19 mei 2025, 07:01:19

Steeds eitjes kapot

Gestart door Huuskes, 15 juni 2012, 22:01:29

« vorige - volgende »

Huuskes

Goedendag allemaal, ik heb al een aantal jaren valken en kijk ieder jaar weer uit naar het broedseizoen. Ieder jaar ging het best goed maar dit jaar gaat het gewoon niet goed. Ik heb nu drie koppels zitten en een losse pop, voor een 1,5 maand terug werden er steeds eitjes kapot gemaakt. Ik heb wat valken weggedaan en uitgekomen op deze drie bewezen vaste koppels. Vorige week bij een koppel was er weer een eitje kapot, was bijna aan het einde van de broedtijd, deze was gelukkig niet bevrucht, de volgende dag waren de andere ook kapot gepikt maar zaten helaas wel jongen in, helaas dood. Nu deze week een koppel wat ik echt al vanaf het begin heb moesten nog een weekje broeden zaten bij de pop de eitjes kapot aan de borst geplakt (ook kapot). Ik weet het niet meer, wie weet er raad. Groeten Berry

carco

Ik ben bang dat je er weinig aan kan doen of je moet weten wie de boosdoener is?
Ik had ook heel veel kapotte eitjes dit jaar, ook bij een koppel wat het altijd prima doet en nu niet één ei heel  :-\
Bij een ander triootje wist ik ervan dat de man het deed: deze vrat de eitjes ook kapot en daar heb ik de 2e ronde de hele eitjes overgelegd, hun nepperds gegeven en net voor de 18 dagen de man uitgevangen en de 2 dames hun eitjes teruggegeven. Dit werkte en die hebben nu 2 mooie jongen.
( Ik heb alleen geen idee wanneer ik hem weer terug kan zetten  ::) )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!