27 april 2024, 11:50:03

papegaaienziekte?

Gestart door Lique, 24 oktober 2003, 00:00:53

« vorige - volgende »

Paul

28 oktober 2003, 02:55:00 #150 Last Edit: 28 oktober 2003, 02:57:54 by Paul
Hoi Lique en Peter,

Ik ben heel blij te horen dat de valkjes nu allemaal steeds beter gaan en er zullen denk ik ook geen slachtoffers meer vallen nu gelukkig:-)
Mensen zijn gelukkig een stuk sterker dan valkjes maar natuurlijk blijft het een gevaarlijke ziekte en dat een huisarts je dan zo probeert af te wimpelen vind ik niet kloppen want ze nemen je dan niet echt serieus.
In dit geval had de huisarts uit zichzelf sneller maatregelen moeten nemen lijkt me maar gelukkig heeft ie dat nu toch gedaan.
Natuurlijk kan je niet van elke huisarts verwachten dat ze dit soort ziektes allemaal kennen.
In elk geval fijn dat Lique nu medicijnen heeft en hopen dat dat ook snel opkanpt met al die nare verschijnselen.
Ik ben in elk geval blij dat jullie ervoor waarschuwen op het forum en alles erbij zetten wat er gebeurd is.
Dat kan in sommige gevallen zelfs mensenlevens redden en natuurlijk ook valkjeslevens.
Dat jullie iedereen helpen met hart en ziel weet ik en daar is ook iedereen erg blij mee :-)
Jullie helpen echt iedereen met problemen dat vind ik heel erg goed want er zijn weinig mensen waar je zo geholpen word.
Veel sterkte verder met de valkjes en natuurlijk ook met jullie zelf.

Groetjes,  Paul

Marianne

Hoi Peter en Lique,

Kop op !!!
Ik ben het met jullie eens hoor.
Voor het zelfde geld had je je mond gehouden over deze ziekte en als er dan ooit eens over gesproken wordt en er wordt gezegd : oh, dat had ik ook.....
Dan wordt er weer gebakkeleid dat je het beter wel bekend had kunnen maken want dan hadden de andere alerter geweest bij bepaalde symptomen.
Ik vind het dus toppie zoals jullie gehandeld hebben, want het zal niet makkelijk zijn.

Ik wens jullie twee beterschap zowel met jezelf als met jullie valkjes.
Hopelijk lijden ze er niet te veel mee en kunnen we in het voorjaar genieten van de positieve berichten van de nestjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

Hoi Peter en Lique,

Ik heb de berichten gelezen ook die vreemde berichten. Ik snap net als de rest niet dat mensen zo doen! Ik vind het echt heel erg stom dat mesnen zo alles willen verzieken.
Het is goed -mijn mening  ;)- dat jullie alles bekend hebben gemaakt. Ik ben zelf nog niet zo lang in het bezit van valkjes (vanaf juli dit jaar) maar vind het heel erg leerzaam om te lezen wat de papagaaienziekte is enz. Enik vind het ook heel belangrijk dat je open kaart speelt tegenover iedereen. Ik denk dat het juist erg goed is, zo kunnen andere mensen met valkjes extra allert zijn, en signaleren als ze wel eens een ziek valkje hebben met papagaaienziekte.
Ik wist helemaal niet van het bestaan, maar nu wel. Ik ben ook zeker weer van plan voor mezelf wat punten uit te werken zodat ik weet wat ik moet doen als ik het ook krijg -mijn valkjes of ik- en hoe ik het herken!

Ik wil ook vooral zeggen dat jullie gewoon door moeten gaan, en dat jullie het heel goed doen!
Hopelijk zijn jullie snel weer beter, en jullie lieve valkjes ook!

Sterkte met alles, hopelijk is nu echt alles snel afgelopen!

Liefs Margrietha

ziralioness

Bij hoeveel mensen is deze afschuwelijke ziekte nu uitgebroken...?  :-/
Heel veel sterkte aan allemaal... ik leef met jullie mee!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

moonwitch (diana)

28 oktober 2003, 15:58:48 #154 Last Edit: 28 oktober 2003, 16:13:35 by Angelique
hoi lique en peter

Ben blij voor jullie dat je nu duidelijkheid hebt en er wat aan gedaan kan worden met goede medicatie.
Een goede vriend van me had jaren geleden ook de papegaaien ziekte opgelopen door bonte boertjes. Hij had de symptonen verwaarloosd en had de ene longontsteking na de ander. Pas toen hij met een zieke ara bij de dierenarts kwam, die dus bij die ara papegaaien ziekte constateerde en zag dat die vriend ook ziek was (benauwd) vertelde hij mijn vriend dat hij contact moest opnemen met zijn huisarts en ook mijn vriend kreeg het zelfde middel als jij lique. Hij had intussen wel 11 weken mee rond gelopen en op longfoto's waren dus duidelijk littekens te zien. Ook moet hij nu ieder jaar de griepprik halen, een bijkomstigheid van het te lang blijven doorlopen met deze ziekte. Gelukkig zijn jullie wel heel allert geweest, en open zodat anderen hier wat mee konden.
En ik vind niet dat er geen paniek is uitgebroken, maar gewoon bezorgheid om wat er gebeurde. Een ieder kan voor zichzelf na gaan of hij of zij besmet is. Je wordt wel allert gemaakt op dat je vogels ziek kunnen worden en vooral in deze tijd van het jaar extra voedingsmiddelen moeten hebben om de winter goed door te komen.
En ja ik ben 2 valkjes kwijt geraakt, maar ben niet in paniek geraakt, maar wel allerter geworden en ik houd ze in de gaten en zover toont geen enkele andere valkje of mijn grijze roodstaarten enig teken van ziekte.
In ieder geval hoop ik dat je andere valkjes zich gauw herstellen en dat je zelf ook snel opknapt. Je was er inieder geval snel bij en dat is een pluspunt voor jullie.
Veel iefs diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

clowntje46

Lique en peter
Ik zal toch ook maar ff m,n mening geven
Ook ik had zieke vogels , en ben ook niet echt in paniek geraakt, wel heb ik ook contact gehad met dierenarts en heeft voor m,n valkjes en agaatjes ook doxoral gegeven
Nou vindik zo,n..figuur... als Ria gewoon een zielig figuur om zo onder andere naam ff te komen zieken want dat vind ik het gewoon .. niet kunnen hebben dat julli ehet zo leuk hebben met iedereen  dus maar ff gaan stoken ik geloof ook ECHT niet dat er uberhaupt  een Linda bestaat ..lekker *veilig* je als ander voordoen
Ik vind jullie  en kanjers  hoor en de side ook geweldig ( hihi al vergeet ik er wel eens te kijken  :-/ maar  verder ben ik blij dat ik jullie valkes side gevonden heb . Lieve groetjes Ans  en dr al beter wordende valkjes  :)

Suzanne

Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij clowntje.

En clowntje, wat ontzettend leuk heb je dat gedaan die 2 kooien met dat touw er tussen  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Hermes_Lucy_nest

28 oktober 2003, 17:09:04 #157 Last Edit: 28 oktober 2003, 17:30:58 by Hermes_Lucy_nest
Hallo iedereen

Sorry ik wou nog heel even terug op die discutie :-/
Ik vind het heel jammer hoe het zo afloopt en ik voel ook wat waarom ria weg wil gaan.
Ik denk dat ze voelt dat het toch allemaal te laat is en dat het uit niemand hooft meer kan gaan en dat ze daarom wegwil.
ik heb ook al enkele discutie's gehad door mijn fout.
Maar het is gewoon onmogelijk om dit site te verlaten je komt waarschijnlijk zowiezo terug het is echt verslavend ;)
gewoon..laten we dit allemaal vergeten en ria kom gewoon terug op de site en ga nie weg.
We maken allemaal wel eens fouten en dan durf je dat ook heel moeilijk te bekkennen en dan blijven de andere boos...als gevolg dat je wil weggaan met de gedachte dat het bij andere een gedachte blijft en dan denk je bij mezelf "ze haten mij toch allemaal nu het is te laat"

laten we dit allemaal vergeten en over stoppen en ria kom gewoon terug meid en stop er gewoon mee ;)

groetjes,

Valérie

Lique

Hoi Valerie,

Ria heeft zelf te kennen gegeven, dat ze weg wil.
Vinden wij prima, want we respecteren ieders mening.
Alleen ik denk niet dat jij weet, wat de reden is, waarom zij weg gaat.
Want dit ligt voor maar een klein deel aan dit topic.
Inderdaad, we hebben meerdere discussies met jou gehad, en jij bent ook gewaarschuwd. Alleen is dit een tijd geleden, en opgelost, dus vind ik niet, dat het naar boven gehaald moet worden, tenzij je dat graag wilt natuurlijk.
Het gedrag van Ria veranderd niet in een keer.
Zij vindt dat zij gelijk heeft, en zal niet zomaar een ommekeer maken. Ik heb vrede met haar besluit, dat ze hier niet meer wil komen, ze heeft het immers zelf geopperd.
En als ze terug zou komen, denk ik dat veel leden dit niet zomaar gaan goed keuren. Dan moeten er wel wat dingen uitgepraat worden...

groetjes lique

Lique

28 oktober 2003, 18:25:39 #159 Last Edit: 28 oktober 2003, 18:28:27 by Angelique
Hoi Eva M.

Ik heb de berichten maar gewist, dit lijkt me beter.
Blijbaar kan Ria het gesprek zelf niet aan, en laat ze andere mensen dit voor haar opnemen, terwijl uit onze statestieken zij regelmatig op dit onderwerp aan het kijken is.
Jouw uitspraken over dit onderwerp wijken nogal af.
Je kan je reactie geven op het onderwerp papegaaienziekte, of geen reactie geven. Alleen heb respect voor andere mensen (wat ik overigens niet vond overkomen).
Gelukkig is de Papegaaienziekte goed te bestreiden met antibiotica.
Jullie gedrag... is helaas niet te bestreiden. Daar is helaas niet zomaar een pilletje voor...

Tara

Volgens mij he EvaM,

ben jij ook iemand die is gestuurd door Ria, of gewoon Ria op een andere computer. Ik vind dat Lique helemaal gelijk heeft, en begrijp niet waarom je dat tekstje erbij zette. Je zegt dat je je hebt aangemeld op deze site? Waarom ben je dan een gast? Ik begrijp niet waarom je ook zo schokkend over komt tegen Lique, zij en Peter wilden gewoon de mensen helpen en zeggen dat er een ziekte bij hun gaande is, en ondertussen konden ook meerdere mensene hun valkjes onderzoeken, want er waren er meerdere, dus zouden er zonder dat Lique dat zou hebben meegedeeld, waarschijnlijk meer valkjes zijn gestorven. De enige die hier nu in fout is, ben jij, door zo te reageren.

Lique

28 oktober 2003, 18:37:34 #161 Last Edit: 28 oktober 2003, 18:39:06 by Angelique
Goh Eva, Ben ik niet duidelijk geweest?!!
Hou er mee op, en ga jezelf lopen vervelen, alleen laat ons erbuiten!!!

mastolk

Hoi Lique,

Is het weer zover??  ::)  :-/ Wat jammer zeg dat er mensen zijn die alles proberen te verzieken!
Ik geef je groot gelijk dat je berichten verwijdert die schokkend/ neit eerlijk of iets anders zijn tegenover andere mensen! Hopelijk stopt deze ellende snel, want dit is voor niemand leuk en zeker voor jullie niet!!!!!

Laat je niet op je kop zitten, wij staan wel achter jullie, en jullie STEENGOEDE site!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs MArgrietha

Hermes_Lucy_nest

hoi iedereen ::)

jah ik denk dat ik al wat beter snap met wat Ria betreft :-/
laten we er gewoon over stoppen.

deze morgend was spirit een beetje ziekjes en toen ik hier over de papegaaienziekte las was ik wel wat ongerust en zo kon ik m'n valkje extra in het oog houden :)
nu ziet hij er gelukkig veel beter uit en was het waarschijnlijk door zijn moeilijke rui.

gr.

Valérie

Suzanne

Hmm, misschien een tipje Lique. Gewoon gelijk die berichtjes verwijderen die van dat IP adres komen, en helemaal niet meer op reageren. Op deze manier krijgt ze wel veel aandacht, ook al is die negatief  ;) En met honden is het zo dat je slecht gedrag moet negeren, misschien werkt dat bij mensen ook  :D

Groetjes

Suzanne

Pootje van Plukkepluk, Loki, Kikebel en Jaccootje

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.