-- ManouksValkjes -- update 23-08-2012 --

Gestart door Manouk, 20 april 2012, 12:58:01

« vorige - volgende »

Manouk

Hallo allemaal, hier weer een kleine update!!

Met de meeste donsjes gaat het goed, al zijn er in totaal 4 overleden.. ik heb er nog 20 liggen momenteel..
1 bij Pixel en danii, het nest was denk ik te groot en de jongste werd niet gevoerd..
2 bij de bontjes, waarvan ik het van beide eigenlijk wel verwachte, 1 had gekke een beetje misvormde (te kleine) pootjes en de ander werd niet goed gevoerd, denk dat de oudere hem voor waren..
Ik heb expres besloten niet in te grijpen, omdat ze veel te jong zijn voor handvoeden en omdat ik er gewoonweg niet de tijd voor had qua werk!

Helaas ben ik vandaag van huis geweest en bij controle van de blokken miste ik mijn albino meisje :( ik kijken onder de andere donsjes... hier was ze niet, ze lag op de grond van de voliere en waarschijnlijk al een tijdje, vertrappeld en ik denk een beetje aangepikt door de kwartels.... er zaten een paar kleine bloedplekjes....
Wel jammer dat het net mijn enige albino was, maja voor elk kleintje vind ik het sneu...


NU goed nieuws,
met de andere donsjes gaat het super, bij de oudste bleekmasker komen pennen door... maar het word spannend want 1 van de twee oudste gele is er 1 van Yves en Chanel, die moet in principe cinnamon worden.. het bleekmasker donsje moet opaline of cinnamon worden, maar naar mijn idee ligt er 1 tussen met wildkleur pennen...... dus maar even afwachten wat er nu uit gaat komen...

ik zal misschien het weekend nog even foto's maken, in de hoop dat er meer te zien is..

Bij Yves en Chanel zitten ze al bijna in de veren.. hier zullen ze ook snel uitvliegen en gaat het blok er daarna weer uit..!!

Pixel en Danii blijken super ouders, goed gevoerd en niet geplukt!! super koppel dus... ook hier komen de veertjes door, 2 wildkleur mannen een lutino pop en de jongste is nog niet te zien!!

Bij de bontjes komen de veertjes ook.. de oudste krijgt wat meer geel dan de nr 2.. maar of er opaline in zit is nog niet te zien..
bij opaline is het een popje, voor de rest weet ik hier helaas geen geslachten!!

De kwarels doen het ook goed, leggen aan de lopende band, haal ze binnenkort maar weer eens weg, want ze heeft een paar dagen gebroed, maar doet t nu niet meer..

Verder geen nieuws, heb nog niet veel reserveringen, maar hoop dat dat wel snel komt...

snel weer foto's............................

Manouk


Cherro

Eeehm tja... En waar is die grote update met foto's dan????  :P :P ;) ;) ;) ;D ;D ;D ;D ;D


Ik wacht heel (on) geduldig *lol*

Met Ginny gaat t goed trouwens!!

Zij en Twinkle zijn nog steeds onafscheidelijk hihi, ze zijn echt 2 kuifjes op een lijf soms, en zitten altijd plat tegen elkaar aan te soezen met slapen. Zo leuk dat die 2 elkaar zo gevonden hebben :D De veertjes zijn nu bijna helemaal door bij beide dames, en ze word echt heel mooi :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Manouk

Het is idd slecht, was gister te laat uit het werk en ook vandaag was ik pas weer om half twaalf thuis,
morgen hoop k wat eerder te zijn en echt wat foto's erop te zetten!

Fijn dat de twee het zo goed doen samen leuk om te zien/horen dat ze dan toch zo naar elkaar toe trekken!!

Even geduld nog en dan komen de foto's en de update!!!!

*Esther*

Sneu, he die kleintjes.
Dit jaar heb ik veel jonge jongen die het net niet redden. Apart hoor.

Ik heb werktijden waarbij ik soms veel tijd moet overbruggen. Des te leuker is het om weer te kijken. Ze groeien zo hard!  :D

gr Esther


Manouk

Hoi Esther,

idd hier heb ik het nog niet eerder meegemaakt, vorige ronde 1 jong wat het niet heeft gered, nu vond ik een paar dagen achter elkaar wel dode jongen :( denk dat in totaal 7 het niet hebben gered, van sommige wist ik de reden denk ik wel, anderen zullen misschien iets gemankeerd hebben of te klein zijn geweest in vergelijking met de grote die er bij lagen!!

het is erg leuk om te kijken hoe groot ze worden elke dag zie je duidelijk verandering!

Nu de foto update van de jongen..!! een flink aantal al gereserveerd, maar een hoop ook nog vrij!



































Met de jongen die er tot nu toe liggen gaat het super goed,
de oudste 3 zoals te zien, zijn uitgevlogen!
Ik heb bij Pixel en Danii lopen schuiven met de jongen en daardoor het overzicht een beetje kwijt geraakt, bij Pino en Dylan liggen 2 jongen van Pixel en Danii 1 van henzelf en 1 van Yves en Chanel.
Bij Pixel en Danii zelf ligt 1 bleekmasker (wildkleur???) en 3 jongen van Pino en Dylan..

De bonte van J'adore en Armani worden erg mooi en zo te zien 3 verschillende bontjes, weet nu ook dat de gewone bonte mannen zijn en de cinnamon en opaline bonte poppen! vind het fijn dat ik veel koppels heb waarvan ik de geslachten weet, is toch wel veel vraag naar!!

Ook had ik bij Ridgey en Gianni een verrassing... een geel kuifje, dit zal dus betekenen dat ze  beide split bont zijn!! super leuk..
er zit vrij weinig bont in zoals ik nu zie, maar de veren moeten nog goed doorkomen..
tot nu toe zie ik een geel kuifje en 1 gele slagpen...
Misschien is hij wel net als mijn Pixel split bont, maar met een aantal bonte kenmerken!! we wachten wel weer af..

Ben op het moment ook een beetje aan het twijfelen om 2 koppels te verkopen en er misschien wat andere mutaties voor terug te kopen..
Als twijfel ik wel erg, heb nu een leuke en goede groep... die goed voor de jongen zorgen en weinig plukken...
je weet nooit wat je in huis haalt,

Maar er zijn gewoon mutaties die mij ook erg aanspreken en de ruimte heb ik er niet voor om uit te breiden, maar ben ook wel gehecht aan mijn valkjes nu!!!

moeilijk moeilijk!!

Nou dit was weer eindelijk een flinke update, kunnen jullie er weer even tegen!!

liefssss

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Manouk



Manouk

Ik ben er een klein beetje uit, heb 5 valkjes te koop staan..

2 koppels en nog een losse pop.. deze pop is over en bailey heeft nog geen dame, maar ze ziet niets in hem.. dus heb haar te koop staan en wil dan als mijn bleekmasker een pop is, deze aanhouden voor bailey!! hopen dat zij hem eindelijk zijn zin gaat geven!!!

ook heb ik Yves en Chanel en Ridgey en Gianni te koop staan..

Het popje wat te koop staat is Dior, zij is een lutino bleekmasker.

Misschien dat ik er nog 1 of 2 koppels bij wil in de toekomst, maar de winter blijf ik even met mijn bestaande koppels..



Manouk

Nog even een kleine update over de kleintjes.
Van de 18 heb ik er 8 al gereserveerd dus dat gaat ook wel lekker!

Heb er een paar leuke bijzitten, soms ook echt bijzondere en mooie!!

Mijn 4 bontjes worden weer super, deze zijn ook allemaal al gereserveerd!
1 wildkleurtje krijgt op de linker vleugel een aantal parels, verder helemaal niet, weet ook niet of ik hem nu onder gepareld moet rekenen of niet!!

Bij Ridgey en Gianni, ligt een jong, met een geel kuifje en 1 gele slagpen, voor de rest lijkt er geen bont in te zitten!!
misschien split bont, met een aantal bonte kenmerken.. Pixel heeft dit ook!
Het witmaskertje van pixel en danii is ook erg mooi, het donkere grijs met het wit steekt mooi tegen elkaar af!!

de jonkies van Yves en Chanel doen het goed en spelen wat af in de voliere, eten doen ze nog niet, dus ze blijven nog een tijdje bij paps en mams,
ga nu even foto's maken en HOOP dit vanavond te plaatsen!!

liefssssssssssssss

Manouk

FOTOTIJD zonder woorden!!!!

















































Nou hoop dat jullie hebben genoten ;)

Cherro

Ze zijn leuk, je hebt niets teveel gezegd hoor!!  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Manouk

dank je!! wel weer wennen hoor, als straks de broedhokken er weer af zijn, misschien dat Spike en Lizzy dan nog een blok krijgen!!

Kijken of ik daar nog leuke kleintjes van krijg!! die kunnen hele mooie getekende jongen krijgen, met de mutaties bont, witmasker bont, met en zonder cinnamon en/of opaline.... super

Manouk

Deze mooierd blijft hier wonen, word dna getest en hier word volgend jaar een mooie man of pop bij gezocht!!

Verder nog geen kopers voor mijn andere valkjes!