28 april 2024, 00:06:47

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

Wauw. Zag net dat het kleintje zich uitgebreid aan het poetsen is, dat ziet er al net zo ijverig uit als pa & ma.
Steeds meer hulsjes worden veertjes. Ja, het wordt al een echt valkje  :)

Uurtje terug was het kleintje behoorlijk aan het krijsen, steeds weer... meer eten, meer eten! Haast met z'n kop uit het blok. Indy voert hem nu dan ook vanuit het invlieggat. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij het blok uit kan komen.

Larissa

Hoi hoi

Moest ff stukje terug lezen, maar hoop dat het stukje nep snavel de kleine gaat helpen.

Knuffel

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

22 april 2013, 19:47:54 #273 Last Edit: 22 april 2013, 20:06:16 by Inge88
Ik zit hier te janken en hard ook.  :'( Het kleintje is doodgegaan bij de vogelarts. Zakte spontaan in en weg was zij... En waarom? Ze heeft hem onderzocht en mij net gebeld...

Alle organen zagen er goed uit, behalve dat er een infarct op haar longen zat en ze bloed in haar longetjes had.

Waar ze aan denkt is óf bek en veder ziekte of polyoma. Waarbij ze de meeste aanwijzingen heeft gevonden voor Polyoma.

Paddy en/of Indy zijn hier dus waarschijnlijk drager van.  :'( Maar volgens de vogelarts dan puur drager. Aangezien ze beide 6 jaar oud zijn, zullen ze er niet (meer) ziek van worden of eraan overlijden. Het verder onderzoeken heeft volgens de vogelarts weinig zin, immers kan ik Paddy en/of Indy niet genezen, omdat daar nog niets voor bestaat.

Echter is het wel een logische aanname dat dit nestje en het vorige nestje door Polyoma is gestorven, dus niet door onervarenheid.

Verder ben ik nogal aangedaan en meer informatie heb ik nog niet op kunnen zoeken. Snap bijvoorbeeld ook nog niet hoe Paddy of Indy aan Polyoma moeten zijn gekomen, hebben ze dit dan al vanaf dat ik ze kreeg? Ze hebben nooit bij andere valkparkieten of vogels gezeten nadat ze bij mij gekomen zijn.

Johny en Evelien

Wat ontzettend verdrietig!!!!! Weet niet zo goed wat anders te zeggen, behalve dat jij je best hebt gedaan! Veel sterkte

Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Rianne

Ach nee toch... Dit had niemand verwacht... Je hebt echt gedaan wat je kon Inge, veel sterkte er mee.

Inge88

22 april 2013, 21:44:17 #276 Last Edit: 22 april 2013, 21:49:23 by Inge88
We zijn er kapot van... M'n vriend was ook echt dol op haar geworden en ze zou zijn vogel worden. We zaten allebei te huilen. Maar nu wil ik meteen weer meer informatie.

Ik lees dat het Polyomavirus besmettelijk is, echter vind ik het vreemd dat Paddy & Indy allebei gezond zijn. Ze zijn als jonge vogels al bij mij gekomen en nog nooit ziek.
Nu lees ik dat je geen nieuwe vogels bij ze mag zetten. Omdat die er dan aan overlijden?? Of gaat het dan puur om besmetting, waardoor nestjes overlijden? Maar in het geval van Paddy & Indy is dat toch ook niet zo geweest? Of zouden ze dan toevallig ook nog eens allebei al besmet zijn geweest?

Echter, wat ga ik met antwoorden opschieten? In elk geval zou ik graag willen weten of we in de toekomst wel meer valkparkieten mogen houden, zonder te kweken?

carco

Als eerste heel veel sterkte!

Maar ik zou toch 100% zekerheid willen hebben dat het polyoma was als ik jullie was.
Zijn er testen gedaan? Of ging ze er gewoon van uit?

Als het echt polyoma is, mag je geen andere vogels meer bijplaatsen en zeker niet meer kweken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Inge88

Citaat van: carco op 22 april 2013, 21:58:00
Als eerste heel veel sterkte!

Maar ik zou toch 100% zekerheid willen hebben dat het polyoma was als ik jullie was.
Zijn er testen gedaan? Of ging ze er gewoon van uit?

Als het echt polyoma is, mag je geen andere vogels meer bijplaatsen en zeker niet meer kweken.

Groetjes: Caroline.


Nee, ze heeft geen testen gedaan. Maar wel alles bekeken en onder de microscoop dus de infarct gevonden. Ze denkt dus dat het Polyoma is, omdat daar de meeste aanwijzigingen voor zijn.

Verder zei ze dat het een dure rekening is voor onderzoeken. Heb alleen geen idee waar ik dan aan moet denken.
Ik ga er echter dus niets mee opschieten, omdat Paddy & Indy toch niet te genezen zijn.

Maar als ik er een valkparkiet bij zet die niet besmet is, dan zal deze kunnen overlijden? Ik begrijp namelijk nog niet goed wat die besmetting precies inhoudt.

carco

Ik heb hier een aantal vogels die op polyoma en PBFD zijn getest.

Toevallig nog niet zo lang geleden een jong laten testen omdat de nieuwe eigenaren dat wilden.
Er wordt dan bloed geprikt en dit wordt bij gendika onderzocht.
Het koste rond de € 85,00.
Wil je echt zeker weten of het dit geweest is zou ik je aanraden beide vogels te laten testen ( er kan evt ook een mengtest gedaan worden: dus van Paddy en Indy bloed opvangen, dit mengen en onder 1 test na laten kijken).

Ik spreek nu wel voor mezelf dat ik dit helemaal uit zou willen zoeken.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hallo Inge

Ik wil eerst even tegen je zeggen dat ik het heel erg voor jullie vind ,je heb zo hard je best gedaan ..
En de kleine zag er super uit op het snaveltje na ...maar dit komt ook bij andere voor en hoeft niet altijd een rede te hebben ..
Ik ben het met Caroline eens en zou zeker de ouders laten testen ,want zonder dat zal je nooit weten wat er aan de hand is geweest ..
Laat voor het voor nu even wat het is !! en als jullie er aan toe zijn zou ik ze laten testen ..
Dat komt niet meer op een dag aan ,kan ook over een week of 2 /3 bv .
Het zal niet veel helpen maar ik geef je hem toch ....Een dikke knuffel vanuit Rotterdam van mij ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hoi

Jezus wat erg, troostende woorden is het enigste wat ik je kan geven, je hebt echt je best gedaan voor dit jong

Ik ben het met Conny eens, laat het even bezinken en dan zou ik op latere datum inderdaad ook ff de ouders laten testen.

Al was het voor je eigen gevoel en zekerheid omdat je op den duur ook nog nieuwe vogels wil aanschaffen

Dikke knuff

Suuús

Neeeeee  :'(
Dit meen je niet!!
Wat vreselijk zeg. Snap helemaal dat jullie er kapot van zijn pff.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Zo denk je dat het helemaal goed gaat, en zo is het ineens over.
Heel naar!

Lin

25 april 2013, 07:41:38 #283 Last Edit: 25 april 2013, 07:48:37 by Lin
Oh nee zeg wat verdrietig. Nou dan zou ik eerst Paddy testen. Gelukkig kweek ik niet meer met ze. Maar zou het heel erg vinden als het bij mijn oude koppel vandaan zou komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Hoi allemaal,

Het is heel verdrietig ja. Maar vind het nog steeds wel een vreemd verhaal als ik er over nadenk.
Ik ga in elk geval Gendika even een mail sturen met informatie over het onderzoek. Ik neem toch aan dat je hierbij terecht kan bij Gendika?

Ik heb gelijk dezelfde dag het blok weggehaald inclusief de nepeitjes. En Paddy & Indy weer bij elkaar gezet. De dag erna heb ik de kooi volledig schoongemaakt. Een schone lei, zullen we maar zeggen.

Het stel is in elk geval wel weer helemaal als vanouds. Paddy is meteen weer het lieve valkje, zoals altijd. Helemaal geen agressie/frustraties meer te bekennen en dus ook geen gebijt meer. Hij komt weer fijn op m'n schouder zitten en fluit vrolijk voor Indy.

Indy was eventjes zoekende in de kooi. Waar is het blok? Ze bleef ook nog eventjes flink veel eten. Maar dat was na 1 dag al over.

Citaat van: Lin op 25 april 2013, 07:41:38
Oh nee zeg wat verdrietig. Nou dan zou ik eerst Paddy testen. Gelukkig kweek ik niet meer met ze. Maar zou het heel erg vinden als het bij mijn oude koppel vandaan zou komen.


Hoi Lin,

Ik vind het sowieso vreemd, want dan had je daar toch zelf ook iets van moeten merken? Daarnaast komt Indy van Angelique en Peter, toch ook bekwame kwekers. Maargoed, aan de andere kant kan een dergelijk virus er blijkbaar zomaar insluipen heb ik wel gelezen. Echter, voor een duidelijk antwoord moet ik toch testen.