27 april 2024, 17:12:17

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Lin

Of het bij gendika het bloedonderzoek kan weet ik niet. Spannend/verdrietig voor je dit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

26 april 2013, 10:37:05 #286 Last Edit: 26 april 2013, 10:42:05 by Inge88
Ik heb een mail terug van Gendika. Ze onderzoeken ook op ziektes / virussen. Waaronder dus Polyoma virus, PBFD virus, Pacheco virus en Chlamydia.

Aangezien de vogelarts het had over dat PBFD en Polyoma het meest aannemelijk zijn. Ga ik ze daar op laten onderzoeken. Bij Gendika kost dat 42,35 euro per vogel. (24,20 per test).
Ik ga dan wel gewoon allebei testen, om alles uit te sluiten.

Ze sturen mij een onderzoekspakket toe om het bloed (1 druppeltje) op te vangen en te kunnen toesturen, kosteloos :-)

Ik heb ze nog gevraagd hoe ik het beste het bloed kan prikken, ga er vanuit dat er wel iets van een aanwijzing bij zit. Maar anders iemand tips? Op welke plek prikken? Het pootje?

carco

Ga je zelf bloed afnemen dan?
Klik op het plaatje voor onze site!




Inge88

Citaat van: carco op 26 april 2013, 10:39:28
Ga je zelf bloed afnemen dan?


Ja, want dat stuur ik dan op naar Gendika (net zoals bij veertjes bij geslachtsonderzoek dus). Zij sturen een onderzoekspakket om het bloed te kunnen afnemen.

carco

Dmv een nagel dan waarschijnlijk?
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hallo Inge

Hoe is het nu ?? heb je de test al opgestuurd naar Gendika ??
Vind het wel lef hebben hoor om het zelf te doen  ;)
Hoop dat er snel een uitslag is !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

1 mei 2013, 18:22:11 #291 Last Edit: 1 mei 2013, 18:25:21 by Inge88
Citaat van: smiley op 30 april 2013, 16:12:27
Hallo Inge

Hoe is het nu ?? heb je de test al opgestuurd naar Gendika ??
Vind het wel lef hebben hoor om het zelf te doen  ;)
Hoop dat er snel een uitslag is !!

Groetjes Conny


Ik heb vandaag de test ontvangen. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit moet gaan doen, er zitten enkel buisjes bij en nergens op Internet kom ik verder informatie tegen. Weet iemand hoeveel het kost om het door de dierenarts te laten doen? Dus puur het afnemen van het bloed. De rest regel ik zelf wel... Deed een uur terug een poging tot bellen, maar natuurlijk is de dierenarts om 17:00 al gesloten. (word er soms zo moe van dat dit soort praktijken ook kantoortijden hanteren).

*Esther*

Citaat van: carco op 26 april 2013, 11:45:11
Dmv een nagel dan waarschijnlijk?


De nagel te kort afknippen.
Het bloed in een buisje opvangen.
De bloedende nagel stelpen in bv as van een sigaret of bloem/bakpoeder oid.

Volgens mij kun je op de site van gendika ook vinden hoe het moet. Of op de site van ADC Holland.

Ik zou het wel met zn tweeen doen.

gr Esther

Inge88

Bedankt Esther!

Ik heb gekeken op de site van ADC Holland, en daar staat het inderdaad wel. Hoewel de uitleg nogal magertjes is (alleen foto's).
Ik zag de prijzen daar... en heb even geïnformeerd. Maar de 2 testen (PBFD + Polyoma) zou daar slechts 30 euro per vogel kosten, scheelt toch dik 20 euro met Gendika! Verder zei ze mij via de e-mail dat ik 5 tot 7 borstveren moet insturen dan. Dat laat ik nu nog even verifiëren. Want ik ga liever voor de veren dan voor het bloed!

Dan ga ik voor 5 veren. Ik trek er liever niet meer uit dan nodig is.

carco

Aan veren heb je voor bovenstaande ziektes helemaal niet!!
Een vriendin van mij heeft toevallig pas haar nieuwe grijze roodstaart laten testen bij ADC-Holland. Ook dmv het te kort afknippen van een nagel. Daarna moet je hem dichtbranden.
De veren zijn voor DNA onderzoek, dus het geslacht en dat weet je allang inmiddels.
Je moet hier dus echt bloed op gaan vangen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Inge88

Citaat van: carco op  3 mei 2013, 16:36:03
Aan veren heb je voor bovenstaande ziektes helemaal niet!!
Een vriendin van mij heeft toevallig pas haar nieuwe grijze roodstaart laten testen bij ADC-Holland. Ook dmv het te kort afknippen van een nagel. Daarna moet je hem dichtbranden.
De veren zijn voor DNA onderzoek, dus het geslacht en dat weet je allang inmiddels.
Je moet hier dus echt bloed op gaan vangen.

Groetjes: Caroline.


Ik vond het al vreemd dat ik veertjes zou kunnen insturen. Ben dan ook benieuwd wat ze zegt als ze terugmailt. Slechte informatie verschaffing.
Dan dus toch de nageltjes...

carco

Ik heb het mijn vriendin nog even nagevraagd.
Zij heeft 4 testen laten doen, deze dus via het bloed, en geslachts bepaling via de veren bij adc. Moest hiervoor in totaal 75 euro betalen.

( ik was bij mijn dierenarts 82 euro kwijt en die laat het bij gendika doen)

: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Inge88

3 mei 2013, 17:49:36 #297 Last Edit: 3 mei 2013, 17:57:14 by Inge88
Citaat van: carco op  3 mei 2013, 17:43:31
Ik heb het mijn vriendin nog even nagevraagd.
Zij heeft 4 testen laten doen, deze dus via het bloed, en geslachts bepaling via de veren bij adc. Moest hiervoor in totaal 75 euro betalen.

( ik was bij mijn dierenarts 82 euro kwijt en die laat het bij gendika doen)

: Caroline.


Ja, dan is 60 euro totaal voor beide vogels niet zo gek toch?  :)

Trouwens... op hun site (http://www.adc-holland.com/prijslijst.htm) staat dat de virussen ook via bloed of veren gaan  :-\

En dan lees ik oa hier ook, hoewel ze het bij PBFD over bloedveren hebben en Polyoma veren en bloedveren:
http://www.tauros-diagnostik.de/web/flyer_niederlande/test.html

carco

Was trouwens voor 2 testen bij mij zonder dna
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Zij heeft het een week of 2 geleden laten doen bij adc en wist van niets alleen dat het via bloed moet.
Eerst moest ze ook nog een cloaca swap laten doen maar dat hoeft niet meer.
Klik op het plaatje voor onze site!