28 april 2024, 14:30:24

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

TheaV

Dank je voor de link naar mijn site! Leuk dat je , als nieuw lid hier, hem bekeken hebt.
En jaaaaa... Ik heb het ook gedaan! Staat ook nergens dat ik het NIET doe.
Ik controleer ook zeker de jonkie's zo snel mogelijk, heel kort in mijn warme hand. Na meerdere nestjes en vele ervaringen rijker, doe ik het nu ook pas na enkele dagen pas weer een keer.
Tip: hier kan alles gelezen worden op 2 manieren:
1 om iets op een andere manier te zien en soms als advies/leerzaam.
2 om meteen in de aanval/verdediging te gaan.
Tis maar net wie en hoe iemand zich aangesproken voelt.
Soms is iets minder zo bedoeld als opgevat wordt door anderen.
Dus iedereen: doe er zelf mee wat je wilt... We doen ons best, allemaal!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Rianne

Sja, er komen hier vaker foto's en filmpjes voorbij waarvan ik denk, is dat echt nodig? Ik laat de koppels zo veel mogelijk met rust, maar dat is vrij makkelijk omdat ze bij mij allemaal buitenshuis zitten. We doen het allemaal op onze eigen manier, en als er een probleem is, durven we het hier ook te melden en om advies te vragen. En dat is het belangrijkste!

Inge88

De donsjes maken het goed. :D Het eitje is nog steeds niet uitgekomen. Ik heb ook niet het idee dat er barstjes bij zijn gekomen, dus misschien is dit jong afgestorven... ik laat het eitje in elk geval de komende dagen gewoon liggen.

Larissa

Hoi,

als paddy nu meer voert dan gaat het allemaal goed komen.
Zelf haal ik de jongen ook elke dag even uit het blok maar meer om te kijken of alles goed gaat en om na 7 dagen te gaan ringen. Dit is dan even oppakken en kijken en weer terug te zetten, naar mate ze ouder worden haal ik ze ook langer uit het blok.
De ervaren koppels laat ik zelf ook zo veel mogelijk met rust, de jonge koppels staan soms wat meer onder controle.

Zo wat ik op het filmpje kon zien, heb je een albino. Das wit met rode ogen, hoewel ik van die andere de ogen niet helemaal kon zien dacht ik dat ze zwart waren dus een witmasker of witmasker bont.

Je doet het voor de rest super hoor, maar denk dat het misschien beter is om voor nu de jongen zo weinig mogelijk uit het nest te halen, tot dat ze wat groter zijn

Knuffels


Inge88

Ze hebben allebei lichte oogjes, dus beide albino.
Het jong dat is doodgegaan was een witmasker.

Nee, ik haal ze er verder niet uit, pas als ze wat groter zijn. Ik wilde dit moment even vastleggen.


Larissa

Oke, groot gelijk hoor.

Laat de ouders maar even lekker aanmodderen, en vergeet niet dit is natuurlijk wel de eerste keer dat de jongen blijven leven, dus ze moeten ook even puzzelen hoe het allemaal in het werk gaat

S6


smiley

Hallo Inge

Wat fijn om te horen dat het nu goed lijkt te gaan ....daar zijn we erg blij om ..
En Thea bedoelde het echt niet verkeerd ,maar haar advies word al weer direct opgeblazen door anderen ...
Ik hoop dan ook dat jij wel haar goede bedoeling er tussen uit weet te lezen ..
En begrijpt dat ze dit alleen zegt omdat ze voor jou hoopt dat deze kleintjes het beide zullen halen .
Omdat het de vorige keer zo verkeerd af is gelopen met je nestje ,bedoelde ze dat elke storing het zelfde zou kunnen veroorzaken als de vorige keer .
Als ouders gestoord worden of schrikken zouden ze zomaar de kleintjes in de steek kunnen laten ,en dan heb je weer dat verdriet !!
We blijven je volgen en hopen dat het goed blijft gaan  ;)

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

Ja, snap wel dat het niet zo bedoelt wordt.

Kleintjes zien er alweer wat groter uit en Indy lijkt steeds handiger te worden met de jongen onder haar te krijgen. :D Ziet er soms best wel grof uit  :o

Viel me vandaag al paar keer op dat Indy/Paddy beetje lijken te knuffelen; in elkaars veertjes neuzelen en Indy probeert bij Paddy z'n snavel te komen als hij een van de kleintjes lijkt te willen voeren, alsof ze van hem voer wil? Denk dat dit partnergedrag is? Paddy echter, laat het wel toe, maar geeft niets op en deinst tegelijkertijd ook achteruit, weet wederom niet wat hij hiermee moet, misschien snapt hij het binnenkort; net zoals bij het voeren van de kleintjes zelf. Vervolgens zie ik dan dat Indy het betreffende kleintje zelf gaat voeren.

Inge88

Het gaat nog steeds goed hier. De kleintjes zijn alweer een stukje groter. Het eitje was nog steeds niet uitgekomen. Ik heb 'm bekeken, maar zag er ook niet uit zoals alle andere eitjes eruit zagen; ik denk daarom dat het afgestorven is. Ik denk nu ook dat dit het eerste gelegde eitje is geweest, omdat het eerst uit te komen eitje de 15e al was verwacht, maar het jong pas 's avonds de 17e is geboren. Ik heb het eitje weggehaald. Merkbaar hebben ze nu meer aandacht voor de kleintjes!

2 innieminie albino'tjes dus  :-*

Johny en Evelien

Gelukkig dat het goed gaat! Geniet er maar van!
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suuús

Aahg mini albino's!
Gaaf  ;D
Lekker genieten van je mini's en hou ons op de hoogte :)

Inge88

De jongen groeien goed (volgens mij) elke dag toch weer een stukje groter :)

Kan iemand mij vertellen of het klopt dat een jong ook weleens op z'n ruggetje/zij slaapt  ???
De jongen hebben lekker veel in de krop zitten, daardoor nogal zwaar?


Inge88

Vanmorgen even spieken... Indy ging toen voor de uitgang zitten.
Zie ik maar 1 kleintje...  ??? ???
Nog even goed kijken, zie ik het tweede kleintje tussen Indy haar pootjes hangen :X Pff! Maar eventjes er tussenuit gehaald en weer bij zijn broertje/zusje gezet.

Rianne

Hoi Inge,

het hoort niet zo dat een jong op z'n rug slaapt. Op de zij kan nog wel eens voorkomen omdat het wat omver geduwt wordt maar in principe zitten ze altijd op hun pootjes.

Inge88

Citaat van: Rianne op 26 maart 2013, 09:47:38
Hoi Inge,

het hoort niet zo dat een jong op z'n rug slaapt. Op de zij kan nog wel eens voorkomen omdat het wat omver geduwt wordt maar in principe zitten ze altijd op hun pootjes.


Oké duidelijk. Ik zie het ook bijna nooit hoor, meestal liggen ze met z'n tweetjes over elkaar heen. Maar het viel me gisteren op, toen de ouders er even af waren. Volgens mij is hij dan inderdaad omver geduwd.  ::)