volgende vraag hoe los ik dit op blijft ze nu steeds eitjes leggen?
en stel dat ik een mannetje ga zoeken (en ook vind)accepteerd ze hem dan ook?