8 mei 2025, 06:57:56

Plukken

Gestart door Sven de Valk, 7 juni 2012, 12:08:34

« vorige - volgende »

animallovertje

ik denk eerlijk gezegt dat het weinig met de kleur te maken heeft, maar meer met dat er iets vreemds om die poten heen zit.

maar lees ik nou dat je ze nu al te koop wilt aanbieden?! waarom ga je ze zelf niet met handopfok groot brengen? lijkt me beter dan ze nu al naar een ander baasje te doen.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sven de Valk

Ja denk het persoonlijk ook, wat ik kan doen is dat ik 10 zilveren ringen bestel en bij het volgende nestje 1tje ring en kijken als dit het probleem is, dat is denk ik de enige goede test

animallovertje

nou.. als het nu zo'n drama is zou ik geen volgend nestje riskeren.
--------------

Rianne

Jemig, nu gaan er valkjes in de verkoop omdat men te menselijk gaat denken voor zijn valk... 3 jongen redden ze prima alleen, 4 ook nog wel. Nu loop je liever risico dat je jongen bijv stikken in de pap (wat bij iedereen kan gebeuren) dan dat je pop moe word.

Sven de Valk

Ik zit er ook nog over te denken om nog wel een nestje te nemen met dit koppel

Rianne, wat bedoel je, ik begrijp je niet

Jeroenw

Je zet het zo neer, dat het lijkt dat je ze nu al gaat verkopen zo dat de nieuwe eigenaren met de pap de jongen verder groot kan brengen.

Om je pop rust te kunnen geven.

Het is heel krom je riskeer zo het leven van je jongen omdat er mensen komen die er geen ervaring mee hebben, en hebben ze dat wel dan kan het nog steeds mis gaan.

Terwel moeders zonder problemen kan voeren.

Misschien bedoel je het anders maar zo heb je het hier geschreven

Jeroen

Sven de Valk

Hallo,

Oke zo bedoel ik het niet helemaal, ik weet dat het popje het aankan daarom laat ik ze lekker zitten tot ze zelfstandig zijn, ik bedoel meer dat ik moet opletten dat het wel lukt, iet dat ik moet helpen. Want uw popje zou het aankunnen en de andere weer niet.(denk ik)

Dat ik baasjes zoek klopt maar ze kunnen ze pas komen ophalen als ze zelfstandig zijn of ze willen hem per see met de hand opoeden. Maar dat is pas als ze 4 weken zijn.

Dus om te zegen nu blijfen ze lekker zitten waar ze nu zijn. Ik hoop dat je het snapt

Nog een nieuwtje, het is gelukt om me ouders om te praten om een voiliere in de tuin te bouwen!! Nu nog hopen dat ze niet van gedachten veranderen

Sven

Jeroenw

9 juni 2012, 00:12:45 #22 Last Edit: 9 juni 2012, 00:14:58 by Jeroenw
Ik snap het, maar ik hoop dat jij het ook snap dat rianne dat ook bedoelde ;)

Leuk een voliere in de tuin, kan je dadelijk nog veel meer valkjes kweken ;D

carco

Ik heb volgens mij een advertentie zien staan op mp van je met foto's?
Ik moet zeggen dat ik Sven geen ongelijk geef als hij ze met de hand groot zou gaan brengen, deze jongen zien er echt niet uit :(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sven de Valk

Ik zal zo even wat foto's posten en de info dat jullie weten hoe en wat

Sven de Valk

Dit is de oudste, die is vandaag 13 dagen oud

Deze is de middelste, 11 dagen oud

Dit is de jongste, 9 dagen oud

Hoort dit?

Rissiejjj

Ik vind ze er niet extreem geplukt uitzien om eerlijk te zijn.
Is wat dons weg, maar zo 1 ligt hier ook, verder geen schade of iets.
Ik zou dit persoonlijk nog niet voldoende reden vinden om met de hand verder te doen.

Sven de Valk

Klopt, dat komt omdat ik de man snel genoeg heb weggehaald denk ik

carco

Dit is niet die ik gezien had, die waren helemaal kaal  :-\
Ik vind het inderdaad ook wel meevallen hoor  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

animallovertje

valt inderdaad voor het oog nog mee.. toch blijf ik erbij dat je met zo'n koppel niet verder moet willen kweken. hopelijk gaat de voliere door zodat je een ander koppel bij kan kopen die hopelijk niet plukt.
ik zou zelf nooit met een pluk-koppel verder kweken.
--------------