3 mei 2025, 04:08:52

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Raikiri

hihi.... eentje op het hoofd van je vriendin!? :D wow... de mijne doet het op mijn hand...viespuik toch!

Groetjes Q-N & Chrissy & Dragoons

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

1 april 2004, 01:30:39 #16 Last Edit: 1 april 2004, 05:04:31 by Paul
Hoi Allemaal,

Na weken wipwappen werd Binkie gisteren in eens een stuk waakzamer en begon het broedhok meer te verdedigen.
Maar nog steeds geen ei gisteren ondanks dat haar gedrag begon te veranderen.
Toen ik vanochtend keek was er eerst niks en later op de ochtend keek ik nog eens en er was eindelijk een eitje :-)
Ze is al regelmatig aan het broeden en zelfs als de kooi open staat gaan ze er maar even uit en daarna weer beide terug de kooi en het broedhok in :-)
We hebben wel het idee dat na zoveel oefenen het eitje bevrucht zal zijn :-)
Hier even een foto van de aanstaande moeder.

Ik kan natuurlijk pas zaterdag het eitje schouwen op bevrucht zijn dus dat is nog even spannend :-)
Op naar het tweede eitje.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met je eitje.
Inderdaad spannend.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi allemaal,

Ik dacht dat het paren nu wel even afgelopen zou zijn maar ze nemen zeker geen risico dat de eitjes niet goed zullen zijn en gaan dapper verder :-)
Ik kon ze nog net even verrasen met de foto.

Het is altijd mooi om te zien wat voor bekkies ze erbij trekken :-)

Groetjes, Paul

Speedy

hihi leuk he, gefeliciteerd met je eitje.
Ja hier wipwappen Angel en Nikita er ook weer op los, waar de kinders bij zijn. ;D
Het zal zeker wel goed gaan.

Groetjes,
    Trudie

Bianca

Te gek eindelijk het eerste eitje , lang moeten wachten he?!
Maar nu is het dan zover!
Ik hoop voor je dat ie bevrucht is! en er nog veel meer komen!
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Nes

Hey Paul,

gefeliciteerd! Eindelijk is het eerste eitje er  :)
Wat een mooie foto. Ze trekken er inderdaad van die verheerlijkte gezichtjes bij, hihi  :D

Groetjes Nes.

anika_en_spirit

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met het eitje !!  ;D
Eindelijk is het er dan hè.
Hopelijk komt er een mooi en gezond valkje uit.
Succes ermee.

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Paul

Hoi Allemaal,

De moeder is erg fel als je met je hand in het broedhok komt gaat ze me tekeer terwijl ze behoorlijk tam is normaal.
Ze wilde wel even haar eerste eitje aan jullie laten zien :-)

Ik hoop dat ze morgen een tweede eitje erbij legt.
Overdag broeden momenteel nu het Klaas en Binkie afwisselend maar vanacht heeft er  niemand op gezeten.
Ik denk dat ze na het volgende eitje nog feller zullen zijn en beter broeden.
Het is hun eerste nestje dus ik ben benieuwd wat het gaat worden :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal,

Weer nieuws van het front :-)
Het tweede eitje is vanmorgen gelegd door Binkie.
Ze word steeds broedser dus zit nu nog meer op de eitjes dan met haar eerste eitje.
Vanacht was ze van haar eitje af ik hoop dat ze er deze nacht op blijft zitten.
Als ik aan de eitjes voel als ze eraf is zijn ze lekker warm dus dat is een teken dat ze er wel goed op zit.
Alleen als je het broedhok open doet dan is ze verschrikkelijk verdedigend voor haar eitjes.
Normaal is ze supertam en nu lijkt het een killer  :D
Maar echt superhard bijt ze niet dat is ze niet gewend gelukkig.
Maar je kan toch duidelijk merken dat hun instinct terugkomt als ze eitjes hebben.
Op naar het derde eitje dat verwachten we zondag :-)

Groetjes, Paul

Ramona25

Gefeliciteerd met de eitjes enne tja moederinstinct he :p

Paul

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor de zekerheid een luchtbevochtiger aan gezet nadat ik hem eerst helemaal schoongemaakt had en van nieuwe filters had voorzien.
het kan altijd helpen er word toch 6 liter water per dag de lucht in geblazen.
Ik vertrouw toch die hygrometers niet helemaal.
De electronische geeft 36 % aan en de andere goedkopere stond vandaag op 50 %
Dat is toch raar dat het verschil zo groot is en ik begin er nu aan te twijfelen of de electronische niet altijd te weinig aangegeven heeft.
Met twee luchtbevochtigers in een kamer kreeg ik het nog amper boven de 50% en het water liep toen van de ramen.
Binkie heeft haar staart een beetje raar staan zag ik vandaag dus ik verwacht wel dat ze morgen het derde eitje gaat leggen :-)
Ik heb even met een lampje gekeken en ik dacht beginnende aders te zien en ik zag wat verschil met het eitje wat als tweede gelegd is.
Morgen zal het zeker nog duidelijker moeten zijn want ze is pas fanatiek gaan broeden na het tweede eitje.
Ze waren er vandaag ook even uit en klaas joeg een ander valkje helemaal de stress in die kwam toen heel zielig bescherming bij mij zoeken met openstaande snavel en behoorlijk hijgend.
Dus ik laat ze er niet meer tegelijk uit met de andere valkjes ze verdedigen de hele kamer omdat ze eitjes hebben.
Het popje was er heel even 5 minuten uit en ging meteen terug op de eitjes.
Ik heb even een foto gemaakt normaal kan je haar gewoon aaien maar nu gaat meteen de snavel drijgend open en de vleugels wijd :-)

Morgen horen jullie wel of ze een derde eitje gelegd heeft :-)
Ik ben met twee al blij want het is hun eerste nestje en ze zijn beide nog jong.
Ze paren al sinds Binkie acht maanden was maar toen hebben we ze nog geen broedhok gegeven want dat is wel erg jong.
Nu is Binkie ruim een jaar dus we durven het nu wel aan.
Het mannetje is nog iets jonger dan Binkie maar die had de smaak al heel snel te pakken.
We hebben ze vanaf het begin bewust veel bij elkaar gezet en ze zijn ook vanaf ze bij elkaar zitten al een soort koppel geweest maar nu is het gewoon een hecht koppeltje als Binkie ergens naartoe vliegt gaat Klaas er altijd achteraan :-)

Groetjes, Paul
Groetjes, Paul

Nes

Hey Paul,

ach wat schattig zo'n koppeltje  :) en gefeliciteerd met het 2e eitje. Op naar de derde!

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Allemaal,

Binkie heeft vanacht haar derde eitje gelegd.
Ik kon nog niet met zekerheid zien of de eerste bevrucht is het zag er wel anders uit dan de twee laatst gelegde eitjes en het leek nog steeds een begin van aders wat er te zien was.
Ik denk dat morgen of maandag pas echt aders te zien zijn.
Maar ik verwacht het wel waarom paren ze zich anders 4 maanden suf he  :D
Ik zal morgen nog proberen of ik een foto kan maken maar Binkie is er niet dol op als je het broedhok opend.
Klaas denkt trouwens dat ie de hele kamer moet verdedigen.
Die joeg vanmiddag zo fanatiek achter een ander mannetje aan wat los vloog dat die hijgend en uitgeput bescherming bij me kwam zeken dat was best zielig.
Ik laat ze er dus niet tegelijk meer uit dat is voor beide partijen beter lijkt me.

Groetjes, Paul

Paul

Hallo allemaal,

Nog even een kleine update :-)
Het eerste eitje van Binkie heeft nu duidelijk aders van binnen dus dat is zeker bevrucht.
In de tweede zie je ook al dat het dooier veranderd dus dat zal morgen of overmorgen wel duidelijk te zien zijn dat die ook bevrucht is.
Hier is het in alle nesten zo geweest dat als er een bevrucht was dat ze dan ook allemaal bevrucht waren.
Ik mag amper bij de eitjes komen ze zijn beide echt heel fanatiek dus echt goeie ouders lijkt me.

Groetjes, Paul