3 augustus 2025, 14:34:13

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

patty

hoi carco,
het is echt één lieverd. maar maak me zorgen om de plant...ik kan het negens terug vinden.ik heb er maar meteen weg gehaald.
maar verder alles goed. weer rond half acht uit zich zelf naar de kooi.naar niet voor lange duur... zie ik in eens.ze wil toch weer naar mij... ben benieuwd voor hoelang. half negen moet ze gewoon in de kooi. stel dat we ooit visite hebben kan ze ok niet altijd uit de kooi.... de plant is één zebragras!!!

Inge88

Wat een leuk stel zijn jullie !  :D

Wat betreft een doek over de kooi. Het is niet echt nodig voor het valkje zelf.

Zelf doe ik als wij naar bed gaan een zwarte plaid over de kooi, dit doen wij puur omdat ze anders 's morgens al geluid gaan maken zodra ze iets horen. (iemand naar de wc, de buren die hun rolluik ophalen etc.).

Het is een grappig gezicht. Zodra ze mij met het plaid zien aankomen, gaan ze naar hun slaapplekje. En zodra ik 's morgens het plaid van de kooi haal, gaat Paddy met z'n vleugels een beetje wijd voor Indy fluiten.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik het plaid bijvoorbeeld half over de kooi heen leg, ze beiden precies onder het gedeelte van het plaid gaan zitten, zelfs als betekent dat ze niet op hun vaste slaapplek zitten dan. Ik vermoed dat ze het dus wel prettig vinden.

smiley

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

patty

hoi allemaal,
leuk dat jullie mijn dagboek lezen...ik doe geen doek over de kooi.zo licht is het daar ook niet.. ik heb wel één soort hor voor de tuindeuren en dat schuif ik dicht.in het weekend hoor ik er tot nu toe nog niet. dus ze houd van uitslapen. doordeweeks sta ik soms om half zes dan weer om zes soms om half zeven op. naar voor half zeven slaapt ze nog.maar bedankt
voor de info van mijn plant....ik was er net ook al achter gekomen...jullie hebben ook leuke valkjes.en geniet ok van de veele foto's van iedereen. ;D

Savanna-c

Haha, mijn valkjes zijn ook uitslapers, naja 9/half 9 uur zo ongeveer, Nu ik de laatste tijd weer naar school moet worden ze wakker van mij haha, en van mijn wekker natuurlijk ;) Maar wel mooi dat Croky ook zo is :D

patty

hoi,
weinig nieuws... maar ik dacht ik zal ze weer eens toe laten doen wanneer ze terug gaat in de kooi. na een paar uur gespeeld te hebben op het kussen naast me met één plastic popje....begint ze in eens op en neer te vliegen tussen de kooi en de kast en dan naar mij...maar kijkend naar de voor raam en de andere bank. het is al wat schemerig en ik weet niet of het daar aan ligt.net of ze één beetje zenuwachtig wordt en een soort fluitend geluid maakt. voor zover dat je dat fluiten kunt noemen.ze is in eens zo druk. uiteindelijk heb ik er zelf terug in de kooi geplaatst.en is bijna meteen rustig.net of ze niet kan kiezen in de kooi of bij mij.ik hop dat ze niet teveel aan me gaat hechten.ik kan eigenlijk niets doen als ze uit de kooi is. ze wil continu bij mij zijn.hmmm, vraag me af of dat wel oké is. het is niet erg, maar niet dat ze me teveel mist als ik er niet ben overdag.iemand tips hoe ik die aandacht moet verdelen.

patty

kunnen hier twee valkjes in overdag...

miep

als dat een vraag is, daar kunnen ze zeker in !
paradijsje  :)

patty

tja, ik denk dat mijn man nu nog geen tweede wil.mischien komt dat nog wel. en dan wil ik eigenlijk een montana die of wat breder en hoger.. das volgens mij zo'n kooi waar ruki en kuifje in zitten.maar volgens mij best prijzig.maar wel heel mooi.ik vindt het best zielig dat alleen zijn.naar dan moet ik er zeker van zijn dat het een vrouwtje is. kan er weer een vrouwtje bij.

Savanna-c

Ik denk wel dat daar 2 valkjes in kunnen, en ja best duur maar toen ik hem op zooplus kocht was hij 107 eurie maar daarna 100 nu is hij weer 111 ofzo de prijzen verranderen aardig snel misschien wordt hij weer goedkoper ??

Het is idd een heel klein beetje zielig, maar niet heel erg hoor volgens mij kan het prima, wel jammer is dat ze dan wel minder bij jou wil zijn, maar dan is ze niet meer alleen!

Het zou wel leuk zijn ;D

patty

hè,
dat is ook zo maar... continu in je nek is ook vermoeiend. als ik thuis kom eerst eten en dan mag ze los.want vandaag was het weten al klaar.maar dan wordt ze hartstikke druk als ze me ziet en roepen. gelukkig nog niet zo schel.fladderen in de kooi hangend aan de tralies. maar gewoon ff negeren maar. nu heb ik ff rust ze zit te eten.hihi

Savanna-c

In dat geval is een 2e erbij wel handig want Ruki is ook rustiger :) Hij wilde toen ze nog apart zaten, de hele tijd naar kuifje toe ;) Dus wel druk maar nu hartstikke rustig :)

Savanna-c

3 september 2012, 19:37:05 #267 Last Edit: 3 september 2012, 21:14:58 by Savanna-c
Weggehaalt.  ;D

patty

weer het zelfde vreemde gedrag rond acht uur.het is al bijna schemer en ze loert maar naar boven naar mijn plissé gordijn. ze vliegt weer op en neer van de kooi naar de kast en maar mij..en maar roepen fluiten.geen idee wat ze wil... ze vliegt steeds hoger bijna tegen het plafon.ze kijkt druk om der heen en blijft vliegen....echt geen idee.ik heb er maar terug in de kooi gezet en ze is meteen rustig.terwijl ze zelf er gewoon in kan gaan...hmmm vreemd.

Savanna-c

Ik denk dat ze echt niet kan kiezen dan :)  ::)

Maar als je die linkjes nodig hebt wil je ze dan even opslaan ofzo dan kan ik het weg halen want daar door zit alles heel ver naar rechts merk ik... en als je het niet nodig hebt haal ik het ook weg maar zeg het maar :)