9 mei 2025, 03:24:40

De brein van een denker, denk mee

Gestart door Jeroenw, 29 juni 2012, 11:46:50

« vorige - volgende »

Jeroenw

Hihihi de brein van een denker denk mee

Mijn gedachte:

In een broedmachine word de tempratuur en de luchtvochtigheid
Automatische goed gehouden.

Waarom zal je die technische snufjes niet in een broedblok kunnen
Bouwen?

Het ziet er dan zo uit. Een broedblok die automatisch de luchtvochtigheid goed houd zo dat het niet te hoog en niet telaag is .
Als de moeder het doet dan merk hij dat automatische op en laat de moeder het werk doen tenzij dat het te laag is dan komt de automatische lucht vochtigheid in werking de gedurende broed periode

Ik denk verder denken jullie mee ?

Rissiejjj

Heel eerlijk?

Absoluut een zeer slecht idee.
De ouders moeten dat zelf regelen.
Heb het laatst ook al een keer gezegd ergens, natuur lekker de natuur laten. Heb dan nu toevallig 1 koppel waar ik in de omgeving van het blok wat vernevel om te kijken wat voor uitwerking dat heeft.

Maar alles maar automatisch gaan doen, nee absoluut niet. Nog even en je kan geen valkjes meer kweken, want ze snappen er niks meer van.
Laatst zei ik het ook al is, kijk Kwartels, hoeveel daarvan broeden nog zelf, niet veel. De mensen moeten altijd maar ingrijpen, als we daar nu is mee ophouden krijgen we misschien nog weer soorten dieren die zelf alles kunnen.
Ik ben voor de natuur hun gang laten gaan, mijns inziens krijg je daar sterkere, gezondere vogels van, en vooral vogels die zelf nog weten hoe ze hun kinders groot moeten krijgen.

Nog even en we gaan een robotvogel bouwen ofzo om de jongen te voeren? of hoe moet ik dit soort gedachten zien?

Manouk

Ik denk ook dat het beste is om zoveel mogelijk zelf te doen,
alleen hier binnen heb ik een hydro of hygro meter staan of hoe dit ding ook heet,
als ik binnen een nestje heb, wil ik nog wel eens mijn watervernevelaar aanzetten als het vochtpeil niet goed is.

Buiten doe ik in principe niets....

Dit seizoen kweek ik voor het eerst buiten en heb ik de eerste ronde van 13 eitjes, 12 jongen groot gekregen.

ze doen het hier prima op....

als je kijkt naar de kwartels idd is het beter als de ouders het zo veel mogelijk zelf doen...

Jeroenw

Ja stell

Als de ouders het zelf kunnen doen, het automatische vochtregelulaar
Als back up , zo draai het valkje het verzaakt om de vocht presentage goed te houden dat hij dan in werking word gesteld . De automaat komt pas in werking als het bv 30 % luchtvochtig heid heeft

Of heb de moeder dan zulke slechte genen om zich voort te mogen planten
En dat de bedoeling is dat het gewoon mislukt

? ?

Rissiejjj

Als een valkje zelf de vochtigheidsgraad niet op peil houd.
Nee dan worden ze hier uitgesloten van de kweek.

En ja in mijn topic staat momenteel een vraag hierover. Maar dit is een koppel welke op allerlei andere eitjes liggen, ligt geen enkel eitje van henzelf bij. Dus vandaar dat ik daarbij vernevel. Maar, dit koppel gaat wel uit de kweek. Ik wil niet met koppels kweken die zelf de jongen niet groot kunnen krijgen.

Rianne

Dit is een hobby, geen professionele legbatterij ;)

Jeroenw

Hahaha. 

En zo heb je toch je natuurlijke selectie?

Zo ver dat het mogelijk is dan mmmm

Dan zou zo broedkast alleen goed zijn voor bedreigde vogelsoorten
Of is dat dan ook niet goed?