James vliegt plotseling tegen het raam

Gestart door lesleypak, 3 juni 2012, 17:13:22

« vorige - volgende »

lesleypak

Mijn valkparkiet kon altijd heel erg goed vliegen. 1 raam hadden we nooit afgedekt omdat hij keurig er langs heen gaat. Gister hebben we een nieuwe lamp gekochtis hij twee keer tegen het raam gevlogen en vandaag weer. Ik ga nu ook snel het raam afdekken hoor maar we houden het altijd goed in de gaten maar het was nooit nodig! Maar hoe komt dit? Komt dit doordat we een nieuwe lamp hebben die iets lager hangt of heeft het een andere oorzaak?

lesleypak

Vannacht kreeg ik james niet meer te pakken. Hij zat in de keuken en hij moet langs de lamp om naar zijn kooi te gaan. Hij kwam wel op mijn hoofd zitten maar zodra ik richting de lamp liep vloog hij weer terug. Hem daar laten zitten om stress te voorkomen en vanochtend zijn kooi in de keuken gezet. Daar ging hij toen gelukkig in. Hij blijft heel de tijd naar de lamp kijken en deze halen we vanavond daar ook weg. Het is een ventilatorlamp. Ook al heeft deze nog niet aangestaan misschien raakt hij in paniek door de touwtjs of de ventilator zelf. Hij was echt uit zijn doen en ik was net een bezorgde moeder.

DvE

Ja, dat hij die nieuwe lamp doodeng vindt, is dan duidelijk hè?  ;)
Dat is ook precies de reden waarom hij tegen het raam is gevlogen: blinde paniek.

Heb ik hier ook wel eens meegemaakt. Het gaat altijd prima, ze weten precies waar het glas zit van de achterpui in de woonkamer. Totdat er een enkel keertje ergens paniek over is en ze zijn los, dan klettert er tot mijn doodsangst toch soms eentje tegen het glas.
Het zijn nu eenmaal vluchtdieren dus helemaal voorspelbaar krijg je ze niet volgens mij.

Succes!
Hartelijke groeten,
Daphne

lesleypak

Ja ik had daar dus echt totaal niet aan gedacht! In ons oude huis hadden we ook zulke lampen en dat was geen probleem! En in november zijn we hierheen verhuisd en toen ging ook alles goed! Maar de lamp is weg en hij is nu weer helemaal de oude!