6 mei 2024, 07:52:35

Valkparkiet en andere kooivogels

Gestart door Yentl, 18 juli 2012, 17:16:14

« vorige - volgende »

Yentl

18 juli 2012, 17:16:14 Last Edit: 18 juli 2012, 17:22:27 by Yentl
Beste

Ik heb sinds een paar maanden een valkparkiet, Spencer (mannetje) en ik zou graag een andere vogel bij hem plaatsen zodat hij wat gezelschap heeft wanneer ik niet thuis ben.

Enkele vragen:
1) Kan je een andere vogelsoort bij een valkparkiet plaatsen? Zo ja, welke soorten en van welk geslacht?

2) Zo nee, moet ik er dan een mannelijke of een vrouwelijke valkparkiet bij plaatsen?

Alvast bedankt

Monky

Hey Yentl,

Ik zie dat niemand hier nog op gereageerd heeft. Mocht je de antwoorden nog nodig hebben  :)

1) Je kan inderdaad andere vogelsoorten bij je valkparkiet plaatsen. Ik zou er alleen niet zo gauw kanaries of andere zangvogeltjes bijzetten.

2) Eigenlijk is een tweede valkje het beste wat je voor Spencer kan doen.
Hij heeft dan echt een maatje van zijn eigen soort waar je hem heel gelukkig mee kan maken. In principe maakt het niet zo heel erg veel uit of je er een man of pop bij zet, maar ik denk dat de voorkeur uitgaat naar een pop, want daar kan Spencer meer mee.  Hij kan er een echte band mee opbouwen.

Veel succes bij je keuze. 

Groejtes,
Monky

samantha21

Citaat van: Monky op 23 juli 2012, 12:47:55
Hey Yentl,

Ik zie dat niemand hier nog op gereageerd heeft. Mocht je de antwoorden nog nodig hebben  :)

1) Je kan inderdaad andere vogelsoorten bij je valkparkiet plaatsen. Ik zou er alleen niet zo gauw kanaries of andere zangvogeltjes bijzetten.

2) Eigenlijk is een tweede valkje het beste wat je voor Spencer kan doen.
Hij heeft dan echt een maatje van zijn eigen soort waar je hem heel gelukkig mee kan maken. In principe maakt het niet zo heel erg veel uit of je er een man of pop bij zet, maar ik denk dat de voorkeur uitgaat naar een pop, want daar kan Spencer meer mee.  Hij kan er een echte band mee opbouwen.

Veel succes bij je keuze. 

Groejtes,
Monky



wat voor andere vogelsoorten had je dan in gedachten? :)
ben ook wel benieuwd  ;D

Monky

Citaat van: samantha21 op 24 juli 2012, 08:52:33
wat voor andere vogelsoorten had je dan in gedachten? :)
ben ook wel benieuwd  ;D


Ik denk dat je dan moet denken aan kwartels of zo. Andere kromsnavels kunnen natuurlijk ook. Alleen moet je dan bij het kweken even uitkijken. Dan gaat het niet altijd goed samen.

De vraag is inderdaad vrij breed gesteld  ;D

Groetjes,
Monky

BvZwolle

Ik heb enkele jaren lang een kakariki en een valk bij elkaar gehad. Ging goed en de valk mocht zelf knuffelen met de kakariki.
Het is minder handig in koppels tijdens de broedtijd (al gaat het in mijn voliere helemaal ok!! :D)
Ik heb even een foto erbij gedaan van een jonge kakariki gele roodvoorhoofd (vandaag gemaakt). Superintelligente vogeltjes! Als enige parkietensoort kunnen ze zonder snavel via tralies omhoog klimmen, zijn makkelijk tam te krijgen en zijn echte acrobaten!
En de geluiden zijn echt om je rot te lachen!! ;D

Maar een valkenpop is toch echt het beste!