7 augustus 2025, 16:29:49

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Paul

24 april 2004, 23:25:37 #75 Last Edit: 24 april 2004, 23:28:04 by Paul
Hoi Barbara,

Klaas heeft inderdaad een soort lichte vlekjes door de veren heen.
Misschien kan dat komen omdat de moeder gepareld is?

Hoi Inger,

Klaas is een van de enige die momenteel niet in de rui is dus daar kan het denk ik niet door komen.

Hallo allemaal,

Met de twee kleintjes gaat het heel erg goed.
Ze worden beide erg goed gevoerd door beide ouders.
Bij het kleinste jong zie je nu ook een kropje verschijnen want in het begin zie je dat amper.
Maar ze zijn beide heel erg in beweging steeds en dat is een gezond teken.
Ik heb vandaag even 2 foto's die met daglicht gemaakt zijn.

Ik denk dat ik dinsdag begin met het eerste onbevruchte eitje weg te halen dan zijn de jongen ook wat ouder ze hebben nu nog wel veel steun aan de eitjes.
Je ziet nu ook heel duidelijk het verschil in oogjes de ene zijn heel licht en de andere een stuk donkerder.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

wat een schattige foto's weer, het zijn echt prachtbaby's. Goed dat je de eitjes nog wat laat liggen ja, dan kunnen ze nog steunen zoals je zei :-). Lieve foto's hoor.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Paul,
Leuke foto's van die baby valkjes!
Mijn cinnamons hebben ook lichte veren in hun pak en zijn eveneens niet in de rui, het kan ws wel dat na ze na de rui een wat meer effen pakje krijgen. Bij die van jou de veren van binnen licht lijken en van buiten wat donkerder, of niet?
(het lijkt een beetje gezoomd, maar naar mijn mening zou er ook variatie mogelijk kunnen zijn binnen een mutatie)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi paul,

leuke foto's van de kleintjes. weet je al enige mutaties?

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

Het jong met de lichte oogjes is een popje en een cinnamon lutino.
Het jong met de donkere oogjes zou een cinnamon moeten zijn maar ik weet daar nog niet van of het een man of een popje is.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met het 2e jong. Leuk zeg dat het uiteindelijk toch nog gelukt is met dat beschadigde eitje  :).

Ik kan idd heel goed het verschil zien in de oogjes. Dus als die oogjes zo licht zijn, dat wordt het een lutino (in jouw geval zelfs een cinnamon lutino)?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Hoi Paul,

gefelicteerd met je 2e kleintje geweldg en ze zijn zo schattig.
Succes met de babies hihi

Groetjes daan

Paul

Hoi Allemaal,

Het gaat nog steeds perfect met de kleintjes de kropjes worden ook steeds groter :-)
De ouders doen nog steeds hun best om de eitjes uit te broeden die over zijn maar dat zal nooit lukken met een onbevrucht eitje :-(
Morgen haal ik er in elk geval een weg en misschien later in de avond de tweede dan hebben de ouders ook wat meer rust.
De jongen zijn nu al wat ouder en hebben ook steun aan elkaar nu.
Hier nog even een paar foto's die ik net gemaakt heb.

Hoi Inger,

Het is net of er op zijn verenpak een soort witte vlekken zitten maar hij heeft nooit pareld gehad het lijkt ook dat de vlekjes later lichter geworden zijn dan in het begin.
Ik heb al geprobeerd een betere foto van de cinnamon man te maken maar het is nog niet gelukt met daglicht hij blijft nu ook niet echt zitten want hij wil steeds terug naar het nest.
Zogauw ik een mooie foto van hem heb laat ik hem hier even zien.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat groeien de jongen als kool zeg  :o. Voordat je het weet vliegen ze al uit :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

29 april 2004, 05:24:51 #84 Last Edit: 29 april 2004, 05:27:25 by Paul
Hoi Allemaal,

Je ziet de kleintjes met de dag groeien :-)
Ik heb vandaag beide eitjes weggehaald toen de ouders even van het nest af waren en ze hebben er niet echt veel van gemerkt leek me.
In elk geval zijn de kropjes steeds goed gevuld en ze zitten regelmatig op de jongen om ze warm te houden.
Er is weinig verschil in grootte te zien tussen de twee kleintjes terwijl de tweede 3 dagen later geboren is dus die heeft zijn zusje aardig ingehaald.
Het kan er misschien aan liggen dat de oudste een lutino is die zijn toch iets zwakker in het algemeen.
Hier nog even twee foto's van de kleintjes.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal,

Vandaag was De eerste 10 dagen oud maar nog erg klein maar ik heb ze toch maar beide geringd voor het te laat is.
Ik hoop dat ze er niet afvallen zeker de tweede ging eigenlijk veels te makkelijk dat is dan vaak een teken dat ie nog niet goed zit.
Wel een gerommel zeg wat kunnen die kleine beestjes al spartelen :-)
Hier zie je de eerste met het ringetje:

En hier heeft de tweede zijn sierraad om :-)

De ringen die ik nu heb zijn wel wat groter dan die van de NBVV zo te zien en wat ronder aan de randjes ze zullen amper merken dat ze een ring om hebben.
In grootte zijn beide jongen even groot zo te zien maar de pootjes van de eerste waren wel wat dikker al.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

haha wat zien ze er lief uit zeg met die ringetjes, echt gave foto's! Ze zien er gewoon supergoed uit die jonkies :-).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Paul,

Leuke foto's weer. Wat gaat het toch hard he. Zeg, kun je ringen ook ergens anders kopen dan bij de NVVB? Ik heb zelf niks gekocht/besteld, aangezien het mijn eerste nestje is, en ik het allemaal al spannend genoeg vind zonder te gaan zitten frummelen met zulke kleine pootjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Speciaal voor kromsnavels heb je ook een vereniging waar je ringen kan bestellen en daar ben ik lid van.
Je hebt dus de NBVV en Euro-parrot waar officieel ringen te bestellen zijn.
In beide gevallen zijn de ringen geregistreed en kan je meedoen aan tentoonstellingen en als een vogel wegvliegt en gevonden word kunnen ze jou vinden.
Er is nog een bedrijfje wat ringen maakt maar die zijn niet gerigistreerd en je hoeft nergens lid van te zijn.
Alleen kunnen ze jou nooit vinden aan de hand van de ring en je kan bijvoorbeeld niet mee doen aan tentoonstellingen.
Mijn eerste nestjes heb ik ook niet geringd vorig jaar alleen het laatste nest heb ik geringd met de laatste ringen die Mandy over had.
Ik heb nu ook mijn eigen ringen dus ga ik ze nu daar mee ringen :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hoi allemaal,

Helaas maar het was te verwachten :-(
Beide ringen lagen vanacht al los in het broedhok.
De pootjes zijn ook nog zo klein bij de eerste en de tweede was gisteren natuurlijk pas 7 dagen oud dus ook nog net te jong.
Ik kan duidelijk zien dat de lutino langzamer groeit dan de cinnamon.
Het tweede jong is 3 dagen ouder en al net zo groot of groter dan de eerste.
Maar van beide zijn de kropjes bomvol dus met voeren heeft het gelukkig niks te maken.
Lutino's zijn gewoon zwakker en groeien minder snel is mijn ervaring.
Ik ga vanavond of morgen opnieuw proberen met de ringen.

Groetjes, Paul