29 april 2024, 12:11:29

Ziekte of is dit normaal?

Gestart door Ton van Esch, 24 november 2002, 14:05:45

« vorige - volgende »

Ton van Esch

Onze valkparkiet, PAULI, is 10 maanden oud. Soms doet hij erg vreemd. Zij drukt haar achterwerk omhoog en gaat vervolgens benauwt zitten piepen alsof het pijn doet. Ze wordt dan ook erg stil. Dit doet ze misschien wel 5 keer per dag. Volgen de dierenwinkel waar we haar hebben gekocht is ze gezond. Maar iets zegt ons, dit is niet normaal. We hopen daarom ook dat iemand dit herkend en weet wat het is en natuurlijk wat we er aan kunnen doen. Volgens de dierenwinkel is het zeker geen legnood.
Vriendelijke groeten van Ton en Angelique

Lique


Hoi Ton en Angelique,

Pauli is een popje en doet deze houding om te kunnen paren. Als er een mannetje bij is, zal hij dit ook helemaal geweldig vinden en er boven op klimmen om te paren.
Je valkje is echt niet ziek, ze is kerngezond.
Veel succes.

Groetjes @ngelique [/glow]

Mandy

Ja, ik herken dit beeld ook uit eigen ervaring.
Mijn popjes zaten toen ook zo en de eerste keer denk je; wat is hier aan de hand?
Die van mij gingen toen ook met hun achterste over een stok heen wrijven en maakten zachte piepgeluidjes.
Je kan dus binnenkort ook eitjes verwachten en zeker bij de eerste is dit vaak een hele bevalling waar ze ff van bij moeten komen. Bij de volgende eitjes wordt dat steeds minder. Dus niet schrikken. In het forum kan je elders lezen wat je verder kan verwachten en het beste kan doen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl