9 mei 2025, 21:50:57

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Lique,

Ik denk inderdaad ook dat het bont gepareld is zoals je zegt.
De bovenste veertjes op de vleugels zijn grijs geel gestreept en die lijken veerpennen van een geparelde.
Het is trouwens het jongste jong wat dan (cinnamon)bont gepareld is de oudste is de lutino(cinnamon)
Maar de gene die het laatst geboren is die is al iets groter dan de eerste.

Hoi Mandy,

De buitenste veren lijken wel spierwit in de pennen maar het kan altijd anders zijn natuurlijk.
Ik heb nog nooit een bont geparelde gehad dus ik zal het vanzelf zien met een paar dagen :-)
Hij heeft inderdaad geen volledig geel kuifje het is wel heel doker geel in de kuif in elk geval met een aantal grijze ertussen.
Het is wel een verrasing want we hadden een zinnamon verwacht.
Het komt in elk geval van de vaders kant want het popje is zonder meer split voor bont omdat haar vader dat was.
De ouders van de man zijn cinnamon lutino en de pop gepareld.
Dus het zal van de man afkomen denk ik die is behalve cinnamon en lutino ook nog bont dus.
Zo kom je toch wat van je valkjes te weten als je met je eigen jongen doorkweekt :-)
Ik ben benieuwd hoe het jong eruit ziet als ie helemaal in de veren zit.
De eerste houden we zeker maar als die bont geparelde mooi is hahahahaha
ik zal dan een tijdje heel aardig tegen mijn vriendin moeten zijn denk ik
 :D

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Wat zijn ze hard gegroeid zeg! Leuk ook 2 van de verschillende valkjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Paul,

Wat een leuke foto, die 2 kleine valkjes van je.
Leuk dat de jongste een bonte gaat worden. Mooi om te zien dat er zowel donkere en gele stekels zijn.
Ben benieuwd hoe ze er over een paar dagen uitzien, want dan zullen ze wel pluimpje krijgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Andrea

Hoi Paul,

Wat leuk zeg die jonkies. Ik kan me best voorstellen dat ze beide zelf wilt houden. Het is dat ik vaak in twee plaatsen in de week ben en dat het veelste hectisch is om jonkies te nemen want anders...
 :D Voorlopig hou ik het bij Sparkle en straks komt er nog een kroelkont bij Mandy vandaan. Echt leuk hoor. Het kan zijn dat ik er over heen heb gelezen, maar verwacht je nog meer jonkies van Binkie en Klaas?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Andrea,

Klaas en Binkie hadden 4 eitjes maar 2 waren er niet bevrucht dus er komen er niet meer bij.
Na deze twee jongen krijgen ze even rust ze hebben goed hun best gedaan en nu krijgt een ander koppel weer een kans :-)
Ik wil momenteel maar 1 nestje tegelijk dan kunnen we daar alle aandacht aan geven.

Groetjes, Paul

Paul

Hallo allemaal,

Weer even een paar foto's want ze groeien zo hard als ik een paar dagen geen foto plaats staat er ineens een foto van een paar volwassen valkjes  :D
De ouders zitten er al een paar dagen niet meer op ze houden zichzelf en elkaar warm en ze hebben het zeker niet te koud want als je ze oppakt zijn ze fink warm.
Nog een weekje dan zullen ze al aardig wat veertjes hebben dat oogt ook weer een stukje anders dan.
De oudste is nu ongeveer 2,5 week dus ze moeten nog wel even doorgroeien.
Je kan nu in elk geval als steeds beter de kleur van de veren zien.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

wat zijn het echte schatjes zeg!! Het zien er echte lieverds uit :-). Je hebt er vast superveel plezier aan :-).

Groetjes, Tara

giovanni

yo den paul :P

Ben ff je dagboek aan het bekijken en je hebt werkelijk 2 héle mooie jongen hoor! :) Zo'n beestjes wil ik ook wel es in mijn neskastje tgkomen:D Maar jah, wachten op een popje hè :P

grtjs

Paul

Hoi Allemaal,

Ze groeien als kool de eerste hulsjes bij de lutino beginnen al uit te komen op de puntjes :-)
Ze beginnen nu ook te blazen als je het broedhok opendoet :-)
Maar zogauw je ze op hun kopje aait worden ze een stuk stiller.
Dus ze lijken dat nu al fijn te vinden ondanks dat het bijna allemaal pennetjes zijn maar ik aai ook met de richting van de pennen mee.
Ze proberen af en toe al het mandje uit te klimmen waar ik ze soms even in zet als ik ze uit het broedhok haal :-)
Hier nog even 2 foto's die net gemaakt zijn.

Groetjes, Paul

Bianca

wat een liefies zeg!
Echt geweldig.
Ze groeien ook lekker hard!
Nou ik zou zeggen have fun met je urretjes.
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Joyce28

haha,wat een lieffies,en ze groeien snel zeg :o  :)
heb je al namen voor ze?

Andrea

Hoi Paul,

Ik kan me voorstellen dat je een nestje tegelijk wilt.
Zo kun je er ook mooi van genieten. Wat zijn ze mooi zeg. Wordt die lutino gepareld of komen die kleurverschillen omdat de veren nog niet geheel uit de hulsjes zijn?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

10 mei 2004, 16:20:28 #117 Last Edit: 10 mei 2004, 16:22:16 by Mandy
Ze worden mooi Paul! ;D
En inderdaad bont gepareld, ik heb er hier ook voor het eerst, zo leuk die gele kuifjes! :P
En de ouders moeten allebei split zijn voor bont anders kan je bont niet in de jongen terug zien. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Joyce,

Voor eentje hebben we al een naam die houden we zeker maar de tweede heeft nog geen naam maar ik zou hem wel willen houden want het is een bont geparelde en die zijn mooi en we hebben er nog niet zo een.
Alleen hangt het niet alleen van mij af helaas  ;D
Voor de naam moet ik nog even een leuke foto maken en die zet ik dan hier neer dus houd het in de gaten van de week :-)

Hoi Andrea,

Volgens de berekening zou het een litino cinnamon worden maar die bont geparelde was ook niet gepland dus ik kijk nergens meer raar van op hoor :D
Maar we zullen het snel weten want de veertejs beginnen al uit de hulsjes te komen nu :-)

Hoi Mandy,

Die bont geparelde was echt een verrassing we hadden een cinnamon verwacht want dat kwam in de eerste instantie uit de tabel.
Maar de vader van de man van het nest zal wel iets bontachtigs in zijn genen hebben denk ik.
De pop is in elk geval split voor bont dat wisten we al omdat haar vader een echte bonte is.
Ik ben benieuwd hoe de bont geparelde  eruit gaat zien als de veren doorkomen :-)

Groetjes, Paul

Paul

11 mei 2004, 07:35:20 #119 Last Edit: 11 mei 2004, 07:36:35 by Paul
Hallo allemaal,

Ik heb voor het slapen gaan nog even een paar foto's gemaakt van de twee kleintjes.
Voor de eerste hebben we al een naam maar voor de tweede nog niet.
De eerste noemen we Calimero :D

Hier nog even een foto van de tweede alle veertjes beginnen al lekker door te komen nu.

En hier het gespuis samen op de foto.

Ik ben benieuwd hoe de bont geparelde eruit gaat zijn als ie helemaal in de veren zit :-)
Maar dat zullen we met een weekje ongeveer weten denk ik want de veertjes gaan nou echt snel.

Groetjes, Paul