8 mei 2025, 20:19:43

jonkies

Gestart door Cyanic, 10 juli 2012, 16:45:50

« vorige - volgende »

Cyanic

gisternacht is het eerste eitje uitgekomen :d en vannacht het twee ze zijn allebei geel. worden alles valkjes geel geboren of niet? had net op google gezocht maar werd daar niet wijzer van.

valkenknuffel van Cody

Dennisfr

afhankelijk van welke mutaties ze hebben of gele dons of wit dons. de kenner kan ook nog aan het gele dosn zien of het eventueel om een bleekmasker gaat

Cyanic

Citaat van: Dennisfr op 10 juli 2012, 17:03:50
afhankelijk van welke mutaties ze hebben of gele dons of wit dons. de kenner kan ook nog aan het gele dosn zien of het eventueel om een bleekmasker gaat

dus alle valkjes worden wit of geel geboren en krijgen later kleur
klopt dit?
valkenknuffel van Cody

carco

Zo ongeveer wel ja.
Een albino en een lutino kan je ook direct bij de geboorte zien aan de oogjes.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dennisfr

afhankelijk welke mutaties je hebt pale fallow en bronze fallow hebben ook rode ogen

carco

Citaat van: Dennisfr op 10 juli 2012, 19:55:14
afhankelijk welke mutaties je hebt pale fallow en bronze fallow hebben ook rode ogen

ook weer waar  ;)

Jeroenw

Cinnamon kan je ook zien aan het rode pupil.

carco

Citaat van: Jeroenw op 11 juli 2012, 00:06:45
Cinnamon kan je ook zien aan het rode pupil.

is niet waar!

Jeroenw

Is wel waar ik kan het bewijzen met foto's moment

Jeroenw

carco

je weet dat cinnamon is aan de hand van de ouders.
Ik heb zat voorbeelden van kleintjes die een rode gloed hebben en toch geen cinnamon bleken te zien.

Groetjes: Caroline.

Jeroenw

Mijn ervaring is wat je op de foto ziet, en ook wat anderen zeggen
Rode pupil is een cinnamon .

Groetjes Jeroen

Rianne

12 juli 2012, 09:45:33 #12 Last Edit: 12 juli 2012, 09:47:09 by Rianne
Nou, dan heb ik zeker cinnamons gekweekt die er gewoon uitzagen als een wildkleur. ::)
Rode pupil/gloed is GEEN GARANTIE dat het jong ook cinnamon is!
Je mag gerust iets aannemen van de kwekers hier op het forum hoor, is maar een idee...

Jeroenw

12 juli 2012, 13:09:15 #13 Last Edit: 12 juli 2012, 13:26:46 by Jeroenw
Dit koppel was nog te onervaren om te broeden en heb een eitje kunnen redden en heb hem overgelechtt daar is een prachtig jong uitgekomen.
Nu valt me op dat het jong rode pupillen heeft.
Dit is al vanaf de oogjes open zijn.
Dit heb ik nog niet eerder bij een van me jongen of oudere valken gezien.
Het jong is nu 1,5 week en is bont cinnamon als het goed is gepareld. Is dit normaal bij deze mutatie?
de rode pupil is zonder flits ook te zien.

no 1 andere topic

Ja, jammer he. Dus dan is het wrs wel een albino! Dat was ook het eerste wat ik dacht en ik dus super blij! Later dacht ik, o ja, cinnamon heeft natuurlijke ook rode lensjes dus.....
Erg leuk, mag ik de berekening bij dit koppel aanpassen!

en nog 1

Hoi Anita,

Dat is iets wat ik van Lique geleerd heb (hoewel ze zelf ook toch wel eens een wildkleurtje met rode lensjes had, maar die kan ik niet uit dit koppel krijgen.) Bij een lutino is het hele oog rood, maar bij een cinnamon alleen de pupil (zo noem ik het maar ff). Het rode lensje staat voor cinnamon, niet voor cinnamon bont. Ik weet dat er bont uit moet komen, omdat beide ouders bont zijn  Wink.

Groetjes

en zo kan ik nog wel even door gaan  ;)

Citaat van: Rianne op 12 juli 2012, 09:45:33
Nou, dan heb ik zeker cinnamons gekweekt die er gewoon uitzagen als een wildkleur. ::)
Rode pupil/gloed is GEEN GARANTIE dat het jong ook cinnamon is!
Je mag gerust iets aannemen van de kwekers hier op het forum hoor, is maar een idee...

kijk ik lees niks anders en mijn ervaring is ook zo dat een cinnamon een rode pupil heeft, en zo als je ziet erboven zeggen er meer kwekers dan neem ik dat ook aan . mijn wildkleuren hebben gewoon donkere ogen zoals mijn  voorbeeld
geen ene twijfel mogelijk

ik denk dat de splits ook invloed kan hebben op de ogen van een wildkleur misschien met namen bronze fallows pale fallows
en een rode gloed is een rode gloed geen rode pupil ;)

ik trek wat ik geleerd heb en zelf heb ondervonden niet in twijfel
Cyanic Cinnamons donsje kan je ook herkennen aan hun rode pupil

Rianne

Je ziet mij niet zeggen dat een cinnamon geen rode pupil heeft, dat had je dan ook even mogen citeren. Ik zeg alleen dat het geen garantie is, als een jong een rode pupil heeft, dat het dan perse een cinnamon is. Dat er mensen zijn die jongen hebben waar dat wel zo bij is, prima, maar er zijn ook gevallen waarbij de jongen dus geen cinnamon bleken te zijn.
Zelfs in je citaat staat "hoewel ze zelf ook toch wel eens een wildkleurtje met rode lensjes had", dus waar wil je heen? Is het zo moeilijk om te zeggen 'oh, dat wist ik niet, weer wat geleerd'.