3 augustus 2025, 17:47:30

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Paul

Hallo allemaal,

Het zijn maar gewoon eitjes maar ze blijven toch altijd speciaal zeker als ze van je eigen jongen zijn :-)
Hier dus even de drie eitjes die tot nu toe gelegd zijn:

Binkies staart lijkt nog steeds raar te staan dus ik denk dat er morgen aan het eind van de dag wel weer een ei bij zal komen.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met je eitjes joh.
Geweldig hoor, spannende tijden weer hihihihi

Groetjes Daan

Paul

Hoi Allemaal,

Binkie is niet te stoppen :-)
Vandaag is het vierde eitje gelegd dus dat gaat er op lijken.
Twee zijn er nu al zeker bevrucht je begint in de eerste steeds meer aders te zien en de tweede is duidelijk bijna zover daar zullen morgen aders in zitten je ziet nu in de dooier raare kringen dat is het begin ervan.
Ik had beina een mooie foto van beide ouders op het nest maar ze zijn nogal zenuwachtig als je kijkt en ze gingen er helaas net af.
Maar de foto komt zeker nog wel.

Groetjes, Paul

dick

heel erg leuk maar ook weer heel erg spannend of alles goed zal gaan :) IK hoop het wel hou ons op de hoogte :)

gr sander

Suzanne

Leuk joh Paul. Ben benieuwd hoor!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

Zo Paul,

Dat gaat zeker goed bij jou zeg, 3 al bevrucht...nou dan hoef je over de rest niet te twijfelen.
Gaaf hoor.

Nu heet je PaPaul he ;) ;D :D :D :D

Groetjes,
   Trudie

Andrea

Hoi Paul,

Wat gaaf zeg dat Binkie en Klaas jonkies gaan krijgen!
Ik ben heel benieuwt wat er verder gaat gebeuren...
Succes verder,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

hallo allemaal,

Het is bij 4 eitjes gebleven je kon al meteen aan de staart zien dat er geen eitjes meer aankwamen die stond ineens weer recht.
Ik dacht bij het derde ei ook wat te zien maar dat heeft helaas net als het vierde eitje nog steeds geen aders :-(
De eerste twee gaan goed, het tweede eitje heeft duidelijk heel veel aders en het eerste daar zie je al iets in bewegen als je goed kijkt daar zit al een klein Binkietje in :-)
Als je de kooi open zit komt eerst Klaas er uit en maakt zijn rondje om van alles in te slaan en te stelen aan eten.
Als ie weer terug de kooi in gaat dan gaat Binkie op rooftocht en klaas duikt meteen op de eitjes :-)
Er zit altijd een van de oduers in het broedhok de eitjes zijn continu bemand :-)
Ik heb nog even een foto van Binkie gemaakt toen ze op strooptocht was in het mandje van Taco :-)

Het eerste eitje is uitgerekend op woensdag over een week ongeveer dus het is nog steeds spannend tot die tijd :-)

Groetjes, Paul

dick

hoi paul,

Erg leuke foto zeg :), nou maar hopen dat er leuke en gezonde kleintjes uit komen

gr sander

Suzanne

Hoi Paul,

Zoals Sander al zei: erg leuke foto!

En ik ben heel benieuwd naar de jongen. Hou ons op de hoogte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Nes

Hoi Paul,

wat spannend... Wanneer zouden de eitjes uit moeten komen?

Groetjes Nes.

Paul

10 april 2004, 23:14:25 #41 Last Edit: 10 april 2004, 23:16:16 by Paul
Hoi Allemaal,

Ik heb net even snel een paar foto's gemaakt meestal gaan ze als een raket het broedhok uit als je kijkt.
Hier eerst even de trotse vader naast de vier eitjes.

Normaal liggen ze wel bij elkaar maar omdat ze net het broedhok uitgingen rollen ze opzij omdat ze de bodembedekking altijd aan de kant schoffelen.
Ze broeden meestal het leifste op een kale bodem.

Hier even beide ouders in het broedhok.

En hier weer even de trotse vader op het nest :-)

Het eerste eitje zal rond de 21e uitkomen en het tweede zal wel een paar dagen later zijn aan het verschil te zien in het ene eitje beweegt al iets en het andere eitje daar zitten alleen nog veel aders in.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal,

Het gaat prima met de twee bevruchte eitjes :-)
Ik heb vanavond nog even duidelijk gekeken en in beide eitjes zie je duidelijk het jong bewegen.
Over een weekje zou het eerste uit moeten komen en ik denk een paar dagen later de tweede pas omdat er erg veel verschil in zat in het begin al.
De twee onbevruchte eitjes zijn nu zeker niet goed want na bijna 2 weken is er nog niks zichtbaar.
Maar ik ben al heel gelukkig met 1 jong en met 2 al helemaal voor hun eerste nestje.
Meestal als ik de kooi open zet gaat Binkie er als eerste uit en blijft meestal wel 2 uurtjes buiten de kooi.
In de tussentijd broed Klaas op de eitjes en als Binkie terugkomt in het broedhok gaat Klaas eruit om de boel te terroriseren  :D
Op eten zijn ze nu helemaal  erg gebrand want als ze wat zien liggen moet het geproefd worden.
Zie hier Binkie die een bord nassie aanvalt  :)

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul

Fijn dat het zo goed gaat, en ja idd 2 is al leuk voor een eerste nestje. Ja mooi he dat terroriserende gedrag. Echt helemaal verdedidigen. Nog een weekje wachten en dan is het zover hihihi Spannend hoor

Groetjes Daan

Paul

17 april 2004, 01:47:14 #44 Last Edit: 17 april 2004, 01:48:11 by Paul
Hoi Allemaal,

De eitjes moeten nog een paar dagen en nou zal je dus net zien dat een van de twee bevruchte eitjes een barst heeft bij de luchtkamer en een klein putje aan de andere kant :-(
Ik heb het een beetje gerestaureerd met een stukje vloeipapier dus is het even afwachten of dat goed gaat.
Het is denk ik het oudste eitje en beide eitjes leven nog wel van binnen dus dat is wel een goed teken.
We hopen dat het alsnog goed gaat ondanks de beschadiging.
De andere drie eitjes hebben helemaal geen beschadigingen dus het is wel heel jammer dat juist een van de twee bevruchte weer beschadigd is.
Maar misschien valt het mee en komt het gewoon uit.
Vlak voor het uitkomen ga ik in elk geval de vloeipapier verwijderen want het jong moet wel makkelijk het eitje uit kunnen.

Groetjes, Paul