dunne, stinkende ontlasting...

Gestart door Lorre, 13 december 2013, 07:30:44

« vorige - volgende »

Lorre

Hallo, mijn valkparkiet Lorre heeft een week geleden twee eitjes gelegd... toen kreeg ze dunne, stinkende, helemaal groene ontlasting. Ze broedde veel maar poepte over haar eitjes heen... Ik heb ze afgespoeld en later teruggelegd. Ze heeft nu een derde eitje gelegd maar heeft nog steeds van die vieze ontlasting...
p.s: ze heeft een keer salmonella gehad...

smiley

Hallo

Het is normaal , een popje dat op eitjes zit gaat meestal maar 2/3 keer van haar eitjes om zich te ontlasten .
Ze houd het dus de hele tijd op ,zodra ze dan een poepje gaat doen is het dunner dan normaal en het stinkt vreselijk .
Als jouw popje geen man heeft om haar af te lossen dan blijft ze vaak te lang zitten en poept ze over de eitjes .
Advies is dan ook om haar een paar keer per dag even van de eitjes af te halen .
zodat ze zich kan ontlasten en even kan eten en drinken ,want dat doet ze nu ook minder dan normaal denk ik ?
Als ze het broeden zat is stopt ze er vanzelf weer mee en worden de poepjes ook weer normaal .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

mariannenl

lang geleden hadden wij een koppel merels bij ons in de klimop en die hebben we geflimd tot de kleintjes uitkwamen
En wat zag ik op de film ? P:a en ma maken allebei het nest schoon en of ze eten de poep op of ze doen het in de bek en werpen het uit het nest
Toen ik in het begin valkjes had moest ik er erg aan wennen dat ze het nest dus NIET schoonhouden en dat je dit zeker met veel kuikens regelmatig een keer moet reinigen
Dat de pop stinkende poep heeft kan, ze is niet in conditie en zal het nest maar even verlaten om snel te gaan eten , dus het kan zijn dat er al een tijdje ontlasting in ligt

Lorre

Gelukkig, ik maakte me al zorgen!! Heel erg bedankt!!
Hoef ik haar verder niet bij te voeren??

smiley

Hoi

Zolang ze zelf goed blijft eten is er geen probleem .
Maar als ze heel weinig van de eitjes af komt dan zou ik een bakje zaad en water bij haar in de buurt zetten ,je kan ook een stengel trosgierst in haar buurt neer leggen .
En anders dwing je haar af en toe even van de eitjes af te gaan (ze zijn toch niet bevrucht ) .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht