28 april 2024, 00:01:56

wandelen

Gestart door zubas, 21 juli 2012, 19:46:25

« vorige - volgende »

zubas

Hallo beste vogelvrienden.

Nu twee maanden heb ik een toffe valkparkiet. Gekocht nog in de stoppels en eet nog steeds uit de hand. Nu wil ik graag met hem (of haar) een keer gaan wandelen. Welke ring kan ik het beste aanschaffen, want ik zou niet graag hebben dat deze van mijn schouder af weg vliegt. Mijn hartelijke dank voor uw informatie.

Groetjes,
René

Rianne

Wil je op een veilige en vrrantwoorde manier naar buiten met je valk, doe hem dan in een kooitje. Geen tuigje of wat dan ook kan volledige veiligheid garanderen.

zubas

Dank je voor het snelle bericht.

Maar tuigje?? Nee hoor, ik dacht misschien aan een bepaalde voetriem, met een stevig (kort) vislijn ofzo dat hij weet dat hij niet weg kan. Nee hoor, met de vogel(s) ga ik geen fratsen uithalen!!

Groetjes,
René

smiley

Hallo René

Ik vind een voet ring met een vis draad eraan een behoorlijke rare manier om met je valkje om te gaan !!
Een valkparkiet hoort lekker binnen in huis zodat hij daar vrij kan vliegen en waar het veilig is voor hem .
Of met zijn kooi goed afgesloten in de tuin of op balkon ,en dan krijgt hij ook zijn frisse lucht wel .
Valkjes zijn hele lichte vogeltjes en er hoeft maar een zuchtje wind onder zijn vleugels te komen en hij vliegt al op .
Maar word dan opeens terug getrokken door dat lijntje wat aan zijn poot vast zit .
Zal erg pijnlijk wezen voor hem als dat gebeurt  :'( :'(
Hoe zou jij het vinden om met een vislijn aan je voet te moeten wandelen ????

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Met een touw aan zijn voet kun je zijn poot uit de kom trekken dus dat zou ik niet doen.

carco

papegaaien zaten vroeger nogal eens met een touwtje om hun poten buiten .
Ik weet dat dat verboden is tegenwoordig en dat zal niet voor niets wezen.
Klik op het plaatje voor onze site!




kaykiller

Kortwieken ligt eraan als je 1 keertje wil doen in een loper is ook een optie

Rianne

Een valk is te licht om gekortwiekt mee te nemen. Met een goede windvlaag en wat gewapper met de vleugels is hij nog zo vertrokken.

carco

Citaat van: kaykiller op 27 juli 2012, 20:53:17
Kortwieken ligt eraan als je 1 keertje wil doen in een loper is ook een optie


een loper voor een tamme valk lijkt me geen optie, trouwens vind ik voor geen enkele valk.
Klik op het plaatje voor onze site!




kaykiller

te lang in een loper is niet goed maar gwn een een rondje lopen gaat nog wel