18 mei 2025, 00:09:45

constant gillen

Gestart door Elizabeth, 25 april 2012, 18:47:12

« vorige - volgende »

Elizabeth

Hallo.

Ik heb een vraag, ik heb een valkparkiet sinds september, het ging een hele tijd goed.
Maar nu naar een paar weken gilt ze constant alles bij elkaar, ik weet me er echt geen raad meer mee. Ze mag er elke dag een paar uur uit, maar als ik dan even weg loop dan gaat ze weer gillen en dan houd ze echt niet meer op. Het negeren hebben we ook al geprobeerd, maar niks helpt, ze blijft maar gillen.

Weet er iemand raad, want ik weet me er echt geen raad meer mee.

Groetjes Elizabeth

sepke

Hoi,

Klik eens op "zoeken" bovenaan op deze site. En voer dan "schreeuwen" of "krijsen" in er er verschijnen vele topics hierover.

Succes.

Mijn mening is dat je er een valkparkiet bij moet plaatsen. Wij zelf hadden enkele jaren geleden hetzelfde probleem en met het erbij plaatsen van een tweede valkje was het krijsen een stuk minder. Als je dan de kamer verlaat hebben ze elkaar nog.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

joog

Denk niet dat je daarom nog een vogel moet nemen. Ooit werkt het, ooit word het alleen erger (gaan ze met z'n 2en schreeuwen) Laat bv de radio aan, werkt ooit ook... Die doek zou ik alleen voor snachts bewaren, doe je dit teveel gaan ze gewoon door de doek heen schreeuwen. Plus dat ik denk dat je geen vogel moet houden om onder een doek te verstoppen. Maar zoals ze al zeiden kun je met de zoekmachine erg veel vinden. Succes ermee  ;)

Elizabeth

Hallo,

Bedankt voor de reactie's.

Wat we al geprobeerd hebben en nog doen is:

- De radio altijd aan als we niet thuis zijn.
- Negeren van het schreeuwen
- Bij aanhoudelijk schreeuwen zetten we hem in de trapkast waar het donker is en dan stopt ze ( als straf)
- ze mag elke dag uit de kooi maar als ze veel schreeuwt laten we  haar er niet uit.

Het is heel vervelend, het begind in de ochtend als ze ons uit bed hoort komen dan gaat ze al te keer tot dat we weg gaan om te werken.

Als we dan weer thuis komen geelt ze ook weer daarna is ze wel weer redelijk stil tot dat je weg loopt. Tegen de avond als het wat donkerder word lijkt het of ze veel rustiger is en echt op haar gemak in de kooi zit.

We hebben er ook al veel over gelezen maar nooit echt een goede oplossing voor kunnen vinden.

Ze heeft ook een tijd bij een grote spiegel gestaan maar dit heeft geen verandering in haar gedrag gegeven.

groetjes

sepke

Hoi,

Een spiegel is zeker af te raden, evenals een spiegeltje in de kooi. Dit wordt regelmatig als speeltje in de kooi gehangen. Dit kan juist krijsen en argressief gedrag uitlokken.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

carco

Ze ziet jullie blijkbaar echt als partner.
Vandaar dat ik in dit geval toch een maatje aan zou raden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!