10 augustus 2025, 10:12:30

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Paul,

Dan moet het voor mij niet zo moeilijk zijn om volgend jaar ringen te bestellen, aangezien ik van NVVB en Euro-parrot lid ben.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Als je van beide lid bent is het zeker geen probleem :-)
De ringen van Europarrot zijn iets groter dan die van de NBVV voor de valkjes.
Dat maakt niet zo erg veel uit hoor de NBVV gebruikt 5,4 mm en Europarrot 5,5 mm maar zo op het oog scheelt dat best wel wat.
Ook zijn de ringen die ik nu heb iets ronder op de kanten dus minder kans op beschadigen van de pootjes lijkt me.
In elk geval kan je dan altijd ergens ringen bestellen nu dat moet geen probleem zijn houd dan wel rekening met een week of 8 voor je ze binnen hebt.
Soms beloven ze sneller maar je kan het beter ruim nemen.

Groetjes, Paul

Paul

Hallo allemaal,

Vandaag zijn de oogjes een beetje open gegaan dat is een erg leuk gezicht vind ik.
Dan kunnen ze eindelijk eens zien welke hand ze altijd oppakt :-)
De tweede die 3 dagen later geboren is is bijna net zo groot of zelfs al iets groter dan zijn eerder geboren zusje.
Ik houd het er maar op dat het komt doordat het een lutino is ze worden beide even goed gevoerd dus aan een tekort aan voedsel zal het niet liggen.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul :-),

wat een lieverds zeg, ben helemaal dol geworden op die foto ;D

Ze zien er super goed uit, en die oogspleetjes, keischattig lieffffff!!!!

Ze zien er echt keigoed uit, en goed gevoerd worden ze zeker zeg, wat een schatjes!!!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Allemaal,

Ik heb ze vandaag weer geringd en de ringen gingen er in elk geval veel moeilijker omheen dus dat was een goed teken.
Ik heb ze ook gewogen en het is nu zeker dat degene die het laatst geboren is al zwaarder is dan de eerste.
De lutino is 44 gram en de Cinnamon 48 gram.
Ik blijf het toch raar vinden dat de een zoveel sneller groeit dan de ander.
Maar ze zien er bijde wel gezond uit dat is het belangrijkste.

Groetjes, Paul

Mandy

Ja vreemd is dat hé, misschien heeft het er toch mee te maken dat roodogigen iets zwakker zijn en dus oa ook wat langzamer groeien, iets anders weet ik niet te verzinnen, ik heb er zelf nog geen ervaring mee. :)
Maar ik vind ze er ook goed uit zien hoor, worden vast mooie valken. Die ene wordt een lutino natuurlijk, maar bij die andere zie ik lichte kuifveertjes door komen dus dat zou een bont valkje kunnen worden. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Ik denk inderdaad dat het met de zwakkere mutatie te maken heeft want het verschil is best groot en ze worden toch beide helemaal volgepropt met voer door de ouders :-)
De ene zou een lutino cinnamon moeten worden en de tweede een cinnamon maar je kan er altijd een verrasing bij hebben he wie weet :-)
Ze beginnen in elk geval nu pennetjes te krijgen de lutino heeft al een klein beginnend kuifje :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hoi allemaal,

Binkie en Klaas voeren hun kleintjes nog steeds heel erg goed.
Als je nieuw eivoer neerhangt gaan ze beide meteen inslaan om daarna de jongen vol te voeren :-)
Ik vind het een heel lief gezicht om die twee koppies naast elkaar in de voerbak te zien wroeten :-)

De oogjes zijn af en toe behoorlijk open maar ze hebben ze ook nog veel dicht.
Verder groeien ze best goed ze beginnen nu echt zwaar te worden en de veertpennetjes en kuifjes beginnen nu ook al wat te komen.
Nog een weekje en ze gaan op een vogel lijken  :D
Hier nog even twee foto's van de kanjer.

Groetjes, Paul

Speedy

Goedemorgen Paul,

Wat een schatjes he, dus deze zijn ook maar met zijn 2tjes, hier heb ik er ook 2, wel een verschil in grootte nog hoor, maar ja dat komt later wel weer goed.
Lieverds zijn het, ook Klaas en Binkie zijn schitterend mooi.

Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Hoi Paul,

Fijn dat het zo goed gaat met de 2 kleintjes. Leuke foto's ook.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

fijn dat het zo goed gaat Paul,echt lieverdjes om te zien

Paul

5 mei 2004, 06:56:05 #101 Last Edit: 5 mei 2004, 06:57:47 by Paul
Mandy schreef:
CitaatDie ene wordt een lutino natuurlijk, maar bij die andere zie ik lichte kuifveertjes door komen dus dat zou een bont valkje kunnen worden

Hoi Mandy,

Volgens de berekening zou de eerste een lutino cinnamon moeten worden en de tweede een gewone cinnamon.
De eerste heeft rode oogjes dus lutino word ie zonder meer dat kan ik nu ook aan de veerpennen zien die nu steeds duidelijker worden.
Maar de tweede heeft inderdaad een opvallen geel kuifje met wel wat grijsachtigs erin.
Maar wat ik vandaag duidelijk zag was dat de buitenste veerpennen wit worden dus dan zou het geen cinnamon kunnen zijn.
De moeder is split voor bont maar de vader zou dat niet zijn of zijn vader moet ook een verborgen split hebben gehad.
Ik zal morgen nog een paar foto's proberen te maken dan kan je het duidelijk zien maar op de vorige foto's zag je bij de vleugeltjes ook al dat de buitenste wit gaan worden.
Je had dat snel gezien trouwens van die kuif ik zag dat nog amper :-)
Als ik nu dus nog split voor bont bij de man invoer in het programma krijg je dit:

Mother:Cinnamon Pearl Split To Pied
Father:Cinnamon Split To Pied {X1:  Lutino} {X2: Pearl}

male offspring:
13% Pied Cinnamon Split To {X1:  Lutino} {X2: Pearl}
13% Pied Cinnamon Pearl
13% Cinnamon Split To {X1:  Lutino} {X2: Pearl}
13% Cinnamon Pearl
25% Cinnamon Split To Pied {X1:  Lutino} {X2: Pearl}
25% Cinnamon Pearl Split To Pied

female offspring:
13% Pied Cinnamon Lutino
13% Pied Cinnamon Pearl
13% Cinnamon Lutino
13% Cinnamon Pearl
25% Cinnamon Lutino Split To Pied
25% Cinnamon Pearl Split To Pied

Ik ben benieuwd of dat nu een beetje klopt.
In elk geval aardig wat mogelijkheden zo zeg :-)

Groetjes, Paul

Paul

7 mei 2004, 01:39:09 #102 Last Edit: 7 mei 2004, 01:39:53 by Paul
Hoi Allemaal,

Het beginnen nu echte stekelvarkens te worden  :D
Hier een foto van de vleugel van het tweede jong.

De buitenste vleugelpennen zijn wit en ik heb bij mijn geparelde daar geen witte veren alleen bij de bonte die ik heb.
Dus misschien dat iemand het verlossende antwoord weet :-)
Het andere jong groeit ook goed ze lopen nu ongeveer gelijk op na de trage start van de eerste.
Hier nog even wat foto's van beide bij elkaar.

Groetjes, Paul

Lique

7 mei 2004, 01:44:07 #103 Last Edit: 7 mei 2004, 01:45:50 by Angelique
Hoi Paul,

Het ziet ernaar uit, dat je oudste jong een bont geparelde (cinnamon) is.

Wel een erg mooie hoor ;)

Mandy

Yip absoluut een bonte valk, echt gaaf! ;D
Ik heb nu ook mijn eerste bonte valkjes, leuk hoor. :P
Maar die hebben ook wat lichtere pennen ertussen bij de vleugels en die worden vlgs mij gewoon geel hoor, het lijkt alleen wat wit door de omhulsels.
En ik zie nog geen pareltjes of cinnamon, maar vlgs de nieuwe tabel kan dat wel, ben benieuwd. :)
Wel grappig ook dat er een paar grijze kuifveertjes tussen de gele komen, vind ik wel grappig. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl