5 augustus 2025, 16:18:30

Ik was bijna Plukkie kwijt

Gestart door Suzanne, 15 februari 2004, 16:20:23

« vorige - volgende »

Suzanne

Terwijl ik dit typ, zit ik nog te trillen. Ik was de buitenvlucht aan het schoonmaken, en wilde mijn emmer nog een keer met water gaan vullen. Voordat ik er uit ga kijk ik nog een keertje om me heen waar de valkjes zijn, en ik zie dat het veilig is om er uit te gaan. Op dat moment neemt Plukkie een run, en vliegt zo over mijn hoofd de wijde wereld in  :o :o :o. Ik schrok me wezenloos. De andere valkjes begonnen gelijk te roepen, en ik hoorde dat ze in de buurt was. Ik heb mijn man er bij gehaald (aangezien ik zelf nogal gauw in paniek raak), en die kon haar al gauw lokaliseren in een grote boom. Ik heb mijn rode jas aangetrokken (die ik meestal aan heb bij de voliere), want ik dacht dan herkent ze me tenminste. Ik ben in haar gezichtsveld gaan staan en gaan roepen. Na ongeveer 10 minuten kwam ze uit de boom en belandde op mijn hoofd. Heel voorzichtig liep ik richting de garage, maar ze vloog weer weg. Gelukkig vloog ze een rondje, en belandde vervolgens weer op mijn hoofd. Met een staart voor mijn neus schuifelde ik voorzichtig naar de garage, waarvan de deur openstond. Heel voorzichtig ben ik naar binnen gelopen, en heeft mijn man de deur gelijk achter me dicht gedaan. Toen vloog ze weer weg, en paar keer tegen het raam aan (gelukkig niet in volle vaart), en weer terug op mijn hoofd. Toen kon ik haar op mijn vinger nemen en haar pakken. Ben toen met Plukkie tegen mijn borst aan, en mijn 2 handen om haar heen naar de binnenvoliere gelopen en heb haar er weer in gedaan, na haar even flink geknuffeld te hebben. Gelukkig heeft ze er zo goed als niks aan over gehouden, behalve een beetje kapot neusje. Ik zelf heb ongeveer een hart verzakking. Ik denk dat ik geluk heb dat dit mijn tamme valkparkiet was (hoewel ik dat ook het ergst vond, omdat het mijn lievelings valkje  :-* is), omdat ze daardoor naar me terug kwam vliegen  :)

Groetjes van een ontzettend geschrokken Suzanne  :o

ps: ik wil morgen gelijk op zoek naar een kralenkettinggordijn om voor het gaasdeurtje te hangen, weet iemand waar ik die kan krijgen?

Plukkie

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

Pffff wat een verhaal, jeetje wat een geluk zeg dat Plukkie terug gekomen is.
Nee ik weet niet waar je die kralengordijn kan kopen, misschien in een kampeerwinkel?
meestal hebben die wel aparte dingen om voor een deur van een caravan te hangen, om muggen en vliegen buiten te houden.
En anders moet je heel creatief worden, en zelf een kralen gordijn gaan maken.  :D

Succes,
   Trudie

Suzanne

Ik zat zelf ook al te denken aan een kampeerwinkel. Er zit er eentje in Eindhoven, dus morgen maar ff kijken  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Jeetje , wat een verhaal zeg. Gelukkig is plukkie veilig weer terug gekomen bij je. Ik wil er niet aan denken wat er anders gebeurd zou zijn.
Het neusje heelt wel weer, met een paar dagen zie je er niets meer van, alleen als ze helemaal weg was geweest......

geef haar maar eenhele grote knuffel van me.

Ik weet niet precies wat voor een kralen kettingen je bedoeld, alleen heb laatst wel bij de blokker van die vliegentegenhouders gezien.
Alleen als ze eenmaal door hebben, hoe ze erdoorheen moeten, zullen ze het ook uitproberen.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Ik knuffel haar helemaal gek  ;D. Ik bedoel idd van die vliegentegenhouders. Maar dan zal ik morgen eens bij de blokker kijken. Ik probeer het toch maar, want nu weet ze sowieso hoe ze er uit moet komen  :-/

Groetjes

Suzanne

Nes

Hoi Suzanne,

phoeh! Das schrikken! Gelukkig dat je Plukkie weer terug hebt.
De dondersteen  ;D in de gaten houden dus  ;)

groetjes Nes.

Karin

Pas op hoor, want zo´n gordijn is zeker geen garantie dat het niet meer gebeurt ! Ik weet niet meer wie het was, maar er zit /zat iemand hier die een tamme grote parkeitachtige ondanks zo´n gordijn verloren is.  Kun je niet een sluisje maken ? Een extra stukje aan de volière met een extra deur erin. Het hoeft niet groot te zijn, zolang je er maar in past.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Ik zou idd het liefste een sluisje willen, alleen mijn man heeft daar helemaal geen tijd voor, en moet aankomende woensdag weer voor een maand naar het buitenland  >:(

Groetjes

Suzanne

suus

hoi suzanne
goh wat een geluk zeg, dat plukkie weer naar je toe kwam gevlogen. En goed bedacht om die rode jas aan te doen.Valt idd wel op dan!!!
Die kralenketting is gewoon extra, en gewoon goed blijven opletten. Maar zoals je vandaag ziet, een duik kan altijd.
Misschien is een hordeur ook wel wat, Kun je kant en klaar kopen en de montage moet niet te moeilijk zijn. Die kun je dan misschien in tegengestelde richting open laten gaan als je echte deur. Dan is het ook heel moeilijk om daar door heen te duiken.....
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Suzanne

Hoi Suzanne,

Dat is eigenlijk ook wel een goed idee, een hordeur. Zal het eens voorstellen aan mijn man, kijken wat hij er van vindt  ;)

Ik heb volgens mij idd heel veel geluk gehad dat ze naar me toe kwam. Ik kwam op het idee van mijn jas omdat als ik in de vlucht sta, ze ook altijd op mijn schouder komt zitten. En 9 van de 10 keer heb ik dan die rode jas aan, dus heel herkenbaar voor haar.

Groetjes

Suzanne

bogey

pffft gelukkkig kwam ie terug... Das schrikken.

Met hordeur moet je ook uitkijken hoor...Die had/heb ik en als ik buiten zat ging Bogey er in klimmen om bij me te zijn ?? de Mafferd.  :D
 En die dingen schieten zo open. Sindsdien ging ie mee in ze kooi.....onder zijn eigen parasol  ;D

Xenos heeft ook kralen gordinen..met die felle kleuren

groetjes Daphne

Peter

Citaatpffft gelukkkig kwam ie terug... Das schrikken.

Met hordeur moet je ook uitkijken hoor...Die had/heb ik en als ik buiten zat ging Bogey er in klimmen om bij me te zijn ?? de Mafferd.  :D
 En die dingen schieten zo open. Sindsdien ging ie mee in ze kooi.....onder zijn eigen parasol  ;D

Xenos heeft ook kralen gordinen..met die felle kleuren

groetjes Daphne
Hoi,

Onze oude overburen hadden ook een kralen grodijn maar hun vogel vloog er huist en van daar kon die vrij makkelijk naar buiten. Terwijl het zo'n goede oplossing leek maar het was voor hun vogel juiste een extra makkelijke manier om naar buiten te kunnen komen.

Groetjes,
Peter

Suzanne

Ik denk dat ik als tijdelijke oplossing zo'n stroken hordeur koop die ik voor de gaasdeur hang. Het zal niet de ideale oplossing zijn, maar het maakt het er wel moeilijker op. En dan maar hopen dat ik mijn man kan overhalen een sluisje te bouwen, want tot nu toe ziet ie dat niet zo zitten  :-/. Hij zegt dat als ik achterwaarts het deurtje uitloop, dus altijd naar de vogels blijf kijken, ik ze dan kan zien aankomen en mijn hand opsteken zodat ze omdraaien. Maar persoonlijk twijfel ik er heel hard aan dat dat de oplossing is  :-/

Groetjes

Suzanne

Speedy

Goedemorgen,

Als je er een rolhordeur in zou kunnen plaatsen, zou ik daar toch voor kiezen.
En dat ze makkelijk open zouden schieten, daar kan je een extra magneet voor opzetten.
Dit hebben wij hier ook en de deur blijft echt stevig dicht.
De extra magneet kan je kopen bij de doe het zelf winkels.
Je moet de zwaarste nemen, ik geloof 6 Kg.
Wij hebben er nu dus 2x 6Kg op zitten, nou hij schiet echt niet meer open nu hoor.
En inderdaad, al zou er weer een valkparkiet met je meevliegen, dan heb je gelukkig nog de buitendeur die dicht is. Een sluis dus.

Groetjes,
   Trudie

pona

Hoi Suzanne,

Ik heb zelf ook zo'n stroken hor voor de huiskamerdeur. Omdat de honden nog wel eens de tuin in gaan als de vogels los zijn.
Ik kijk altijd naar de vogels voor ik de flappen op zij doe.
Het is geen garantie, maar in 1 vlucht naar buiten dat gaat niet. Ik zou inderdaad niet de deur open laten staan met alleen deze flappen er voor, maar voor het heen en weer lopen is het volgens mij wel goed.
Ze kunnen er bijvoorbeeld wel onder door lopen en tegen op klimmen maar de enorme doorgang haal je zo toch weg.
En deze kan je kopen bij b.v. de Gamma.
Wel fijn dat het nu goed is afgelopen.
Succes ermee.

Ilona
grtjs Ilona