3 augustus 2025, 06:11:34

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

patty

Savanna-c

Ja erg nieuwschierig zijn ze altijd ;)
Maar de speeltjes doen het goed zie ik  :D

Maar wel leuk, die nepplant dat vind ze vast geweldig!

patty

haha,niet alle speeltjes doen het goed...hier met dat hout en touw vindt ze nog eng. en dat veilig speelhout, neeeee echt niet. dat andere speeltje heb ik nog in de kast liggen. het oude speeltje er uit gehaald. verder hebben we vandaag veel geknuffeld. maar nu is ze een beetje boos omdat ze ff terug moet in de kooi omdat ze mijn pc aan het slopen is. :-\ en weer agressief bijten omdat ze dat niet mag... flauw he.

Savanna-c

Nou de kooi ziet er heel gezellig uit, en ik had pas ook een nieuw speeltje gekocht, en dat vond Ruki ook helemaal eng maar nu vind hij het geweldig! En Kuijew ook maar hij vind alles leuk wat Ruki leuk vind :)

Gewoon nog even wennen :)

Wel jammer dat hij zo snel sjaggie is als hij iets niet mag...
En dat hij dan lekker gaat bijten is ook niet echt fijn natuurlijk  :-\ Ruki is ook sjaggie als ik hem van de grond wil halen, en dan gaat hij ook bijten maar hij doet dat niet hard dus ik pak hem dan gewoon met de volle hand dan is hij maar even boos, maar dat bijten doet me toch niets en dan zit hij weer lekker op mijn vinger en om het goed te maken geef ik hem een beetje gekroel :) Kuifje wil er nog niets van hebben dat gekroel ik heb het al 10000000x voor gedaan met Ruki maar nee,

Wel geweldig dat Croky nu ook zo'n knuffelkipje is  ;D :-*

Ik hoop dat hij snel aan de speeltjes gewend is, dan heb je ook geen miskoop  ::)

Succes met zijn sjaggie buitjes  ;)

patty

dit cadeau had ze nog niet uitgepakt. nu durft ze wel. ;D

erg grappig bedacht van mijn vriendin.

Savanna-c

patty

echt knuffelen... ze gaat er gewoon bij liggen.volgens mij echt en popje.

patty

hallo,
wat heb ik toch een lieverd...helaas geen foto's, maar ze wel echt alleen maar knuffelen. ze zit weer bij me op de bank met zo iets als de vorige foto. echt in mijn armen met der kopje naar beneden lekker in één zacht kussen gedoken. ik maar kroelen en zij maar piepen.hihi. toen ik stopte met kroelen bleef ze gewoon bij me zitten en piepen. uiteindelijk stopt het piepen en gaat ze Zich zitten poetsen. ze wil steeds op de kast. ze heeft vrolijk gespeeld met één ijsco stokje en een leeg glas. ze is ook weer mee in de keuken op het aanrecht geweest .... weer lekker drinken uit de kraan, en even naar de eigen spiegelbeeld zitten kijken. toen weer even bij mij gezeten en nog meer gespeeld. later is ze zelf in de kooi gaan eten.maar als wij gaan eten dan sluit ik de kooi. en dan gaat ze tegen de tralies hangen en heel hard fladderen, best eng. ik heb de kooi zo ingericht dat ze bijna niets kan raken in de kooi... ik negeer haar dan volkomen. ik kijk der ook niet aan.ik zit dit vanuit mijn ooghoek. ze gaat dan ook druk door de kooi heen klimmen en over de bodem. dit stopt wel naar ongeveer 15 minuten.ze roept dan ook maar nog niet zo belachelijk hard. doe ik hier goed aan? gewoon negeren dan. in de ochtend hoor ik haar nog steeds niet. zondag was ik om tien uur beneden maar ik heb niets gehoord. en de deur naar boven staat altijd op één kier. verder is ze erg ondernemend.straks ga ik aan één kant één handdoek proberen zodat ik achter toch een schemerlamp kan laten branden.dan heeft ze niet zo'n last van het licht. kan ze vast rustig slapen. ben benieuwd of ze het accepteert. de schemerlamp staat iets meer als één meter van de kooi vandaan. met één zachte spaarlamp. absoluut geen felle lamp.maar ze blijft ons wel in de gaten houden. misschien slaapt ze zo eerder.of leg ik er nu teveel eitjes onder.... of maakt het niet uit.
groetjes patty,

patty

ik heb het toch maar zonder doekje gedaan.op de foto ziet het er heel licht uit maart het valt mee.

mijn gevoel zegt gewoon zonder doekje.we liggen toch altijd optijd in bed.hmmm ::)

Savanna-c

wauw een echt kroelkipje dus  ::) ::) ::) Lief hoor :)
Maar eenmaal uit de kooi willen ze er niet meer in, alleen om te eten natuurlijk  ::)

Wel leuke verhaaltjes heb je geschreven!!

patty

dat valt eigenlijk wel mee. als ik thuiskom mag ze meteen eruit en dan weer in de kooi tijdens het eten. bij het stofzuigen zit ze in mijn nek. na het het eten zit ze bijna één uur bij mij op mijn schouder terwijl ik op de bank lig.... soms vliegt ze naar mijn man.en naar de kooi.verder alleen maar knuffelen.hihi. meestal gaat ze vanzelf weer er in. zo rond acht uur. mooie tijd.ik ben dan bijna drie uur met der bezig geweest. soms knuffelen soms spelen soms niets gewoon zitten... mee naar de keuken drinken in gieten...ik hoop dat ze blijft. de lieverd.heb jij ook zoveel last van dons veertjes? ze blijven allemaal plakken aan der snavel.
groetjes ons.

miep

nee ik heb geen last van donsveertjes  :D ;)
maar als ik naar b100 kijk, die heeft dat ook heel erg.

patty

29 augustus 2012, 20:32:11 #252 Last Edit: 29 augustus 2012, 21:29:57 by patty

na weer een dagje hard werken saampjes lekker ff knuffelen. nog even tussen door wat stofzuigen en de was opvouwen :(tja dat gaat gewoon door. crokygaat gewoon mee naar boven op mijn rug stug blijven zitten... ;D zelfs bij het meloen snijden op het aanrecht .... maar ze wilde niets. ik heb een schaaltje op tafel gezet en ja je raad het al ff baderen met het buikje plons in de schaal. wat een pret. tot zover gaat alles nog goed ;D het is acht uur en mooi weer terug in de kooi,lekker ff het kropje vullen. en nu weer gezellig op het touwtje.
groetjes patty

Savanna-c

Zo lief jullie zijn echt al heel gehecht aan elkaar echt heel lief  :-* :-* :-* :-* :-* :-*

carco

Klik op het plaatje voor onze site!