-- ManouksValkjes -- update 23-08-2012 --

Gestart door Manouk, 20 april 2012, 12:58:01

« vorige - volgende »

Manouk

23 april 2012, 11:00:41 #15 Last Edit: 23 april 2012, 23:55:30 by Manouk
Pino en Dylan: 4 eitjes, al 2 bevrucht
J'adore en Armani: 4 eitjes, 1 zie ik bevrucht

Yves en Chanel, volgens mij toch nog 1 goed eitje,

Ridgey en Gianni?: 2 eitjes, zie er nog niets in..

Liefsss

Manouk

Pino en Dylan: 4 eitjes, al 3 bevrucht
J'adore en Armani: 4 eitjes,2 zie ik bevrucht

Yves en Chanel, zoals het er nu uit ziet, zie ik opeens in 2 eitjes beweging.. ik laat ze rustig liggen en ik zie wel wat er gebeurd....

Ridgey en Gianni, word door beide soms zelfs samen gebroed.. eerste nestje voor beide, dus zal het moeten afwachten..

Caroline

Gaat goed hier ... SUPER!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Manouk

Hoi Caroline,

ja ik vind het ook super, vorig jaar natuurlijk ook al blokken gehangen, maar toen ging het niet zo goed in de voliere, maar toen ook nog veel jonge onervaren koppels en 2 mannen die met 1 vrouw gingen dus ook trammelant,
nu lijkt alles mooi rustig, de blokken bezet en met de eitjes lijkt het ook allemaal wel redelijk goed te gaan......

leuk dus weer..

hoop straks veel jong grut en veel nieuwe baasjes blij te kunnen maken ;)

Liefsss

Manouk

Vanmorgen weer controle gedaan en het gaat super goed!!

Bij Pino en Dylan zijn alle 4 de eitjes bevrucht. ik weet de berekening van deze 2 niet, dus voor mij is het een verrassing wat eruit komt rollen..
Bij Yves en Chanel zit er inderdaad in 2 eitjes nog leven, hopen dat deze twee ook gewoon uitkomen!!
Bij J'adore en Armani is de stand momenteel 3 bevruchte eitjes..

Bij Gianni en Ridgey kan ik nog niets zien, maar eitje nummer 3 ligt er nu ook :D

Met de stand momenteel buiten op 9 bevruchte eitjes vind ik het al wel spannend worden!!!

Jaimy

het regent eitjes bij jou!  ;D Leuk hoor!

Gr, Jaimy

Manouk

Ja het gaat echt goed hier ;)
leuk dat je in mijn boekje komt aanwaaien Jaimy....

Alle 4 de eitjes bij Pino en Dylen en ook bij J'adore en Armani zijn bevrucht...
Ook zie ik nog steeds leven in de 2 eitjes van Yves en Chanel en ook het 1e eitje bij ridgey en Gianni is bevrucht...

Toch is dit laatste stel wel weer een apart verhaal...
overdag zie ik namelijk Gianni broeden samen met Dior,
en 's nachts broed Ridgey, zal mij benieuwen hoe ze dit oplossen als er straks donsjes komen!!!

Maar alles op zijn tijd.

Manouk

Hallo trouwe lezers!!

Vandaag weer nestcontrole gehad en inderdaad zoals ik voorspelde, zijn er toch 2 eitjes van Yves en Chanel goed! de eerste is namelijk druk aant piepen/tikken.... de tweede zit ook al iets in de luchtkamer, dus die zal morgen wel beginnen..
Ik ben echt blij dat ik bij de eerste twijfel toch de eitjes heb laten liggen en nu blijkt maar weer dat dit de juiste keuze was..

Bij Ridgey/Gianni/Dior liggen momenteel 5 eitjes.. ennnnn.. de eerste 3 zijn bevrucht!!!!!

op dit moment heb ik dus 13 bevruchte eitjes..
ben echt helemaal happy... zien hoe het straks voor mij is om zoveel kleintjes te hebben,

de eitjes van Yves en Chanel liggen ver voor op de rest, maar de andere drie nestjes, komen ongeveer tegelijk uit, dus mocht er iets mis zijn, kan ik altijd nog eitjes/donsjes overleggen.. fijn idee..

Nou jullie zijn op de hoogte en ik zal jullie met updates en straks hopelijk ook met mooie foto's op de hoogte houden.....

Liefsssss

Larissa

gaat super hier, fijn zoveel bevruchte eitjes

Knuffels

Manouk

Hallo allemaal..

Vandaag is het eerste donsje in de voliere geboren..
mijn aller eerste LUTINO donsje... jeeeuuhh.. ben hier echt blij mee, vorig jaar kregen de ouders een flink aantal jongen, maar nog nooit een lutino, dus ik ben erg blij dat ik er nu 1 heb kunnen kweken..
Ook is het jong al gevoerd dus blijer kan ik niet zijn!!
Het tweede bevruchte eitje bij Yves en Chanel is ook aan het tikken, dus ik hoop dat die er vanacht/morgen ook lekker bij kan liggen..

De andere eitjes gaan allemaal super, er word goed gebroed en er heerst een gemoedelijke sfeer in de voliere..

Verder heb ik erg weinig nieuws,
wens iedereen een fijne koninginnendag en jullie horen snel weer van mij!!

smiley

Hallo Manouk

Super leuk !! je eerste lutino gefeliciteerd ,dat er maar veel gezonde donsjes mogen volgen ....

Groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Gefeliciteerd met je lutinootje :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺


Manouk

Dank jullie allen voor de leuke reacties.

Op dit moment is ook het tweede donsje geboren, dit zal een cinnamon man of opaline cinnamon popje zijn!!

En ook heb k de rest van de eitjes nog even bekeken de stand is nu:

Pino en Dylan 4 eitjes, 4 bevrucht
J'adore en Armani 4 eitjes 4 bevrucht
Ridgey en Gianni 5 eitjes 5 bevrucht

Dus als alles uitkomt...... heb ik heel wat jong spul in de voliere en wel leuk dat als het allemaal goed komt, dat ik in deze groep dus goed gezamenlijk kan kweken... er wordt niet gevochten... wel eens gekibbeld natuurlijk.. en het gaat er heel gemoedelijk aan toe!! ERG FIJN

liefsss tot snel met...... foto's......