28 april 2024, 14:16:04

hij is aan het sterven.

Gestart door Lique, 25 september 2003, 17:44:20

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Angelique,

wat erg :(, ben er stil van ..... Heb het ook al meegemaakt maar dan met erg kleine valkjes :(. Sterkte he ...

Lique

Hoi,
bedankt voor de lieve berichtjes.
Alleen is de klap nog steeds enorm.
Het was toch een klein liefie met een groot hart.
Hopen dat hij weinig pijn gehad heeft, al denk ik het niet.
Eerder was hij heel gelukkig, maar toen ik hem vandaag zo zielig zag, vond ik het heel sneu.
Misschien is het ook wel beter voor hem, maar ik wou hem een kans geven, een kans die hij echt verdiende.

dammie

Hallo lique,

Ik heb met tranen in de ogen dit gelezen.Ik wens je veel sterkte toe. :'( :'(

Marianca xxx

Mandy

Tja, ongelooflijk, maar het heeft zo moeten zijn, alleen waarom hé? Dat zal je nooit weten... Je hebt je best gedaan en meer kon je niet doen...sterkte meid...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Hoi Lique,

heel erg veel sterkte. Ik werd er helemaal droevig van  :'( :'(
en leef erg met je mee. Maar inderdaad, maak jezelf geen verwijten. Je hebt alles gedaan wat je kon doen.
Als je die lange rit naar Dr. Feld had gemaakt dan was hij waarschijnlijk onderweg gestorven.
Nogmaals, heel veel sterkte.

Liefs, Nes.

xander en linda

 :'( Hoi peter en angelique. Ik ben best geschrokken van dit slechte zeer slechte en aangrijpend nieuws.Ik weet niet zo goed wat ik nou moet zeggen :-X Ik weet wel zeker dat jullie er alles maar dan ook echt alles aan gedaan hebben om nielsje(moge hij ruste in vrede) er bovenop te helpen want ik heb het zelf gezien en ik weet gewoon dat jullie alles voor jullie valken (of jullie "kindertjes" zoals ik ze bij jullie noem) over hebben.Jij moet jezelf echt geen verwijten maken want je kan er echt niets aan doen!Namens ons allemaal wil ik jullie veel sterkte toewensen met het inmense verlies en als wij iets voor jullie kunnen doen laat het dan aan ons weten.Groetjes Xander.

Irene

 :'( Jeetje Lique,
heb net pas gelezen over Nielsje! Wat sneu! Zo moeilijk om zo'n klein beestje in moeilijkheden te zien. Je hebt gedaan wat je kon doen, maar toch zal je je anders voelen.Ik leef heel erg met jullie mee!
Sterkte, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


ria

Hallo,

Pfffffff, had het niet meegekregen vandaag, maar las net het slechte nieuws hier op het forum. Verschrikkelijk maar je hebt in ieder geval alles voor Nielsje gedaan. Meer als dat kun je gewoon niet. Sterkte Lique en Peter.

Groet,
Ria

Paul

Hoi Lique,
Ik was vanavond heel laat thuis en las het slechte nieuws nu pas :-(
Ik denk dat Feld in dit geval niet veel meer kon doen dan jij al gedaan hebt en de rit was ook heel zwaar geweest voor hem hoor.
In elk geval is ie nu zonder stres op vertrouwd gebied heengegaan en dat is toch fiener dan onderweg voor hem.
In elk geval veel sterkte met het verlies :-(

Groetjes, Paul

Lique

26 september 2003, 13:54:50 #24 Last Edit: 26 september 2003, 13:58:50 by Angelique
Hoi allemaal,

Dank jullie wel, voor jullie lieve berichtjes.
Het valt allemaal heel erg zwaar. Met toch wel een schuldgevoel, van als ik dit nou deed of dat.
Maar daarmee krijg ik hem niet terug. Waarschijnlijk is de dood beter voor hem, omdat hij al een behoorlijke groeiachterstand had, en het pootje, wat niet goed was.
Toen hij stierf ging het heel raar, hij lag in mijn handen en had het heel moeilijk. Maar ik voede hem gewoon stijf worden. De ogen gingen weer dicht, en ik wist, dat dit ook het moment zou zijn. Toen hij net dood was, was hij totaal stijf geworden, het ging heel snel, en zag er heel mager uit.
Het leek wel of hij in zijn laatste minuten heel mager werd, echt heel apart.
Ik heb hier 2 foto's van nielsje, toen hij bij me op de kruik lag:


Kijk maar eens naar zijn kleine mooie oogjes.
Ik heb al eerder gezien, bij een valkparkiet, die stervende is, dat de ogen er zo uitzien.
En nielsje had dit ook...
Nielsje, we houden van je. :-*

Natanella

26 september 2003, 14:08:54 #25 Last Edit: 26 september 2003, 14:09:43 by Natanella
Beste Lique,

Ik lees net wat er allemaal gebeurd is! Wat afschuwelijk voor je/jullie! Heel veel sterkte!
En het is zoals iedereen zegt: je kunt het leven niet dwingen en soms gebeuren er dingen die heel veel pijn doen.
Waar het goed voor is...?? Het hoort bij het leven en de mooie dingen die er ook zijn!
Maar dat je er verdriet van hebt, dat kan ik goed begrijpen!
Toch is het voor Nielsje fijn geweest dat hij thuis in zijn vertrouwde omgeving mocht sterven en dat zijn beste vriendin hem daarbij mocht begeleiden!

Liefs, Anita

janneke

hallo lique,
ik ben pas nieuw,maar wil u toch sterkte wensen. mijn tam
grasparkietje is 2 jaar geleden rond nieuwjaar ook in mn hand gestorven en dat was hartverscheurend want hij was mn oogappeltje!
Ik leef met je mee

groetjes janneke :'(

dammie

Hallo ligue,

Het doet me zeer dat jij denkt dat je meer of misschien zus en zo had moeten doen.Dat je nu zo denkt is heel normaal.Uiteindelijk komt de dag dat je weet dat je werkelijk alles hebt gedaan wat je kon en dan zal ook je verdriet minder worden.Ik ben in mijn 42 jaar heel wat dieren verloren en dacht ook altijd,had ik dit,had ik dat misschien moeten doen.Neeee ligue,je hebt gedaan wat je kon,denk daar altijd aan.Misschien was het bij mij minder pijnlijk omdat mijn dieren,waaronder ook 2 honden,vrij oud zijn geworden.Een valkje is zelfs 17 jaar geworden en gestorven aan een longontsteking.Ik heb hem toen bij de dierenarts laten inslapen.En dan denk je nog van,heb ik het goede besluit genomen,had ik niet nog naar een andere dierenarts moeten gaan.Dit zijn allemaal gedachtes wat ieder mens heeft bij een verlies van een dierbaar iets,of het nu een mens is of dier.Ben ook een zus op jonge leeftijd verloren,ze was 45jaar.Heb haar tijdens haar ziekte veel bijgestaan omdat ze gescheiden was en na haar dood viel ik in een zware depressie omdat IK dat dat ik gefaald had.Maar lieve ligue,als onze lieve heer vind dat de tijd gekomen is dan moeten we gaan,niemand kan dat tegen houden.Zoals ik las op het forum zijn al jullie valkjes de kindjes van jullie,al mijn dieren hier ook,geef al je liefde wat je nog hebt aan je andere valkjes en hou altijd in je hart dat plaatsje vrij voor nielsje.En lieverd,je hebt gedaan wat je kon,vergeet dat NOOIT.De natuur beslist uiteindelijk.

Veel liefs
Marianca

Speedy

26 september 2003, 20:07:42 #28 Last Edit: 26 september 2003, 20:30:23 by Speedy
Angelique en Peter...

Als je Nielsje bij memoriam zet...misschien dat je dit kaartje wilt gebruiken...als je er iets aan veranderd wil hebben...kleur of zo...ook goed...


Veel sterkte...

Trudie



yentl

Hoi Lique,

Nielsje was een heel mooi valkje, ik wens je heel veel sterkte toe met zijn verlies.

heel veel sterkte en groetjes Yent'l