27 april 2024, 17:40:47

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

15 april 2013, 10:20:28 #240 Last Edit: 15 april 2013, 10:22:03 by Inge88
Hi Conny,

Gisteren inderdaad de eitjes weggehaald en vervangen voor neppers. Zoals verwacht is eitje 2 gisteren ook gelegd.

Ik zal na 3 weken de eitjes 1 voor 1 weg gaan halen.
Indy voert het jong nog steeds goed. Dus erg blij daarmee.
De warmtelamp inmiddels een stuk lager gezet. Zo rond de 25/26 graden en dat lijkt de kleine prima te vinden. De kleine mag van Indy tegen haar aan zitten, dus mooi  :) Ik ga het nog even aankijken, maar misschien dat ik volgende week, als hulsjes veertjes worden, de warmtelamp al weg kan halen. (op werkdagen staat overdag de verwarming op 15 graden ingesteld, maar met de huidige temperaturen verwacht ik dat het huis maximaal tot 18 graden afkoelt)

De kleine weegt nu met lege krop 59 gram en is vanavond 27 of 28 dagen oud, ik vind dat best netjes gezien z'n achterstand.


smiley

Hallo Inge

De kleine doet het super !! maar was nooit zover gekomen als jij niet zo alert  was geweest ... ;)
Hij loopt alles lekker in en zodra de pennetjes veertjes worden ,zal het een heel ander vogeltje zijn ..
Indy doet het ook super en leert hiervan heel veel ,met ongeveer een week zal je de kleine voor de opening gaan zien omdat hij er dan uit wil .
Zal een heerlijk moment zijn voor jullie ....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lin

Hey Inge, als de albino straks in de veren zit is een warmtelamp niet nodig. Want is hij nu ook nog wel nodig?Met veren is hij ook al uit het blok en kunnen de eieren dan ook al weg als je het blok weghaalt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

15 april 2013, 17:42:32 #243 Last Edit: 15 april 2013, 17:57:52 by Inge88
Hi Conny,

Kan niet wachten :D

Hi Lin,

Nu al geen warmtelamp meer? Is dat niet te vroeg, hij heeft al wel veel pennen, maar nog geen doorgekomen veertjes. En bij het handopfok schema zie ik dat de warmtelamp pas wordt weggehaald als het valkje goed in de veren zit?

Foto van zojuist...



En nog een filmpje van Paddy die z'n frustraties?? uit op een nepeitje. Hij leek te zitten broeden dus ik wilde even kijken wat hij zou doen met een eitje. Nou dit dus  :-X

http://youtu.be/ilfILdLXgws

Lin

Kijk als Indy erop zit de heel tijd is het goed hoor dan hoeft een lamp niet. Of zit de albino overdag zonder Indy? Dan kan je hem niet weghalen. De meeste die pap krijgen zitten niet bij de ouders en dan hebben ze echt een warmtelamp nodig.

Wat erg van Paddy!!! >:(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

15 april 2013, 19:34:13 #245 Last Edit: 15 april 2013, 19:36:34 by Inge88
Nee, ze zit niet op het jong. Ze zit puur op de eitjes  ::)
Het jong zit er dan vaak 10 cm naast. Ik heb al wel sinds het begin dat ik de warmtelamp erbij had een slaapsok erbij gestopt, daar ligt hij soms tegenaan. Indy heeft de sok geaccepteerd in het blok en ligt er soms ook tegenaan  :P

Tja, Paddy. Hij is hoogst gefrustreerd denk ik. Bijterig (echt doorbijten!) gewoon totaal NIET Paddy, als straks het blok weg is en ze weer samen in 1 kooi kunnen zal het wel snel over zijn. Nu zit hij overigens op het nepeitje te broeden. Ik laat het even gaan, blijkbaar heeft hij die behoefte. Gekke vogel. Wel op eitjes willen zitten (uiteindelijk) maar niet op z'n jong, waar het allemaal om draait.

Suuús

Zozo Paddy laat zich even gaan. Gelukkig is het een nepei en geen echte.

Baby ziet er goed uit!! :)
Net een stekelvarkentje hihi.

Ik denk dat jouw afbouwschema van de warmtelamp prima is. Maar je kunt het natuurlijk altijd net ff iets eerder of later doen. Ligt helemaal aan hoe de baby zich ontwikkeld natuurlijk.

Heeft de baby eigenlijk al een naam?  :D

Inge88

15 april 2013, 20:07:00 #247 Last Edit: 15 april 2013, 20:12:37 by Inge88
Nee, nog geen naam! Ik wil het namelijk afstemmen op het geslacht... En voor een man heb ik al een leuke naam die goed bij Paddy & Indy past :) Maar is een echte mannen naam.
Wil een veertje gaan opsturen om geslacht te bepalen... Maar weet eigenlijk niet wanneer dat al kan  ???

Lees net dat je 5 tot 7 veertjes moet uittrekken, jeetje.  :-\ Hoe kan je dit het meest efficiënt doen?

Rianne

Zou wel afwachten tot de veertjes helemaal volgroeid zijn. Dan met een pincet steeds 1 pakken (van de borst) en met een kort rukje eruit trekken.

Inge88

Citaat van: Rianne op 15 april 2013, 21:14:47
Zou wel afwachten tot de veertjes helemaal volgroeid zijn. Dan met een pincet steeds 1 pakken (van de borst) en met een kort rukje eruit trekken.


Ok, doe ik. Nog een paar weekjes geduld  :)

carco

Als Indy op de eitjes zit en het jong ertegen aan blijft het vanzelf warm. Hij/zij kan dan tegen ma aan kruipen in het blok.
Een warmtelamp is dus niet nodig ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Wendy..


Ik heb hier ook een koppeltje dat net aan het leggen is.
Anders had je er hier twee bij kunnen leggen. Deze zijn namelijk gesneuveld  :(

Kan het zijn dat het jonkie een pop is?
Meestal zijn de albino's dat. Of dat je aan de berekening het geslacht kan zien of heb je dat al geprobeerd?

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Lin

Ik weet die:

Paddy & Indy's nageslacht:

Vader:
Witmasker split voor {X1:Opaline} {X2:Lutino}

Moeder:
Witmasker Lutino

Nageslacht man:
50% Witmasker split voor {X1:Opaline} {X2:Lutino}
50% Witmasker Lutino

Nageslacht pop:
50% Witmasker Opaline
50% Witmasker Lutino


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wendy..



Oh kijk!! Dan is het wel handig om te testen inderdaad  :D
Zou leuk zijn een albino man. Die zie je niet zo vaak!
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Inge88

18 april 2013, 15:11:32 #254 Last Edit: 18 april 2013, 15:14:21 by Inge88
Citaat van: Wendy.. op 17 april 2013, 15:10:39

Ik heb hier ook een koppeltje dat net aan het leggen is.
Anders had je er hier twee bij kunnen leggen. Deze zijn namelijk gesneuveld  :(

Kan het zijn dat het jonkie een pop is?
Meestal zijn de albino's dat. Of dat je aan de berekening het geslacht kan zien of heb je dat al geprobeerd?



Oh, nou ik heb vanmorgen het laatste eitje weggehaald. Die is nog niet bebroed geweest en kan ik nog zo pakken. Maar je woont in Almere he, dus niet naast de deur voor een eitje.

Citaat van: Lin op 17 april 2013, 15:33:23
Ik weet die:

Paddy & Indy's nageslacht:

Vader:
Witmasker split voor {X1:Opaline} {X2:Lutino}

Moeder:
Witmasker Lutino

Nageslacht man:
50% Witmasker split voor {X1:Opaline} {X2:Lutino}
50% Witmasker Lutino

Nageslacht pop:
50% Witmasker Opaline
50% Witmasker Lutino


Inderdaad. Alleen is Indy ook bont of split bont. Komt helaas alleen niet tot uiting bij de jongen.

Citaat van: Wendy.. op 18 april 2013, 12:36:30


Oh kijk!! Dan is het wel handig om te testen inderdaad  :D
Zou leuk zijn een albino man. Die zie je niet zo vaak!


Ja, heel leuk een albino man! Maar gaat alleen niet zo goed samen 2 mannen en 1 pop, ben ik bang. Dus dat betekent dat er misschien nog een popje bij moet komen in dat geval. Dan zijn het er opeens 4! M'n vriend wil daar echter nog geen uitspraken over doen, eerst testen.  :-X Hij is echter al wel verknocht aan dit kleintje  ;)