9 mei 2025, 23:21:23

Even wat vraagjes

Gestart door Rissiejjj, 28 juni 2012, 15:48:00

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Allereerst, Sammy en Shadow, steeds wel piep/tik eitjes, maar komen nooit uit het ei, de donsjes.  Vermoed te lage luchtvochtigheid en daardoor een te harde schaal, want alles is verder helemaal ok. Jongen bewegen ook goed in het ei etc.
Maar ik weet dus over de luchtvochtigheid niet zeker, blok hangt bij de andere blokken en daarin gaat het altijd wel goed, enige verschil, De rest baddert en dit koppel niet.
De vraag luid, kan sproeien bij het blok kwaad als het bijvoorbeeld niet de luchtvochtigheid is?

Dan nog een vraagje.
Heb een blok waar 4 jongen in zitten. 1tje van het koppel zelf, en 3 stuks mama en papa onbekend. Mama kan een bonte of een Witmasker zijn. En papa kan in combi met de bonte Yaron zijn, dus ook een bonte, of de witmasker met een wildkleur man.
Nu heb ik er dus 3 wildkleurtjes in liggen waarvan 2 met wat bont. Ben dus even de weg kwijt wie wat nou is etc. Maar daar gaat het niet om. Daar zou ik nooit met 100% zekerheid achterkomen namelijk, want ken de splits van die vogels niet.
Maar nu valt het me op dat ze bijna Zwart zijn, het grijs is wel extreem donker. Word dit nog lichter of worden het gewoon vrijwel zwarte valkjes?

Dennisfr

sproeien in het blok kun je wel doen geen enkel probleem .maar het water mag niet op de eieren komen .Dit ivm dat de jongen dan kunnen verdrinken in het ei..

met die jongen kun je pas echt zeggen of ze zo donker blijfenna hun eerste jeugdrui.

Rissiejjj

Oke, naja dat ga ik gewoon wat sproeien, in de hoop dat ditmaal de eitjes uitkomen.
Zo sneu altijd, dagje piepen en tikken en daarna, doodse stilte.

Dit is trouwens een foto van een wildkleur jong wat er nu ligt. Kan ook maar zo zijn dat ik me verbeeld dat ze zo donker zijn, eerste keer dat ik wildkleur in een nestje heb namelijk, voorheen alleen maar volwassen wildkleurtjes gezien.

Jeroenw

Als ze jong zijn dan lijken de wild kleurtjes donkerder zelfs heel donker maar dat word vanzelf lichter naar de normalen wildkleur als ze ouder worden

Kijk uit dat je de eieren niet nat maakt dan maak je de ei schil harder
En kunnen ze moeilijker uit het ei kruipen

Ik maak de schaatsel voor de ingang nat het vocht circuleert door het blok
Kijk uit dat je niet teveel doet dan is de vochtigheid veel te hoog

Succes met de eitjes

Jeroenw

Hoi hier ben ik weer

Ik weet niet of je een hydro meter heb dan kan je de vochtigheid
Controleren in je blok .ik denk dat het ook handig is ander wordt de vochtigheids graad veel te hoog.

Ik heb zo elektrische met een lange snoer heel makkelijk in de blok te leggen en ver bij het blok te kunnen kijken of de vochtluchtigheid goed is.

En dan weer er uit halen