Waar zitten die splits en welken? nieuwe wijziging

Gestart door Rissiejjj, 12 mei 2012, 18:43:20

« vorige - volgende »

Rissiejjj

12 mei 2012, 18:43:20 Last Edit: 25 mei 2012, 09:38:16 by Rissiejjj
Ik heb een koppeltje zitten en ben erg benieuwd hoe en wat ze nu zijn.
De man is een Witmasker en ik vermoed bont, want witte veren in de kuif, masker is groter dan normaal, grote vlekken achterop de kop en een witte vlek op de buik. Weet niet of dit als bont geld maar oke.
De pop is een Cinnamon Witmasker Bont opaline.

Vorig jaar hadden ze een Cinnamon witmasker Bont jong.
Dit jaar hebben ze een Cinnamon witmasker Opaline (misschien bont maar dan heel weinig, heeft witte staart en enkele witte kuifveren.
En ze hebben 2 Albino's dit jaar.

Nu is het dus zo:
Man: Witmasker Bont???
Pop: Cinnamon Witmasker bont opaline.

Welke splits dragen ze dan bij zich om de bovenstaande jongen te krijgen, wil graag mutatiecalculator gebruiken maar kom steeds niet uit op de Witmasker Lutino terwijl die er wel in zitten.

Ed.

Citaat van: Rissiejjj op 12 mei 2012, 18:43:20

Nu is het dus zo:
Man: Witmasker Bont???
Pop: Cinnamon Witmasker bont opaline.

Welke splits dragen ze dan bij zich om de bovenstaande jongen te krijgen, wil graag mutatiecalculator gebruiken maar kom steeds niet uit op de Witmasker Lutino terwijl die er wel in zitten.

Als ik zo mijn berekeningen laat gaan denk ik:

Man: Witmasker bont split cinnamon opaline en lutino
Pop: zoals je hebt aangegeven.

Misschien dat anderen er anders over denken dan hoor ik de meningen graag
Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

Rissiejjj

12 mei 2012, 19:58:52 #2 Last Edit: 12 mei 2012, 20:03:13 by Rissiejjj
Maar dan kom ik niet uit op de Cinnamon Witmasker Bonte van vorig jaar. want die had geen opaline.  En kreeg ik alleen Witmasker Lutino Bont.
Vind het heel lastig bij dit koppel, ze krijgen zoveel kleuren jongen.
Dit was het jong van vorig jaar:

En dit is de moeder bij mijn pols en de andere 2, de albino dus en de Cinnamon opaline achterop zijn jongen van dit jaar.

En heb geen foto's van de vader, maar op dit filmpje staat hij, de witmasker man die dus uit de hand eet, ook de moeder zit erbij. Als je goed kijkt zie je dus op de buik de witte vlek.

Ed.

Ja je hebt gelijk.......... wat een lastig koppeltje !!!

Is het mogelijk dat vader een hele donkere cinnamon is, ken je de oudervogels mss, want dan zou je de berekening kunnen maken met een cinnamon en krijg je het volgende:

Vader:
Witmasker Bont Cinnamon split voor {X1:Opaline} {X2:Lutino}

Moeder:
Witmasker Bont Cinnamon Opaline

Nageslacht man:
50% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
50% Witmasker Bont Cinnamon split voor {X2:Opaline} {X1:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
50% Witmasker Bont Cinnamon Lutino

Hier zitten geloof ik al je nakomelingen in verwerkt toch?

Ed

Rissiejjj

Hier mis ik dan volgens mij weer de Albino.
Ik snap er ook niks van. Ben ook al telkens aan het vogelen, maar kom er niet uit. Het zou mooi zijn als er uit de calculator iets komt wat kloppend is. Maar kan er tot dusver nog niet toe komen.

Vandaar ook dat ik het hier vraag, de andere koppels is allemaal vrij duidelijk, 1 koppel is nog even afwachten, hebben net hun eerste donsje, maar dit koppel blijf ik bij aan het hoofdbreken.

Ed.

12 mei 2012, 22:22:06 #5 Last Edit: 12 mei 2012, 22:29:50 by Ed.

@ Hier mis ik dan volgens mij weer de Albino.

Dit kan/is visueel toch een albino? of zit ik er nu helemaal naast. Ga ervanuit dat witmasker lutino met bont en cinnamon albino visueel is
Ed

Ed.

Dit kan/is visueel toch een albino? of zit ik er nu helemaal naast. Ga ervanuit dat witmasker lutino met bont en cinnamon albino visueel is
Ed

*Yvon

Citaat van: Ed. op 12 mei 2012, 22:30:36

Klopt helemaal.
Is een albino.  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rissiejjj

Maar dan ga ik weer eventjes klagen, haha.
Want durf eigenlijk toch wel met 98% zekerheid te zeggen dat Rocky, de vader dus, geen Cinnamon is. Hij is echt donkergrijs, geen andere gloed ofzo over zijn verenpakje.
Heb wel cinnamons zitten hier, maar hij komt absoluut niet in de buurt ervan. Lastig ben ik vandaag, haha.

Ed.

Lastig nee hoor, maar met alle berekeningen die ik gedaan heb kom ik er alleen als vader ook cinnamon is, dus ik blijf bij die berekening zou het anders echt niet weten.

Anderen nog ideen?????
Ed

Dennisfr

ik zou denken de man split x1 cinnamon en x2 opaline,lutino.

je kunt een crossover hebben.
tis wel een lastig iets heb je foto`s van de ouders

Rissiejjj

Heb van de moeder de foto erbij staan.
Na lang zoeken deze 2 foto's gevonden van de vader.

En voor de kleurslag eventjes deze erbij, staat rocky niet helemaal op, maar is wel duidelijk de grijze kleur te zien.

Rissiejjj

Ik ben momenteel de ringnummers aan het verzamelen en zo kom ik op het volgende.
Aiko, een man van een ander koppel, heeft een opvolgend ringnummer aan Rocky.
Zijn beide witmasker, dus krijg nu heel erg het vermoeden dat deze 2 heren dus broers zijn. Ze komen bij dezelfde persoon vandaan.
Als dit zo is krijg ik ook een sterker vermoeden dat Rocky dus ook bont is, ondanks dat hij niet veel vlekken heeft.
En dan zou zijn broer Witmasker bont Opaline zijn.
Aiko heeft parels gehad namelijk.

Wijst dit nog weer meer in een goede richting voor de vraagstelling van dit topic?

Bert_85

25 mei 2012, 20:31:51 #13 Last Edit: 25 mei 2012, 20:39:28 by Bert_85
Rocky is waarschijnlijk:
witmasker bont split [X1: opalinecinnamon] en [X2: lutino]

ofwel is hij misschien toch dit:
witmasker bont split [X1: cinnamon] en [X2: opalinelutino]

Dus ofwel is het cinnamon jong een crossing-over, waarbij het opaline verdwenen is, ofwel zijn de twee andere jongen crossovers.
De kans op het eerste is groter dan die op het tweede.
Maar crossing-over met opaline komt relatief veel vaker voor dan met de andere mutaties, dus je weet het nog niet zeker.
De enige manier om erachter te komen is om voldoende jongen te kweken.

Deze mutatiecalculator houdt rekening met crossing-over, dus als je deze invult zullen wel al je jongen eruit rollen: http://www.gencalc.com

P.S. De albino jongen zijn trouwens allemaal poppen.

Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be