-- ManouksValkjes -- update 23-08-2012 --

Gestart door Manouk, 20 april 2012, 12:58:01

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd met de donsjes!! :D
Zullen er nog wel meer volgen denk ik !
Groetjes Petra.

Manouk

Dank je Petra ;)
Ik denk ook dat er nog wel meer zullen volgen..

De eitjes bij J'adore en Armani gaan voorspoedig, zo te zien worden de luchtkamers groter en zie ik zelfs bij 1 al een kleintje hier zitten....

Deze zal niet lang meer nodig hebben om te beginnen piepen/tikken...

De twee kleintjes bij Yves en Chanel gaan erg goed, goede volle kropjes en zitten mooi rechtop te bedelen..
Ze hebben de naam Gina en Gerrit gekregen :D

Verder nog niet erg veel nieuws..

Manouk

Hoi hoi,

Nieuwtje:..............

Niet bij J'adore en Armani een piep/tik ei, maar wel bij Pino en Dylan... jeuhh.. er zitten ook al 3 tik barstjes in.. dus ik verwacht de kleine snel...
Kleine frits jr is ook uitgevlogen en test zijn vleugeltjes al :D het gaat nog niet allemaal even soepel, maar dat geeft niet..
De kooi van Spike en Lizzy is lekker schoon en het broedhok weg..
ze krijgen rust tot het najaar, dan mogen ze nog een nestje proberen als ze dat willen..

verder nog niet echt veel nieuws..
houd jullie op de hoogte!!!

Kusss

Manouk

Jeuuuh de kleine bij Pino en Dylan is gearriveerd!!
Het is wederom een kleine lutino, ik wist niet of pino en dylan splits hadden, dus dit was voor mij weer een verrassing!!

De andere donsjes gaan ook super. verder op moment weinig te vertellen, zal snel proberen foto's te maken

liefss

Larissa

gefeliciteerd, leuk zo'n verrassings koppel

Knuffels

Manouk

vanavond lag er een nieuwe verrassing op mij te wachten laris.. ;)
weer een lutino donsje bij pino en dylan..

nu heb ik al 3 lutino donsjes :D wel grappig..

Verder is 1 eitje bij J'adore en Armani helaas gesneuveld, zat een gat in en het donsje leefde niet meer, te wild mee geweest denk ik. want gat zat aan de puntige kant en was geen gat van het donsje zelf :(
er zijn nu wel twee donsjes daar druk bezig, 1 heeft al een barstje gemaakt....

liefsss

Manouk

Gaat echt super goed hier, vanavond verwachte ik eigenlijk een donsje bij J'adore en Armani,
vind ik een kleine bij Pino en Dylan!! deze keer met donkere oogjes.. super leuk..

misschien morgen ochtend de volgende bij J&A.. daarna ben ik 3 daagjes weg, dus kan ik niet kijken hoe het met de kleintjes gaat :(
wel komt er iedere dag iemand water en voer brengen, maar jullie moeten het even zonder nieuws van mij doen!!

liefss en tot snel....

Manouk

Hallo allemaal,

ik ben er weer, MET goed nieuws!!
4 kleine donsjes erbij.. ben 2 daagjes weg geweest en in die tijd zijn de laatste 2 eitjes van Pino en Dylan en de eerste 2 bij J'adore en armani...

Hier ligt nu dus nog 1 eitje, maar die is druk bezig, verwacht ik eigenlijk vandaag nog wel..
Dan zijn bij 3 koppels alle eitjes uit, bij Ridgey/Gianni/Dior liggen nog 5 eitjes, die goed ontwikkelen..

En Danii heeft 2 eitjes gelegd, ze is pas net een jaar, maar heeft het kwartelhok als broedhok uitgekozen.. ik heb ze nu in een broedhok gelegd in de hoop dat ze daarin gaat.. mochten de eitjes uitkomen en bevrucht zijn.... is er kans op bleekmasker jonkies......... we zullen het zien.. eerste nestje, dus je weet nooit..

meer nieuws is er nu niet.. dus ik ben er snel weer!!

samantha21

gefelicteerd met de 4 kleine donsjes  :D
spannend weer...  ;D

Larissa

gefeliciteerd met alle donsjes, super hoor zon verrassing

Ik hoop straks ook zon verrassing aan te treffen als ik terug ben van de revalidatie

Knuffels

Manouk

Dank jullie ;)

Helpen jullie nog even met namen ;) moet nog 6 namen hebben 4x met de letter H en 2x met de letter I


Larissa

Oke,

H

Hera
Honda
Holly
Honey
Holly

I

Indra
Isa
Ilja
Indy
Izzy

S6 met uit zoeken

Manouk

Het gaat hier weer super!!

Alle donsjes worden goed gevoed en groeien goed, alleen worden de g-tjes van Yves en Chanel wel weer wat geplukt, maar mocht dit niet te erg worden laat ik het gewoon gaan..

De H-tjes doen het ook goed.. dit zijn de jongen van Pino en Dylan. de oudste laat al heel iets spleetjes zien, dus de oogjes gaan open en de kuifjes zullen ook wel snel doorkomen.. Alleen vond ik hier ook weer een eitje in het blok. weet niet of die van P&D zelf zijn of dat iemand anders er daar 1 gedropt heeft.. ik heb hem maar vervangen door een nepperd.

De I-tjes verder nog niet veel nieuws, gaan gewoon goed..

En sinds gister avond ook bij Ridgey een donsje gevonden.. dit was een kleine gele en mochten mijn berekeningen en splits goed zijn zal dit een cinnamon witmasker man of een cinnamon witmasker opaline pop zijn.
Vanmorgen lag er een 2de donsje bij. dit was een gele, een cinnamon man of cinnamon opaline pop.

Helaas was 1 eitje kapot gegaan hier, daarvan was het vliesje helemaal ingedroogd.. er was ook geen leven meer in het eitje :(
het 4 de eitje van Ridgey is druk aan het piepen en tikken.. dus deze zal ook snel komen..
dan is het nog even afwachten wat het laatste eitje hier gaat doen

Ik vind dat tot nu toe de kweek in de voliere erg goed gaat.. niet alle eitjes zijn uitgekomen, maar de jongen doen het goed dus daar ben ik al heel blij mee.

De eitjes die Danii had gelegd worden niet bebroed en ze heeft er 2 van stok gegooid in het binnenhok.. dus deze ronde word het niet voor hen, al vind ik dat niet zo erg.. ze zijn nog erg jong, misschien doen ze hierna nog iets, en anders volgend jaar weer voor hen ;)

Ga snel proberen wat foto's te maken van het jonge grut en hun ouders, maar het komt er helaas steeds niet van.
Nou jullie zijn weer op de hoogte, tot snel!!!!

Liefsss
Manouk


Larissa

Gefeliciteerd met alle donsjes, hier gaat het eindelijk ook goed met
het uit komen....

Knuffels aan Bailey en de valkjes

☺ Pita ☺

Wow gaat zeker goed hier!!
Groetjes Petra ...

ps waar blijven de foto's? hihihi