19 juli 2025, 00:15:47

Het dagboek van Ruki en Kuifje!

Gestart door Savanna-c, 2 juli 2012, 17:56:53

« vorige - volgende »

Welke naam is leuker?

Bambi
0 (0%)
Pringle
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 7 juli 2012, 12:34:31

Savanna-c

Ja genieten doe ik zeker !

Maar Kuifje eet nu wel al meer bij hem zie je (ik weet het niet zeker) zijn krop nog volgens mij, en die waas vandaag dikker als gisteren, dus eten doet hij wel maar naar drinken kijkt hij nog steeds niet...  :-\ Ik begin nu toch te twijfelen of hij echt wel drinkt???

Ze eten wel goed van het ei-krachtvoer, en ook van heyt maagkiezel, heb nu ook een bakje met pellets opgehangen, ik heb er een paar los gegeven, en Kuifje at het op en leek het aardig lekker te vinden dus over 2 weken ga ik ze pellets voeren :)

patty

hoi,
maak je daar maar niet druk over...ze zal vast wel drinken hoor.  :D

Savanna-c

Ik maak me ook niet druk want hij ziet er gezond uit en ik hoop natuurlijk ook wel dat hij gewoon drinkt als ik niet kijk... Maar ik ben best vaak in mijn kamer en hij is er al 4 dagen en dan heb ik hem nog 0x zien drinken dat vind ik toch wel een beetje gek...

Maar ik denk dat hij wel drinkt anders zag hij er niet zo gezond uit toch?

carco

Hij zal dan vast een keer gedronken hebben, want 4 dagen zonder water zou wel erg lang zijn ;)

Anders wat andijvie of sla geven daar zit ook vocht in.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Savanna-c

Ik heb gisteren komkommer en druiven gegeven ook erg vochtig toch? Maar ik ga even kijken of we andijvie/sla hebben...

en ik dnek het ook wel anders hield hij het niet uit.

Vandaag ook maar wat komkommer geven gewoon lekker groentig doen gisteren vandaag en morgen :)

miep

haha, kuifje heeft een grappige buik !
hihihii wat een schattig ding  ;D

animallovertje

heb het een beetje druk gehad waardoor ik geen tijd heb gehad om in je boekje te kijken, maar wat zijn Ruki en Kuifje leuk samen zeg!!
en die foto''s zijn ook helemaal geweldig!!  ;D
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Savanna-c

Heel erg bedankt :)

En geeft niet hoor ik ga ook zo weer in jou boekje kijken hoe het nu gaat met die kleintjes!

Citaat van: miep op 26 augustus 2012, 11:43:02
haha, kuifje heeft een grappige buik !
hihihii wat een schattig ding  ;D

Ja bij hem zie je volgens mij die krop nog want 's ochtends is hij veel dunner haha, ik vind hem wel een beetje op b100 lijken :)

------------------------------------------------------------------

Vandaag heb ik Kuifje al 3 keer zien drinken, maar om lekker in het water te spetteren willen ze niks doen, had vandaag een ovenscaal met lauw water gevuld, ze er een paar x in gezet maar nee, ze vliegen net zo hard weer terug...

Maar wel voor het eerst dat ik Kuifje echt mocht kroelen ik was Ruki aan het kroelen en toen kwam hij in eens ook naar me toe en boog zijn kopje :) Ruki was het daar natuurlijk niet mee eens en beet in mijn vinger, maar hij doet het niet hard dus geeft niet ;) Toen hebben ze 10 seconden samen gekroeld... Het is een begin maar toch wil Ruki liever gekroelt worden en niet terugkroelen, maar dat is natuurlijk niet eerlijk :)

Voor de rest ging Kuifje vandaag zelf naar het bakje met de pellets en at er 3 ofzo terwijl er ook gewoon zaadjes zijn, dus toch maar een begin gemaakt aan het overstappen naar pellets en een bakje half half gedaan half zaad half pellets, dus dat komt vast wel goed :)

miep

Ja, hij lijkt er wel heel erg op ja  :)

Savanna-c

Citaat van: miep op 26 augustus 2012, 13:31:30
Ja, hij lijkt er wel heel erg op ja  :)

Ja idd maar,
Gelukkig gaat het al weer wat beter met B100 !!!

smiley

Hallo Savanna

Kuifje lust graag rucola sla !! dat kreeg hij hier ook van mij en dan was hij de hele dag bezig met die blaadjes .
Echt een leuk gezicht ....en wie weet leert Ruki het ook eten  ;D
Wat is hij mooi aan het worden zeg !! en duidelijk nog net zo lief als dat hij hier was  ;)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Savanna-c

Goed om te weten ik zal vragen of mijn ouders dat bij de volgende boodschappen willen meebrengen :)

Komkommer lust hij ook wel, druiven vond Ruki eerst hartstikke lekker maar nu wil hij het op eens niet meer ? ?? ?

Heel raar maar nu staat er wel een bakje met komkommer wat ze beiden lekker vinden, maar hij vind idd blaadjes leuk, want hij is ook steeds bezig met de blaatjes van de wilgentakken ;D En Ruki is dool op basilicum maar dat hebben we nu even niet want toen ik dat plantje basilicum in mijn kamer had staan kwamen er heel veel fruitvliegjes op af, nu is het al een heel tijdje weg gegooid maar de 1e dag dat het weg was waren de fruifvliegje sook meteen weg en nu geen last mee rvan gehad :)

miep

haha savanna je moet toch echt een andere foto maken van je kuifje,
och arm met die dikke buik, hahaha ! dat is toch zo charmant op de foto in je onderschrift.
haha steeds als ik het zie moet ik er naar kijken. Dan schiet ik gewoon in de lach ocharm ! haha

Savanna-c

Oo, nou toch laat ik het nog een tijdje zo hoor, want ik heb het 100x over moeten doen dus, dat ga ik niet nog eens doen want ik ben er nu wel een beetje klaar mee  ::) Stom photobucket.....

Maar nu je het zegt is het best wel grappig, maar lachen is gezond dus, van mij mag je er om lachen :)

O ja heb je je tamme roodruggetje al in huis?

Savanna-c

Nou poehpoeh, de vakantie is weer voor bij....

En gisteren heeft Ruki de hoge kast weer opnieuw ontdekt, terwijl hij er de hele vakantie niet naar gekeken heeft,en Kuifje dus ook....

Dus vannochtend 5 minuutjes er uit gehaalt, maaar ze gingen weer op die kast zitten, dus er af gelokt en meteen weer de kooi in, ja als ze zo doen vertrouw ik het niet straks kom ik te laat omdat mijn vogels op de kast zaten?? ?

Weet iemand hoe je ze dat kunt afleren?

Op de kooi is 1 ding maar op de kast :-\

Nou iedereen veel plezier vandaag, ik ga naar school zo doeiiiiiiii