28 april 2024, 14:58:43

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Gerdy

oooooooo wat is dit balen voor je..getsie en zeker omdat het je eerste nestje is.


Rianne

Dit is toch vreselijk balen voor je Inge... Laten we het op de onervarenheid houden en hopen dat een volgend nest beter gaat. Maar ja, wat nu te doen met dat piep-ei?

Inge88

24 mei 2012, 19:24:25 #62 Last Edit: 24 mei 2012, 19:26:22 by Inge...
Er is volgens mij niemand die dit eitje nog onder een koppel kan leggen, wat een beetje in de buurt is. Helaas woon ik niet in de buurt van Dordrecht of Drenthe waar ik 't eitje heen mocht brengen  :-\

M'n vriend Tjeerd en ik gaan kijken of we zometeen nog een warmtelamp of warmtematje kunnen scoren, we hopen op ranzijn... we willen toch proberen dit jong een kans te geven. Ik kan het jong desnoods meenemen naar mn werk (kantoor).

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Inge88

25 mei 2012, 10:21:32 #64 Last Edit: 25 mei 2012, 10:23:44 by Inge...
Vannacht zijn we tot 2:00 opgebleven, toen was er nog steeds niets... daarna het risico genomen om het verder te laten bebroeden door Indy in de hoop 's morgens wel een levend donsje te vinden. Om 6:00 vanmorgen weer gekeken, en het is nog steeds een eitje. Zojuist weer gekeken, nog steeds een eitje. Even geschouwd, ik zie wel beweging in het eitje.
We wachten het dus maar af. Ik ben door alle hectiek van gisteren in combinatie met toch 8 uur kantoorwerk te moeten verzetten en vannacht wat beroerd geworden, en dus besloten vandaag thuis te blijven.  :-\

Gerdy

jeetje wat een spanning...maar ik zou niet te vaak gaan kijken.

Inge88

In een ander topic ook geschreven:

Ik ga dagelijks met de auto naar kantoor. En wil dan een kruik met warm water gebruiken, met daaromheen doeken. Ik heb de temperaturen al gemeten.
Verder heeft m'n vriend de temperatuur van de warmtelamp voor het jonkie voor de eerste dagen afgestemd. We zijn er dus klaar voor.

De constructie met warmtelamp is uiteindelijk een kleine emmer met op de bovenkant een rond stuk hout met een gat waartussen de warmtelamp bevestigd is. bovenin is een rand rondom de emmer van 1 cm vrij voor zuurstof. Het is een gek gezicht, maar goed verplaatsbaar.

Gerdy


Inge88


Wendy..


Wat naar dat je jongen steeds dood gaan.
Je had het eitje eventueel hierheen kunnen brengen maar daar is het nu een beetje te laat voor als het eitje al tikt  :-\

Ik hoop dat het bij deze wel lukt!!!

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Inge88

Citaat van: Wendy.. op 25 mei 2012, 19:22:41

Wat naar dat je jongen steeds dood gaan.
Je had het eitje eventueel hierheen kunnen brengen maar daar is het nu een beetje te laat voor als het eitje al tikt  :-\

Ik hoop dat het bij deze wel lukt!!!




Ik heb je een PM gestuurd!

smiley

Kan wel hoor !! vul een plastic flesje met warm water en doe het in een washandje .
Zaagsel in een bakje ei erbij flesje ernaast en weg brengen ...
Wel ervoor zorgen dat het flesje niet kan rollen ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

25 mei 2012, 19:56:47 #72 Last Edit: 25 mei 2012, 20:08:15 by Inge...
Bedankt voor de tip Conny.
Wendy is helaas offline gegaan, ik hoop dat ze dit nog snel leest!

Inge88

Het is te laat, ik zag zojuist iets bewegen onder Paddy...
We zullen moeten kijken of de ouders het er deze keer beter vanaf brengen   ???

Rissiejjj

Als wendy niet te ver weg woont kan het alsnog wel!.
Ik heb hier ook een donsje nog overgelegd, die lag toen inmiddels al een nacht toen ik hem had overgelegd naar een ander koppel, en dit is inmiddels een sterk jong van 1.5 week ongeveer.
Bij mij voerde het koppel ook niet.
Eitjes heb ik ook al een keer overgelegd maar dat is niet meer van toepassing natuurlijk...

Succes!