27 april 2024, 23:51:25

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

9 april 2013, 20:27:53 #225 Last Edit: 9 april 2013, 20:29:48 by Inge88
Citaat van: Suuús op  9 april 2013, 11:27:47
Hihi wat een leuke kalerd.
Hij heeft idd een leuk bijdehand koppie!

Hopen dat hij lekker blijft groeien en dat de veertjes mooi doorkomen.
Je doet wat je kunt  ;)


Ja, eigenwijs koppie. M'n vriend en ik vinden hem nu ook al trekjes vertonen van z'n vader.  ;D Maar misschien is dat ook wel gewoon toeval  ::)
Ik durf er steeds meer op te vertrouwen dat het met dit jong wel goed komt. De warmtelamp is echt een uitkomst en Indy voert goed.

Als hij/zij opgroeit, willen we dit valkje ook houden.  :)
We vinden het heel bijzonder om dit mee te maken.

Larissa

Hoi,

Had al ff een paar dagen niet mee gekeken of gereageerd, had ff me handen vol hier.

Maar je doet het super hoor, en ook Indy

Knuffels

Inge88


Lin

Hey Inge,

Gaat allemaal niet makkelijk daar. Gelukkig wel een stap verder. Zeg maar tegen Paddy dat ik niet trots op hem ben!  >:( schattig die albino foto, ik heb er toch echt een zwak voor!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suuús

Leuk dat jullie de kleine zelf houden.
Snap het helemaal, is toch het eerste (en waarschijnlijk) enige nestje van jullie vogeltjes, en een zorgenkindje.
Had precies hetzelfde gedaan  :)

Inge88

11 april 2013, 18:44:33 #230 Last Edit: 11 april 2013, 18:48:50 by Inge88
Citaat van: Lin op 10 april 2013, 20:13:02
Hey Inge,

Gaat allemaal niet makkelijk daar. Gelukkig wel een stap verder. Zeg maar tegen Paddy dat ik niet trots op hem ben!  >:( schattig die albino foto, ik heb er toch echt een zwak voor!


Ja. Ik had ook meer van Paddy verwacht. Maar als dit weer voorbij is, is het weer een lief valkje. Momenteel is hij niet te genieten en terroriseert onze huiskamerplanten  ???

Ja, ik maak me eigenlijk geen zorgen meer over het opgroeien van het jong. Waar ik me meer zorgen om maak, is het feit dat Paddy & Indy toen ze net even uit de kooi mochten alweer aan het paren waren. Hopelijk gaat Indy nu geen ei leggen...

Citaat van: Suuús op 10 april 2013, 22:47:13
Leuk dat jullie de kleine zelf houden.
Snap het helemaal, is toch het eerste (en waarschijnlijk) enige nestje van jullie vogeltjes, en een zorgenkindje.
Had precies hetzelfde gedaan  :)


Jup. Straks wordt het nog spannend of het nu een man of een pop is... 2 mannen en 1 pop is niet echt aan te raden, ondanks dat het dan een zoon zou zijn geloof ik  :-X

Inge88

12 april 2013, 16:58:42 #231 Last Edit: 12 april 2013, 17:35:41 by Inge88
Pfff.. Indy heeft een ei gelegd. Zal wel niet bevrucht zijn, gisteren volgens mij alleen maar gepaard. :-X

Ze heeft het jong wel gewoon goed gevoerd.
Is er nu een risico dat ze het jong niet meer voert?

Inge88

De kleine is heerlijk actief, lekker een beetje aan het onderzoeken en kruipt vooral in allerlei hoekjes. Zo heeft hij ook een plekje in m'n vest gevonden  ;D
Hij loopt ook al meteen naar/op mijn hand als ik hem die voorhoud.

Deze foto wilde ik jullie niet onthouden... Kiekeboe!




Suuús

Aahg wat een scheetje zeg.
Leuk dat hij nu een beetje meer praatjes krijgt en op onderzoek uit gaat :)

Wat betreft het eitjes leggen van Indy zou ik je niks kunnen vertellen, geen ervaring mee. Maar wel apart dat ze nu alweer een ei heeft gelegd.

smiley

Hallo Inge

Hoe oud is dit jong nu alweer een week of 3 ??
Want dan is het normaal gedrag hoor en het ei kan wel bevrucht zijn  :-X 1x wippen is soms genoeg om een heel legsel te bevruchten .
Het volgende ei komt vandaag en als je geen nest meer wilt ,wat ik je ook niet zou aan raden dan ruil je de eitjes om voor nep-eitjes .
Pas na 3 dagen goed broeden ontwikkeld een ei en op de vierde  dag zie je dan de aderen al komen ..
Moeder zal door het ei juist veel meer op het nest blijven en dat is voor het jong wel weer lekker ....
Goed opletten dat ze wel blijft voeren !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Johny en Evelien

Indy maakt het je wel lastig he?! ;)
Wel fijn dat het kleintje goed gaat en respect voor je inzet!

Moet zeggen dat ik veel leer van hoe het gaat met jou Indy. Hoop dat het uiteindelijk goed komt!
Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Inge88

Citaat van: Suuús op 13 april 2013, 11:25:38
Aahg wat een scheetje zeg.
Leuk dat hij nu een beetje meer praatjes krijgt en op onderzoek uit gaat :)

Wat betreft het eitjes leggen van Indy zou ik je niks kunnen vertellen, geen ervaring mee. Maar wel apart dat ze nu alweer een ei heeft gelegd.


Ja, ben er benieuwd hoe hij/zij zich verder gaat ontwikkelen.  :D

Citaat van: smiley op 13 april 2013, 12:04:47
Hallo Inge

Hoe oud is dit jong nu alweer een week of 3 ??
Want dan is het normaal gedrag hoor en het ei kan wel bevrucht zijn  :-X 1x wippen is soms genoeg om een heel legsel te bevruchten .
Het volgende ei komt vandaag en als je geen nest meer wilt ,wat ik je ook niet zou aan raden dan ruil je de eitjes om voor nep-eitjes .
Pas na 3 dagen goed broeden ontwikkeld een ei en op de vierde  dag zie je dan de aderen al komen ..
Moeder zal door het ei juist veel meer op het nest blijven en dat is voor het jong wel weer lekker ....
Goed opletten dat ze wel blijft voeren !!

Groetjes Conny


Hi Conny,

Het jong is vandaag 25 of 26 dagen oud.
Ik wist niet dat dit normaal was, ik had nog gezocht naar vergelijkbare posts, maar die kon ik niet vinden.

Ik denk dat het tweede ei morgen komt, omdat Indy altijd haar eitjes om de dag legt. Ik ga hier nog even bespreken wat we precies gaan doen. Vriendlief denkt dat nog een nestje wellicht wel goed gaat, omdat ze nu al zoveel stappen verder zijn t.o.v. vorige keer.
Echter ben ik er nog niet helemaal van overtuigd.

Indy voert nog voorbeeldig, dus dat zit op dit moment wel goed  :) Ze lijkt het jong ook te betrekken bij het ei.

Citaat van: Johny en Evelien op 13 april 2013, 16:17:28
Indy maakt het je wel lastig he?! ;)
Wel fijn dat het kleintje goed gaat en respect voor je inzet!

Moet zeggen dat ik veel leer van hoe het gaat met jou Indy. Hoop dat het uiteindelijk goed komt!
Groetjes Evelien



Ja, zowel Paddy als Indy maken mij het niet bepaald makkelijk in elk geval! Ik heb wel het idee dat de rust die Indy nu heeft doordat Paddy er niet bij zit, haar goed doet. Ze is wel steeds erg betrokken bij het jong. Ja, het op eigen kracht warm houden lijkt dus alleen nog een probleem te zijn bij haar  :-\ Maar aan de andere kant had Paddy daar ook een taak in moeten hebben! Zij deed werkelijk alles.

Fijn dat je wat leert van mijn ervaringen!




smiley

Hallo Inge

Wat ik je nu ga zeggen zal je misschien niet helemaal leuk vinden ,maar je kan Indy niet na dit jong nog een heel nest laten uitbroeden .
Het is al heel zwaar voor een koppeltje om een nest groot te brengen .
En voor een pop alleen is het al helemaal zwaar ,1 jong kan ze best alleen aan .
Maar ze moet straks dag en nacht op de nieuwe eieren blijven zitten ,en ook het opgroeiende jong nog gaan voeren .
Want de kans is groot zodra je Paddy er weer bij zet hij waarschijnlijk direct weer zal gaan plukken .
Voordat je dit gaat doen zou ik eerst kijken wat er gebeurt als je Paddy er bij zet ...
Gaat het goed dan kan je de overweging nemen om ze te laten liggen ...
En hopen dat hij mee gaat doen zoals het hoort !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

Citaat van: smiley op 13 april 2013, 21:33:10
Hallo Inge

Wat ik je nu ga zeggen zal je misschien niet helemaal leuk vinden ,maar je kan Indy niet na dit jong nog een heel nest laten uitbroeden .
Het is al heel zwaar voor een koppeltje om een nest groot te brengen .
En voor een pop alleen is het al helemaal zwaar ,1 jong kan ze best alleen aan .
Maar ze moet straks dag en nacht op de nieuwe eieren blijven zitten ,en ook het opgroeiende jong nog gaan voeren .
Want de kans is groot zodra je Paddy er weer bij zet hij waarschijnlijk direct weer zal gaan plukken .
Voordat je dit gaat doen zou ik eerst kijken wat er gebeurt als je Paddy er bij zet ...
Gaat het goed dan kan je de overweging nemen om ze te laten liggen ...
En hopen dat hij mee gaat doen zoals het hoort !!

Groetjes Conny



Hi Conny,

Vanavond er nog over gehad hier en we gaan het eitje vervangen voor een nep-eitje. Ik heb weinig zin om Paddy nog bij het jong te zetten. Afgelopen dagen Paddy er wel even bij gezet om te kijken wat hij zou doen; enkel weer aan het jong zitten en Indy het hof maken in het blok.
Ik wil volledig gaan voor dit jong. Met nieuwe jongen zal Indy het inderdaad zwaar krijgen; dit wil ik haar ook niet aan doen.

Wanneer haal ik het beste de nepeitjes weg? Moet ik haar hier 21 dagen op laten zitten of al eerder weg?

smiley

Hallo Inge

Jullie hebben een zeer verstandig besluit genomen ,dit kleintje moet er goed door heen komen ..
De eitjes lekker laten liggen totdat deze kleine uit vliegt dus een week of 3 en dan steeds 1 ei weg halen .
Zodra de kleine uitvliegt heeft ze ook wel door dat de rest niets word  ;)

Groetjes Conny

PS. wel vandaag de eitjes omwisselen want anders komen er al aderen in het eerste ei .


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht