28 april 2024, 14:13:45

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Lin

Ok meer kan je niet doen. Licht aan kan je proberen kan geen kwaad. 

Oogjes gaan open als het dons gaat verdwijnen.

Sommige vogels vinden trouwens roodogen niet "oke" om te voeren.

Stomme vraag misschien maar je weegt wel met een digitale keukenweegschaal?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Hoi Lin,

Da's duidelijk, ik kan het alleen in de gaten blijven houden.
Ik weeg met een digitale keukenweegschaal.

Net ff gecontroleerd. De kleinste heeft een beetje in de krop, weet niet zeker of hij vanmorgen al gevoerd is..., ik vermoed van wel omdat ik de kleinste ff tegen Indy aan zag liggen met kop omhoog ipv onder haar toen ik het blok open deed. De oudste heeft nog niets in de krop.

Momenteel zijn beide ouders aan het eten  :-X

Inge88

Zojuist weer gewogen. De kleinste is 9 gram en de grootste is 13 gram. De kropjes vergelijkbaar met gisteren.

Paddy heeft bijna de hele dag buiten het blok gezeten. Komt afentoe buurten en voeren, maar daar is dan alles mee gezegd. Indy heeft dus de zwaarste taak, Paddy zit 's nachts nooit in het blok.

Inge88

Zoals Paddy eerder nog alleen voerde, mag hij nu van Indy helemaal niet meer het blok in. Ze jaagt hem gewoon weg  ??? ???

Inge88

1 april 2013, 20:03:49 #199 Last Edit: 1 april 2013, 20:08:41 by Inge88
De grootste groeit goed, die heeft een groeispurt gehad ;D. De kleinste blijft echter wel erg achter. Die is nu 10 gram  :-\ En bijna de helft kleiner dan z'n broer/zus. Dat moeten we dus in de gaten houden... iemand tips?

Een foto van de grootste. (ik zag al 1 spleetoogje)


Rianne

Wordt de kleinste wel goed gevoerd? Anders de oudste er even uit halen zodat ze eerst de jongste moeten voeren.

Inge88

Volgens mij krijgt de jongste ook genoeg voer, de krop zit ook steeds best wel vol. Niet zo enorm vol als bij de grootste, maar wel vergelijkbaar als ik kijk naar de verhouding van het lichaampje, maar misschien dan toch niet voldoende! Gisteravond heb ik inderdaad de grootste er even uit gehad en toen werd het kleintje meteen bijgevoerd door Indy. Ik ga dit vanmiddag inderdaad ook weer doen als ik thuis kom van werk.

Rianne


Inge88

Citaat van: Rianne op  2 april 2013, 12:00:47
Je doet wat je kunt Inge :)


Ja  :-\

Het kleintje blijft achter, terwijl de grote nu al op 24 gram zit. Ik heb gisteravond + zojuist het kleintje bijgevoerd. (minder dan 1/4 zat er in de krop op dat moment). Is wonder boven wonder goed te doen en ik heb het beetje lucht weggemasseerd.

Ik heb wel het idee dat de teentjes van het kleintje een beetje raar staan, of kan dit nog bijtrekken, aangezien die nog heel klein zijn? De teentjes die normaal gesproken naar achteren staan, staan ook gedeeltelijk naar voren. En hij lijkt al z'n teentjes krom te trekken, zoals wij een vuist met de hand maken zeg maar.


Inge88

6 april 2013, 10:43:16 #205 Last Edit: 6 april 2013, 10:53:30 by Inge88
Helaas  :'( De kleinste is doodgegaan vannacht, ik vond hem vanmorgen.
Het zag er al niet goed meer uit met z'n pootjes en dan ook nog eens het gewicht. Ik heb gisteren nog pogingen gedaan met extra voedingen en warmtelamp, maar de warmtelamp kreeg ik maar niet op een constante temperatuur, daarnaast heb ik ook gewoonweg niet de mogelijkheid om de komende tijd 7 voedingen op een dag te geven. Ik heb het kleintje weer teruggelegd bij de grootste.

Hoe triest ook, ergens is het ook wel een opluchting dat het nu voorbij is  :-\

Nu vestig ik alle hoop op het enige jong. De eerste witte pennetjes zie ik op z'n vleugetjes en koppie.

Maar hoelang horen de ouders nu eigenlijk van het nest te gaan? Want ik vind dat ze er veel te weinig op zitten. Indy is er steeds wel een half uur vanaf en dan zit er misschien 10 tot 15 minuten in  ??? En nu momenteel zelfs nog minder!
In de woonkamer is het 20 graden...

Overigens zag ik ook dat Indy geplukt is, bij haar borst en oortjes  :-\

smiley

Hallo Inge

Jammer dat het jongste kleintje het niet gehaald heeft !!
Maar je moet het weghalen bij de andere vandaan een dood jong gaat ontbinden en dat is niet goed voor de andere ...
Nu maar hopen dat de oudste het wel goed blijft doen ,,,, als de ouders van het nest af gaan is een 15 /20 minuten niet zo heel erg in de kamer is de tempratuur goed ..
Je kan ze toch niet dwingen en gelukkig is het in de kamer warm ..
Ik heb wel eens de warmte lamp boven het blok gehangen ,niet te laag anders word het te warm !!
Maar net dat het lekker aanvoelt ,alleen doen als je het constant kan controleren ......

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

Hoi Conny,

Het overleden jong had ik er meteen uitgehaald vanmorgen om 7:00.

Ik heb een paar uur terug een warmtelamp (met dimmer en beschermkap van gaas) boven het blok gehangen, en ik heb zojuist bij Blokker even een betere temperatuur meter gehaald, die plak ik in het blok vast. Ik zorg er voor dat het zo rond 30 graden is. De ouders kunnen er dus gewoon bij. Ondanks de warmtelamp die rood afgeeft hebben ze er nu geen moeite meer mee om erin te gaan.
Vanmorgen om 9:00 en om 11:00 gevoerd, omdat ze hem niet voerde. En zojuist heeft Indy voor het eerst gevoerd en ze propt hem toch vol nu!!! De baby is met de warmtelamp ook meteen een stuk actiever en heb het idee dat hij nu beter om voer bedelt??? M'n vriend zei dat hem opviel dat de laatste dagen de voerpiepje ook wat slomer / minder waren dan zojuist. Dit waren echte forse duidelijke IK WIL ETEN piepen.

Nu met de warmtelamp begint hij ook meteen een beetje heen en weer te wiegen als ik in de buurt kom (ik kan door een klein kiertje kijken), (de oogjes zijn nog niet volledig open, maar voor de helft). En het lijkt alsof hij zichzelf soms probeert schoon te maken, zit beetje aan zichzelf te frunniken?? Dat is een goed teken volgens mij.

Als het op deze manier werkt.... dan hoef ik me in elk geval niet zorgen te maken over het warm houden!!

Inge88

En nog een voerronde van Indy! :-) En een lekker temperatuurtje van 30 graden (ook voor de ouders blijkbaar)

Inge88

6 april 2013, 17:26:59 #209 Last Edit: 6 april 2013, 17:35:52 by Inge88
Pfff... plukken?! Ook dat nog?

Het lijkt erop dat zowel Paddy als Indy het jong plukken. Paddy heel consequent op het moment dat hij in het blok is en Indy doet afentoe ook mee. Dan zie ik het jong alle kanten op gaan (willen gaan!) Of is er ook nog zoiets als het jong schoonmaken? Hoewel ik dit er niet bepaald prettig uit vind zien.

Paddy plukt Indy dus ook wss, aangezien het bij haar oortjes behoorlijk is uitgedund en ook haar borst deels kaal is.

Pff... moeilijke vogels hoor.