Wat zou het geweest kunnen zijn?

Gestart door grietje, 10 december 2013, 09:38:32

« vorige - volgende »

grietje

Hej hallo,

Ik heb wel eens eerder een vraag gesteld op t forum. Maar verder ben ik hier nog niet zo bekend. We hadden een valkparkiet je van 2 maanden. We hadden erg veel moeite om haar op gewicht te krijgen, uiteindelijk woog ze eindelijk 80 gram en toen at ze zelfstandig. De laatste week gedroeg ze zich erg rustig, at goed, ontlasting was goed, maar viel enorm af in gewicht. Op advies van de kweker een wormmiddel gehaald, bij thuiskomst was het al te laat :(... ze is niet meer. (3,5 maand oud geworden).
Wat zou het geweest kunnen zijn?
Ze had bijna altijd haar veren uitstaan, sliep de laatste dagen op de bodem van de kooi (sliep heel veel).

We hebben nu een nieuw valkje, en als ik deze nu zo zie ben ik bang dat ons eerste valkje vanaf dag 1 al niet goed in zijn veren zat. Enorm verschil tussen de 2.

carco

Het kan van alles geweest zijn, zolang er geen sectie gedaan is blijft dat giswerk.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

grietje

We hebben haar al een mooi plekje gegeven, dus dat gaat niet meer werken.
Ze had ook altijd haar veertjes uit en ademde vaak heel gek, maar dat was dan zo weer over.. kzag er nooit kwaad in.

Suus91

Bol zitten en niet actief zijn is al een reden om je zorgen te maken. Als je dat opmerkt gelijk aan de bel trekken en naar de vogelarts ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

smiley

Hallo

Ik hoop niet dat je je nieuwe valkje in de kooi van de oude hebt gezet .
Als dat zo is zou ik het nieuwe valkje maar heel goed in de gaten houden .
Mocht het eerste valkje iets besmettelijk´s hebben gehad dan is de kans groot dat de nieuwe het ook krijgt !!
En je kan nooit weten wat het geweest is zonder bij een dokter te zijn geweest .
Een valkje wat bol zit en erg stil is de hele dag is nooit in orde ,ze horen ondernemend te zijn .
Lekker klimmen en bewegen ,en na even te hebben geslapen weer fit te zijn .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

grietje

Het nieuwe valkje zit niet in dezelfde kooi.
Ik had mijn overleden valkje in een kleiner kooitje tot hij wat beter kon klauteren (ze was gekortwiekt en nog niet zo handig).
Het valkje dat ik nu heb is niet gewiekt en mocht gelijk naar de grote kooi.
Ik heb voor de zekerheid alles goed gedesinfecteerd/vernieuwd en schoongemaakt.
Ik baal enorm, achteraf gezien had ik af veel eerder aan de bel moeten trekken, maar dit had ik helaas niet gezien. Ik denk zelfs dat ze vanaf dag 1 niet goed in haar veren zat. (dat is gissen, maar goed).

Nu we het nieuwe valkje hebben merk ik een wereld van verschil tussen de twee. Kleiner maar zwaarder, zit anders/beter in de veren, veel levendiger, helderder etc.
Ik dacht dat ze gewoon nog klein was en dat dat vanzelf kwam, want er was wel vooruitgang.