3 mei 2025, 22:45:45

Binkie en Klaas

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 16:34:09

« vorige - volgende »

Barbara

Tja ik weet het, maar helaas ga ik het niet voor elkaar krijgen... we gaan wel naar een groter huis met ruim balkon verhuizen, wie weet kan ik daar een grotere volière plaatsen en er een of meerdere bij nemen, alleen zit ik dan met het probleem hoe ik ze veilig binnen krijg om te laten vliegen, dat is wel zo gezellig en ik kan niet zo'n grote volière kwijt daar dat ze er niet uit hoeven....

Ik ga zo van die bird diapers bestellen, want mijn vriend vindt het hier al nix al dat gepoep van mijn valkjes en in een nieuw huis vindt ie het nog erger en om eerlijk te zijn wil ik ook niet dat ze op onze nieuwe bank met 'suèdegevoel' gaan poepen, dat gaat er nooit meer uit....

Paul

Hoi Barbara,

Dan moet je wel een verschrikkelijk hoog bod doen want ik wil hem gewoon zelf houden  :D
Ga je die luiers in Amerika bestellen of weet je een adresje in Nederland?
Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat om ze in die luiers te hijsen want je moet het elastiek uitrekken en ze er dan tussen frommelen  :D
Ik denk dat de meeste valkjes hier dat niet zo op prijs stellen :-(

Groetjes, Paul

Barbara

Hoi Paul,

ik ga ze in Amerika bestellen, dus ik hoop dat ze binnen zijn voordat we helemaal uit ons huis zijn, zo rond de 12de juli.

Ik ben ook benieuwd of het lukt om ze om te doen, er staan wel tips om ze er aan te wennen op de site. Als t echt niet lukt, heb ik wel een beetje een probleem, want eigenlijk wil ik ze dan zeker niet meer in de huiskamer laten vliegen vanwege de bank. Dan zal ik ze moeten laten vliegen in de 'opslagkamer' waar ook een computer zal komen te staan, en dan maar voor de gezelligheid erbij gaan zitten terwijl ik op deze site rondsnuffel ofzo. Maar vooralsnog denk ik positief en ga ik ze dus wel omkrijgen  8)

Groetjes Barbara

Paul

Hoi Barbara,

Het omkrijgen zal zeker lukken hoor en na een tijdje zullen ze er ook zeker aan wennen.
Je kan ze alleen niet de hele dag met dat pakje aan laten zitten ik geloof maximaal een aantal uur.
Het idee is goed je kan er een lijntje bijkopen en ze dan ook mee naar buiten nemen en ze zitten er vaster in dan in een tuigje volgens mij.
Ik wil er ook wel een bestellen maar ik zie altijd op tegen dat het van zover weg komt en dat betalen met die creditcard.
Maar misschien probeer ik het ooit nog wel een keer.
Maar als je nog niks besteld hebt mag je er ook 1 voor mij bij bestellen dat scheelt altijd in de verzendkosten die kunnen we dan delen.
Ik wil ze er zeker niet altijd in doen maar om te proberen lijkt het me wel een leuk.
Die inlegstukjes voor het opvangen van de ontlasting kan je denk ik zelf maken dan hoef je die niet elke keer in Maerika te bestellen.
Als ik het zo gezien heb zit onder het valkje een ruimte in dat pakje waar de ontlating in valt zodat het niet aan de veren kleeft.
Ik ben benieuwd als je hem besteld of het wat is.

Groetjes, Paul

Andrea

27 mei 2004, 15:26:41 #169 Last Edit: 27 mei 2004, 15:30:18 by Andrea
Hallo Paul,

Hoe is het met Binkie en Klaas en hun jongen?
Mooie foto's weer hoor. Leuk om te zien hoe ze opgroeien en leren vliegen.

Ik ben wel benieuwt hoe die birddiapers er uit zien. Ik heb er wel eens vaker over gehoord en het kan zijn dat al foto's op de site van staan.
Ik heb zelf een andere oplossing om te voorkomen dat er ontlasting op mijn spullen komen.
Ik woon zelf heel klein 17m3 en omdat ik over mijn werk ook bewaar in dezelfde ruimte is het ook niet echt fijn als Sparkle overal poept. Maar daar heb ik toch een makkelijke oplossing voor : ik bewaar mijn werk op een tafel met eroverheen een doek. Verder zit ze toch op dezelfde plaatsen en daar heb ik gewoon een doekje liggen dat de ontlasting daarop valt. Maar ik heb straks 2 valkparkieten, dus het is wel anders als je er veel meer hebt natuurlijk.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hallo allemaal,

Het gaat heel goed met de twee kleintjes :-)
Hier zie je moeder naast Bontje zitten dat is het tweede jong.
Ze zeuren nog steeds behoorlijk om voer maar ze eten toch ook al veel zelf.

Dit is Calimero in de ruststand erachter zit Bontje te slapen die kreeg ik niet wakker zo vast sliep hij :-)

Hier zie je Bontje beter met zijn kop tussen de veren dus dat is een gezond teken.

Wat is dat altijd een lief gezicht als ze slapen he je blijft klikken met foto's maken :D

En dan weer de laatste voor vandaag ik zal morgen even kijken of ik ze op de foto kan krijgen als ze wakker zijn :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

Calimero en Bontje zien er echt superlekker uit zeg :-). Wat groeien ze snel he :). Mooie foto's hoor!

Heel veel plezier ermee!

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Paul,

Ik moet erg lachen om de 2e foto. Ik dacht eerst "wat heeft Calimero een enorme borst", maar dat blijkt een gedeelte van Bontje te zijn  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

7 juni 2004, 06:28:06 #173 Last Edit: 7 juni 2004, 06:38:58 by Paul
Hallo allemaal,

Het gaat prima met de kleintjes van Binkie en Klaas :-)
Het enige is dat Binkie toch een klein beetje begonnen is de jongen iets te plukken maar dat is pas gekomen toen ze helemaal in de veren zaten dus wel vreemd.
Maar het is gelukkig niet zo erg dat we ze van de jongen moeten scheiden vind ik.
Hier even een fotosesie van de kleintjes :-)

Welke knopjes zullen we het eerste van dat lawaaimakende ding aftrekken zus?

Deze lijkt me wel belangrijk die ruk ik er als eerste vanaf.

Kijk eens hoe mooi ik ben alleen niet op mijn kale plekjes letten hoor en gelukkig kijken jullie naar mijn mooiste wang.

Ik mag er ook wel wezen vinden jullie niet?

Valt in deze hoek ook nog wat te slopen?

Ik heb wel iets leuks wat stuk te maken is gevonden kom ff helpen.

Volgens mij moet hieronder ook iets liggen wat kapot kan waarom zouden ze er anders een handdoek overheen leggen.

Dat waren weer de foto's ze zijn in elk geval al helemaal zelfstandig maar zeuren nog wel steeds bij paps en mams voor eten.

Groetjes, Paul

Joyce28

ze zijn echt mooi geworden Paul,en ik zie het al,het zijn ondeugende valkjes  :D

Andrea

Hoi Paul,

Jij levert jouw jonkies dus ook af met ingebouwde sloop factor.
Ah, misschien kun je ze ook wel zo africhten als Mariska van plan is met Punky :D
Ze zijn mooi hoor :P

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Suzanne

Hoi,

Ja, ik zie het al, geboren om te slopen  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Bianca

Hoi Paul wat zijn het supermooie valkjes geworden zeg!
Daar zul je een hoop plezier van hebben!
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

daan

Hoi Paul,

hahahahah heerlijk die teksten bij de foto's, we kunnen echt hun gedachte lezen hé hihihihi
Het zijn mooie valkjes geworden joh.

Groetjes Daan

marianca.

Hallo paul,

Wat een mooie fotosessie :).Leuk verhaal erbij..het zijn 2 slopertjes he :D :D.Prachtige valken ;)

groetjes
marianca