19 mei 2025, 18:45:14

ik wil geen jongen

Gestart door patty, 12 juni 2012, 21:22:39

« vorige - volgende »

patty

hoi,
ik weet niet of ik mijn vraag hier goed plaats? maar ik krijg binnenkort mijn eerste valkje...misschien dat ik één tweede erbij ga nemen in de toekomst. mijn vraag is als ik één mannetje en één vrouwtje bij elkaar zet en ik wil geen jongen, hoe voorkom ik dat dan. leggen zij geen eitjes als er geen blok in de kooi hangt? ik heb ooit begrepen dat niet alle vogelsoorten dat doen..
groetjes   ???

animallovertje

normaal gesproken zouden ze geen eieren moeten leggen als er geen blok is. maar sommige valkjes gaan toch nog eitjes leggen in de voerbak of bijv. op de bodem van de kooi. wanneer je geen kleintjes wilt kan je deze eitjes direct vervangen voor nep-eitjes. zo zal er niets uitkomen en als je ze gelijk weghaalt is er verder ook niets aan de hand.

door ze te vervangen zal het popje niet eitjes blijven leggen maar vanzelf stoppen met broeden wanneer ze merkt dat er niets uitkomt. als je ze weghaalt heb je de kans dat ze opnieuw eitjes gaat leggen omdat ze het te kort weer aan wil vullen (van de eitjes)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jeroenw

Of neem twee mannetjes dat gaat ook net zo goed,
Erkomen dan ook helemaal geen eieren en natuurlijk ook geen jongen
Natuurlijk

patty

hoi,
ik denk dat één mannetje en één vrouwtje wel leuker is...misschien krijgen twee mannetjes of vrouwtjes later nog gedrags problemen..en dat wil ik voorkomen. maar dat is dus niet zielig voor het vrouwtje als jr de eitjes weghaalt? komt dit basaal voor dat ze toch eitjes leggen zonder blok.
groetjes en bedankt alvast :)

Jeroenw

Nee twee mannetjes en twee vrouwtjes gaat goed
Met dat eitjes is een heel gedoe hoor,
En overbodig alls je toch niet met ze wil kweken

carco

2 popjes kan inderdaad ook prima, maar ook die kunnen natuurlijk eitjes gaan leggen, zij het dan onbevrucht.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rissiejjj

En zoals eerder gezegd, mannen kun je ook zonder problemen bij elkaar zetten.
Heb hier 3 heren bij elkaar zitten en gaat prima, maar als je de ene vogel een deuntje leert heb je het binnen de kortste keren in stereo:P.

Maar als je geen jongen wilt, dan geen popjes nemen, lijkt mij de simpelste oplossing.

patty

oké, ik weet alleen niet wat mijn eerste valkj ;De gaat worden...eer dat ik dat misschien door heb ben ik wel ff verder.hmmm, of één dna test. moet je dan niet wachten tot na de eerste rui? en als je twee valkjes tegelijk koopt weet je ook niet wat je in huis hebt. ik denk dat ik maar eens ga kijken hoe alles verloopt met mijn crocy...ik heb vandaag twee verschillende klem touwen een lader gekocht...oja en alvast één zeepia...
ik zeg bedankt voor de tips namens croky.

Jeroenw

Veel plezier met je aanstaande valkje croky
Gewoon lekker van genieten. En zie maar hoe het loopt