19 juli 2025, 14:19:37

Het dagboek van Ruki en Kuifje!

Gestart door Savanna-c, 2 juli 2012, 17:56:53

« vorige - volgende »

Welke naam is leuker?

Bambi
0 (0%)
Pringle
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 7 juli 2012, 12:34:31

Savanna-c

haaai,

Alles is goed hier niet zoveel nieuws,
alleen nu mijn vade vrij is zit hij in mijn kamrt met de vogels los op de laptop zo leuk, hij begint het ook leuk te vinden hij had ook filmpjes gezocht enzo hihihi, dat vind ik echt zo grappig en leuk!!!

Ruki is van daag wel weer wat minder lief, en wil weer niet gekroelt worden.... jammmer maar morgen weer een dag :)

Kuifje is wel nog steeds lief maar niet echt kroelig je kan hem wel gewoon met de volle hand pakken, en aaien over zijn rug maar nit in z'n nekje dan doet hij zijn hoofdje echt heel laag van waaaaa wat is dit......!!!

Misschien kan het ook zijn dat Ruki's eerste rui aankomt maar, misschien niet want hij is nu 4 maanden ongeveer..

even zoeken vanaf welke leeftijd ze in de rui kunnen komen :)

miep

Tommy heeft ook echt heel veel kuren momenteel
misschien het weer ofzo ?

patty

ik heb geen idee, wanneer ze in de rui gaan.

kaykiller

Citaat van: Savanna-c op  6 september 2012, 21:52:25

even zoeken vanaf welke leeftijd ze in de rui kunnen komen :)

meestal als ze 9-10 maanden zijn (grote rui)

patty

Savanna-c

Gisteren al wat dingetjes er over gezocht en hij kan misschien in de jeugd rui gaan komen, dan worden de ''jeugd veren'' vervangen door ''volwassen veren'' die zijn wat sterker en minder zacht, en je kan al een beginnetje zien van het geslacht (mutatie) volgens mij....

Hij laat nog geen veren los, maar ze kunnen toch wat sjaggerijniger zijn voor de rui?

En de jeugd rui is heel verschillend met leeftijd wel in maanden volgens mij, Ruki is nu 4 maanden en er zijn valkjes die hem al krijgen bij 3 maanden maar ik heb er al 4 gelezen waar ze 5 maanden waren dus kan wel toch?

Vandaag mocht ik Ruki wel weer uitbundig kroelen (heel lang en wanneer ik wilde) Maar of dat morgen nog zo is...?

Kuifje blijft weer 30 seconden langer zitten (ja heb het een beetje bij gehouden ::) )

Ze zijn er in ieder geval de laatste tijd meer uit dan in nou ja zonder nacht dan ;) Als ik op school ben laat mijn vader ze er uit, en als ik van school kom mogen ze er nog uit tot ik moet eten, na het eten ga ik aan de computer, en dan gaan ze er niet meer uit dat is het vaste dingdong  ;D Alleen in het weekend is het anders, dan mogen ze er echt heel vaak uit :)

Savanna-c

patty

haha, wat een eigenwijs valkje.mooi

Savanna-c

ja die eerste echt een grijns op z'n kleine valken gezichtje hihihi

Savanna-c

Savanna-c

Nagel bijten is Kuifje's nieuwe hobby :P

Deze nieuwe pellets krijgen ze nu en ze vinden het een stuk lekkerder dan harrisons  :o Vooral Ruki! Het is het nieuwste pellets dus ik denk dat het wel goed is :)

Hopelijk was hel leuk om de foto's te bekijken :)

Savanna-c

Hoi,

Ik heb iets geks ontdekt namelijk:

Kuifje heeft een bloedneusje gehad denk ik want in zijn neusje(luchtgaatjes) is het rood en normaal altijd roze, het is wel opgedroogd maar is dit schadelijk voor de vogel?

miep

b100 had dat ook, hou het in de gaten, kijk uit dat hij nergens tegen aanvliegt ofzo.

bij b100 is het helemaal weggegaan
weet niet wat het is, misschien ergens tegen aan gevlogen ofzo ?

Savanna-c

Ja hij is verder nog helemaal gezond en best druk, hij is nadat ik dat ontdekt heb wel tegen de kast gevlogen, heb hem toen meteen onderzocht maar het was niett erger ofzo, ik denk dat hij misschien bij het bekvechten met Ruki een wondje in zijn neusje is opgelopen...

En dat het wel weer over gaat ik zal nog een foto plaatsen het is niet heel erg maar gewoon een beetje rood en normaal is dat dus veel roziger

Ik heb trouwens eindelijk ontdekt hou je een close up maakt!! Weetjewel met 1 ding scherp en de rest wazig  ::)

Ik zet nog wel 3 fototjes neer :)

Savanna-c

Je ziet niet erg goed maar het is best wel rood in het echt:\

En wat close-ups :)