28 april 2024, 16:55:26

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

Eentje wordt op dit moment gevoerd door Indy!! Welke het is, weet ik alleen niet.

Inge88

Helaas, het oudste jong is dood gegaan :(

Ongeveer een half uurtje na het voeren, ben ik weer wezen kijken en toen lag het oudste jong koud en niet onder Indy. Ik heb toen het jong gepakt en hij leek al dood, tot ik opeens zag dat het afentoe heel rustig leek te ademen, ik heb 'm toen teruggelegd en onder Indy geschoven, maar Indy had al geen interesse meer voor hem. Vanmorgen lag dit jong dan ook weer niet onder Indy, toen was het wel dood. Ik vind het lastig beoordelen of er nu iets in het kropje heeft gezeten, hij lijkt leeg.

Ik denk zelf dat Indy dan het tweede jong heeft gevoerd, aangezien tijdens het voeren dat jong dat gevoerd werd, erg actief was en heel erg piepte. Er lag nog een jong bij, maar die bewoog toen niet en piepte ook niet. Ik denk nu dat dit dan de oudste geweest moet zijn.




carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Inge88


Johny en Evelien

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suuús

He wat jammer van het eerste kleintje.
Maar wel een fijne verbetering dat je Indy een kleintje hebt zien voeren.
Duimen dat het tweede kleintje het red!

Inge88

Het tweede jong ligt nog mooi onder Indy + de 2 eitjes. Jong is t.o.v. het oudste jong na ruim een dag nu nog een stuk actiever, dat lijkt in elk geval positief, maar aan de andere kant zegt het ook niets natuurlijk.

Ik denk dat ik Indy straks weer een klein papje ga geven gemengd met eivoer, hopelijk voert ze het jong dan weer goed. Geen idee hoe vaak de ouders nu eigenlijk horen te voeren de eerste dagen?

Als ik het goed heb gezien is het jong een albino! De oudste was een witmasker.

Inge88


Inge88

Wel grappig net. M'n vriend kijkt verbaasd op van de tv op en zegt "wow, ze gaan nu wel heel erg tekeer", waarop hij bedoelde dat er opeens flink gepiept wordt. Daaropvolgend zien we Indy het blok uit haasten, 4 slokken water nemen en het blok weer in gaan.  ;D

Rianne

Dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het voer misschien te droog gegeven wordt :)

Suuús

Gefeliciteerd met het 3e pluisje!

Zoals ik het nu hoort klinkt het alsof het prima gaat met nr 2.
Maar nouja ik heb geen ervaring met fokken.
Ik blijf iig duimen dat het goed blijft gaan.

Inge88

Ik heb net toen ik thuis kwam even de boel in de gaten gehouden, maar een van de jongen, ik ben er nog steeds niet achter welk, lag er een beetje naast en Indy hield hem niet warm, het andere kleintje wel. Ik merkte dat het kleintje sloom werd en werd genegeerd door Indy en hij voelde koud aan, dus ik heb snel een warmtelamp gepakt en het kleintje onder een warmtelamp gezet voor 20 minuutjes. Nu piept hij weer duidelijk, staat rechtop en doet z'n kopje omhoog. Ik heb hem toen weer teruggezet bij de ouders in de hoop dat hij nog geaccepteerd wordt. En ja hoor, nu mag hij wel onder Indy! Pfff......

Ik heb toen direct snel met mijn mobiel de geluiden opgenomen die toen te horen waren. Kunnen jullie hieruit opmaken dat het kleintje wordt gevoerd, of is dit enkel een vragend geluidje om voer?

http://youtu.be/HU7zETI2d7E

TheaV

 ;D ;D ;D
Als ik hier deze geluidjes hoor......?? Ben ik heel blij!! En weet ik zeker dat de donsjes gevoed worden!.
Dus ook bij jou.... Dit gaat goed!

Pa en Ma hebben nu veel behoefte aan bijv. Gekookte rijst, macaronie , bruin brood. Kunt er wat eivoer door doen. Ook geweekt eivoer! Ook mineraalblok en sepia!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Inge88

Heel opgelucht dat te horen!

Paddy voert nog niet, volgens mij. Maar ik las ergens anders dat de eerste week voornamelijk de popjes voeren en pas vanaf de tweede week de mannen?

Ik geef zowel Paddy als Indy nu 's avonds naar eigen behoefte een paar lepeltjes brinta (warm water) met eivoer erdoorheen. Verder hebben ze de hele dag beschikking over bruin brood en sla en ik gooi nog een beetje eivoer door hun zaad heen. Ik zal ze ook proberen een beetje macaroni of rijst aan bieden, maar ze kennen dit niet, dus ben bang dat ze dit niet gaan aannemen.

Ik heb vanmiddag een extra mineraalblokje erbij gekocht. Sepia & grit is er ook gewoon.

Larissa

Inderdaad dat zijn duidelijke voeder geluidjes, tussen door word netjes gestopt om de kleine te laten adem halen

Ik doe altijd droog ei voer, dit maken ze zelf nat. Doordat ik altijd veel werkte ook tijdens het kweekseizoen vondt ik rul gemaakt eivoer te riskant met warm weer.

Rijst,Macaroni Spagethi koken zonder zout, beetje droog eivoer door en voor dat je het weet eten ze het

S6 met dit nestje