mijn valkje lijkt geen interesse te hebben in mij

Gestart door tresca te marvelde, 9 februari 2004, 18:22:08

« vorige - volgende »

tresca te marvelde

Ik heb mijn valkje nu 8 dagen en hij is 7 weken oud. Als ik mijn hand in zijn kooi steek, wat ik vanaf dag 1 al doe, kijkt ie er niet eens naar. Alleen als ik te dicht bij kom, blaast hij. Ik kan wel zijn staartje aaien, maar daar houd het mee op.
Als ik mijn hand laag houd, gaat hij er als een idioot onderdoor rennen. Ik word daar zenuwachtig van.
Ik heb nog nooit een valkje gehad en ik weet niet of ik goed bezig ben om hem tam te maken. Hebben jullie tips?

groetjes Tresca en Pinky

Marianne

Hoi Tresca,

Je bent al aardig op weg hoor, zo kan je valkje aan je hand wennen.
Probeer het eens wat aantrekkelijker te maken met wat trosgierst op je hand, over het algemeen vinden valkjes dit erg lekker.
Verder heel veel geduld en dan komt alles vanzelf wel goed.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tressie

;D Dat trosgierst is geweldig spul!!! Ik heb dat gisteren gelijk gekocht, en gisteravond at Pinky uit mijn hand. Wel voorzichtig en bang, maar het begin is er!!!
Bedankt voor de tip!!!

groetjes tressie en Pinky

Paul

Hoi tressie en Pinky,

Trosgierst zijn ze altijd erg dol op maar ze mogen niet elke dag een stengel leegeten hoor.
Maximaal 2 keer wer week een stengel geven.
Maar als je hem elke dag een beetje geeft is dat niet zo erg maar niet de hele stengel opvoeren elke dag.
Anders eten ze hun gewone zaadjes niet meer en krijgen dan te weinig voedingsstoffen binnen.

Groetjes, Paul

Tressie

:o Pinky mocht gister uit zijn kooi, had nog nooit op mijn hand gezeten maar klom er zo op. Hij vloog naar de kast en ik kon hem eraf halen met een pollepel, zonder dat ik dat eerder geoefend had!!!
Ik zette hem op zijn kooi, hij vloog naar mijn benen, waar hij vervolgens vrolijk mijn broek onder poepte, wat een geweldig beest!!!!
Ik gebruikt trosgierst alleen om hem te lokken, hij krijgt er niet te veel van. Bedankt voor de tip!!!

:P

Tressie en Pinky

Tressie

Pinky is helemaal omgeslagen, zit op mijn hand, hoofd, haar, in mijn oren. Hij is ineens supernieuwsgierig en super lief!!! toppie!!! :P

Paul

Hoi Tresca,

Wat fijn dat Pinky nu wel zo tam geworden is :-)
Het is ook een kwestie van geduld inderdaad en met trosgierst kan het inderdaad ook heel veel helpen om ze over de drempel te krijgen :-)
Veel plezier met je nu tamme Pinky :-)

Groetjes, Paul