23 juli 2025, 17:51:28

papegaaienziekte?

Gestart door Lique, 24 oktober 2003, 00:00:53

« vorige - volgende »

Suzanne

Voor iedereen die zieke valkjes heeft: heel veel sterkte toegewenst.

En Lique en Peter, ik hoop dat de HA nu wel beter meewerkt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi allemaal,

De dokter heeft net terug gebeld, en heeft me gelijk gegeven, dat er wel degelijk iets aan de hand zou kunnen zijn.
Ik krijg een kuur Doxicicline, en na een week moet ik van de hoest e.d. af zijn. Zo niet, wordt er bloed geprikt, en worden er longfoto's genomen.
Peter hoeft alleen te komen, zodra hij ook naar gaat hoesten.
Dan krijgt hij hetzelfde proces.

één nadeel van Doxicicline is, dat de pil onbetrouwbaar wordt, dus Mandy, dat jij er ook even rekening mee houdt ;D

Maar gelukkig is dit gesprek wel heel goed verlopen, en ik ben er ook over te spreken.

Groetjes Lique

ps de valken, daar gaat het stukken beter mee, ze zijn veel actiever.

daan

ik heb net de DA weer gebeld en ik moet om 15.15 uur terug bellen, want dan krijg ik de DA zelf te spreken!
Hij moet volgens de Assistente spullen bestellen en die hebben ze dan morgen binnen.
Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Daan

Kolkkie

Citaatde valken, daar gaat het stukken beter mee, ze zijn veel actiever.

Hoi Lique,

Wat fijn dat het beter gaat met je valkjes.  Die komen er wel weer bovenop denk ik.

De HA heeft zijn 'fout' gelukkig ingezien, door je alsnog een kuur te geven.
Ik hoop dat jullie en de valkjes snel weer de oude zijn.

Veel beterschap.

Groetjes,

mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Lique,

fijn dat je huisarts nou zo reageert, dat vind ik wel goed van 'm. Ben blij dat je die pillen hebt nou, hoop dat alles snel weer beter gaat. Je valkjes zullen volgens mij ook wel genezen.

Hoi Daan,

over een kwartiertje terug bellen, sterkte he, hoop dat alles goed zal gaan.

Groetjes, Tara

Cobie

Hallo Allemaal.

Ik ben echt verbijsterd, wat ik toch allemaal weer lees. Nou ik ben jullie wel dankbaar dat jullie dit openbaar hebben gemaakt. Nu kunnen we tenminste maatregelingen nemen.
Jullie hadden dit ook kunnen verzwijgen, had Ria dan wel blij geweest. Sorry hoor maar zo vreselijk kinderachtig van een volwassen vrouw. Nou dan blijft ze er maar. Ik hoop voor jullie dat de verdere schade beperkt blijft tot verdriet van het overlijden van jullie valkjes. En dat de antibiotica maar mag helpen. Zelf twijfel ik of ik Feld ook moet bellen. Ik heb namelijk ook valkjes in zwolle gekocht. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ze geen zieke indruk maken. Ze zijn wel rustiger als mijn andere valkjes. Ik denk nog wel ff na.
Ik wens jullie verder heeeeeeeel veel sterkte.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

daan

27 oktober 2003, 19:23:12 #126 Last Edit: 27 oktober 2003, 19:28:33 by daan
hoi allemaal,

Nou ik heb rechtstreeks contact gehad met de mijn eigen DA. En hun hebben toevallig 3 weken geleden ook iemand bij hun op de praktijk gehad met valkjes met de papagaaienziekte. De DA begon over injecties die ik iedere week moest halen op de praktijk en dat 5 weken lang. ik kreeg de bibbers van injecties en ja jeetje ik denk al gelijk o jee mijn schatjes redden dat niet. Dus ik begon over druppels waar frank Verstappen het over had gehad. Dus ik heb het tel nr van Verstappen gegeven en mijn DA heeft contact opgenomen met hem, ze hebben het besproken en daarna mij weer treug gebeld. Frank verstappen heeft mijn DA zover gekregen om die druppels aan mij te geven i.p.v die injecties. Ik denk dat de DA het zelf ook wel beter vond, want dan hoefde ik niet iedere week bij hem (buiten spreekuur om) komen op de praktijk met mijn valkjes. Want ja daar zijn ze echt niet zo blij mee natuurlijk.
En ben blij dat ik dus druppels krijg. Het heet Doxoral Aqua Draps. Hij heeft het vandaag besteld en ik haal het morgen op, dus begin gelijk morgenavond ermee. Ik moet het 15 dagen toevoegen aan het water. Dus mensen ik neem het zekere voor het onzekere.ppppffffff. Ik voel me gelijk weer een beetje beter en relaxer.

Ik vroeg dus ook nog of een test nodig was. Maar de DA vond dat niet nodig. Hij was er vrijwel zeker van dat er grote kans is dat Zoran en Simba het ook hebben. En hij wilde dus niet dat ik het risico zou lopen, (ook voor mijn eigen gezondheid).

Trouwens die mensen die 3 weken geleden bij hem waren ivm de papagaaienziekte. Die hebben dus wel voor de injecties gekozen en die zijn maar 2 x geweest en daarna niet meer. Omdat ze dat zelf nou niet meer wilde of dat het valkje toch is dood gegaan, dat weet ik niet. bbbbrrr

Nou ja nu hopen dat alles goed aanslaat.
Als ze het nou toch niet blijken te hebben dan is dit ook gelijk om ze er voor te behoeden, dus ze zijn dan gelijk minder vatbaar voor een virus of iets dergelijks. baad het niet schaad het al helemaal niet.

Nou als ik morgen de gebruiksaanwijzing en zo heb zal ik er ff meer over vertellen over dit medicijn. maar dit heeft de assistente mij verteld.

Lique welk middel heb jij eigenlijk?

Knuffie Daan

Tara

Hoi Daan,

het lucht me in ieder geval ook een beetje op, hoop dat dat middel goed werkt. Veel succes hoor! En sterkte!

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Daan,

Gelukkig kan je nu wat meer relaxen. Nu hopen dat de medicatie aanslaat, maar daar zal denk ik iedereen op de site voor duimen.

Veel sterkte met die lieverds van je.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Irene

Jeetje, Lique en Peter; wat moet ik nu zeggen; PIEp dat nu de papegaaienziekte is vastgesteld, of pff je weet nu zeker wat het is en daar kun je verder mee handelen. Eigenlijk allebei een beetje. Wat zijn die huiistartsen toch vreemd af en toe he? Kijk naar mi:j 3 verschillende artsen, 7 bezoeken en dan pas constateren dat het een blaasontsteking is :-/. Maar goed, in jullie geval geef je zelfs nog aan wat het is. Fijn dat het tweede bezoek beter verlopen is.
Heel  veel sterkte ermee, en daan en Mandy en de anderen met zieke valkjes natturlijk ook!!!!
Ook al is het geen fijn nieuws om te horen; ik hoop dat je nu een stukje spanning los kunt laten.
Dikke kus, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

mastolk

Hoi Lique en Peter,

Gelukkig dat bij zowel jullie als je valkjes vast is gesteld wat het is, en er wat aan gedaan word!!! Eindelijk, maar goed het gebeurt nu wel. Ik wens jullie alle herstel en sterkte toe, en ben blij te lezen da tje valkjes al wat opgeknapt zijn!
Hopelijk gaat nu alles weer de goede kant op!!!!!!!!!!!

En Daan,
Mooi dat het ook door het drinkwater kan! Hopelijk komt bij jou ook alles weer goed. Je hebt zelf geen klachten!?

Groetjes en sterkte allemaal... MArgrietha

clowntje46

Hoi Lique en peter
Ja dat is tenminste toch een *goed* bericht he dat de valkjes al beter gaan en jullie  nu ook zeker weten dat het  die ziekte is en er ook bij julie gelijk gehandeld word. Hoop dat jullie  er snel weer bovenop komen en dat het peter toch wel bespaart blijft ,Kuifje hier knokt  door die zie er wel magetrjes uit maar eet af en toe wel en je ziet dat die echt z,n best doet
Hoop echt dat hij het ook nog haalt, geef hem de doxo nu door een multivitaminendrankje  dat smaakt ook niet zo vies dan en heetf die gelijk wat vitaminen binnen
heel veel sterkte xxx Ans

Mandy

Pffff Daan wat een stress ook voor jou vandaag... :-/
Vreselijk zoals iedereen ineens geveld wordt door allerlei problemen met de valkjes...

Goed dat die dierenartsen met elkaar overlegd hebben en je een goede antibiotica gaat krijgen. Hopelijk slaat het allemaal op tijd aan en hoef jij geen valkjes ziek te zien gaan worden.

Maar hoe ga je het nu trouwens doen met de TT?
Ga je daar nu nog aan mee doen?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

En Daan,  
Mooi dat het ook door het drinkwater kan! Hopelijk komt bij jou ook alles weer goed. Je hebt zelf geen klachten!?  

Groetjes en sterkte allemaal... MArgrietha  

Hoi Margrietha,

Nee met mij zelf gaat het erg goed, afgelopen vrijdag wel de hele dag brandende ogen gehad, maar dat is nu weer helemaal weg. Geluukig maar ppppffffff

Groetjes Daan

daan

CitaatPffff Daan wat een stress ook voor jou vandaag... :-/
Vreselijk zoals iedereen ineens geveld wordt door allerlei problemen met de valkjes...

Goed dat die dierenartsen met elkaar overlegd hebben en je een goede antibiotica gaat krijgen. Hopelijk slaat het allemaal op tijd aan en hoef jij geen valkjes ziek te zien gaan worden.

Maar hoe ga je het nu trouwens doen met de TT?
Ga je daar nu nog aan mee doen?

Hoi mandy,

ja idd weer een stressdaggie ja. ppppffffff. En nu maar hopen dat die antibiotica goed zijn werk doet, en dat iik het allemaal voor ben.

Ja Zoran en Simba zouden toch al niet mee doen met de TT, dus dat kwam mooi uit. Ik heb overleg gehad met mijn vader en die zei dat de valkjes in de voliere nergens geen last van kunnen hebben, en dat dus zelfs niet eens bekend is of Zoran en Simbe het wel hebben. Maar ik neem het zekere voor het onzekere. Hij zei dat ik gewoon mee kan doen. Geen probleem zei hij.

Knuf Daan