18 juli 2025, 15:02:13

Help Arie ziek?

Gestart door BaUkJe, 20 juli 2012, 07:43:45

« vorige - volgende »

BaUkJe

Hallo Allemaal...
Al 2 dagen zit onze Arie de valkparkiet te kokhalsen waarbij doorzichtig slijm? naar buiten komt en zijn kop daardoor helemaal nat schut. Ontlasting was gister nog knal groen en vanmorgen net donker groen. Wat kan het zijn? Bedankt!! We hebben gister extra vitamines gegeven door het water.

smiley

Hallo

Ik zou snel een afspraak maken met een dieren/vogelarts .
Want Arie zou wel eens een kropontsteking kunnen hebben.
Daar moet hij snel medicijnen voor krijgen ,want als het een krop ontsteking is kan hij daar dood aan gaan .
Als je belt en uitleg wat hij doet dan moeten ze je er vandaag nog tussen zetten .
Dit is echt spoed !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

BaUkJe

Omdat wij op Ameland wonen, hebben wij een vogelarts gebeld van ergens midden het land en die sturen wat via de post. Is vandaag met de post gegaan en hopenlijk morgen bij ons binnen. We waren via het forum er al vanuit gegaan dat hij een kropontsteking heeft. En de vogelarts zei het ook al dat dat het is. Arie kokhalst niet meer zo erg als vanmorgen. Hij slaapt wel veel op zijn stok. Ik hoop dat morgen het bij de post zit en kunnen we snel beginnen met kuren! Ik houd jullie op de hoogte!

mariannenl

houd ontlasting goed in de gaten of daar onverteerde zaadjes is zitten , dat is een van de tekenen van kropverzuring

bij twijfel niet te lang wachten en naar de d.a gaan

sterkte!

BaUkJe

Even een update:
Dierenarts zou de kuur gelijk opsturen waarna ik het de dag erna binnen zou krijgen... Na lang w8en geen pakketje binnen gekomen... Pas 4 dagen later het pakketje met de kuur. Ondertussen was Arie weer opgeknapt, en gelijk de vogelarts gebeld of we nog met de kuur moeten beginnen, dit omdat Arie alweer de oude was... antw: Nee, in de gaten houden, krijgt hij weer dat ie moet braken, dan gelijk met de kuur beginnen en afmaken. Raar maar waar.... ze zeiden al: gebeurd wel vaker dat ze opknappen, maar nog wel in de gaten houden.