11 mei 2025, 09:29:38

Mutatie.

Gestart door Germaine, 18 april 2012, 19:06:18

« vorige - volgende »

Vinden jullie dat dit een nieuwe mutatie is?

Wildkleur pop.
0 (0%)
Uit Brazil.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 2 mei 2012, 19:06:18

Germaine

Ik woon in Brazil en we hebben een vraag over dit popje. Zij is 6 jaar oud. Zij lijk niet ziek (heeft nog geen exames gemaakt, om te weten of ze problemen heeft aan haar lever). Maar zij lijkt gezond. E ze is zo geel achtig sinds jong.
Wat vinden jullie?
Bedankt
(sorry, ik schrijf niet goed nederlands).

Patrick

Hallo Germaine,

Je nederlands is goed hoor  ;)

Als ze dit al vanaf jong heeft dan is ze niet ziek en is het een valkparkiet met een verhoogd geel factor. Ze komen niet vaak voor maar ze zijn er wel ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Germaine

Bedankt Patrik!
En kan je me uitlegen waarom dat gebeurt? Wij zijn echt  nieuwsgierig daar over. Is niet de eerste valkparkiet de we zo zien. En we hebben hier in Rio de Janeiro ook die helemaal geel (niet een gepaareld lutino), die we noemen CREMINO. Maar alleen maar popjes tot nou. Ik zal een foto zoeken en hier post.
Nog een keer bedankt!
Germaine

Patrick

Hallo Germaine,

Zou je lid willen worden van dit forum en deze vraag en foto's ook daar willen plaatsen?
http://valkparkietenbenelux.forumup.be
Op dit forum zitten kwekers die meer ervaring of verstand hebben met een verhoogde geel factor valkparkiet.

Mvrg,

Patrick

Caroline

Leuk, iemand die van zo ver weg schrijft.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Germaine

Bedank alweer Patrick!
Ik ga me registreren!
Hier hebben we minder mutaties dan bij jullie in Europa. Daarom ben ik benieuwt over onze CREMINO.
Zie jullie morgen (5 uur verschil tussen ons, Nederland is + 5 dan Brazil).  :)

Patrick

Heb je op het andere forum een bericht gestuurd met wat informatie waar je eventueel je vraag kan stellen  ;)

Gr,

Patrick

Alexandra

Welkom Germaine op dit forum ...

Leuk een forumlid van ver !!

ben benieuwd naar jullie cremino ;)

grts

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Germaine

Hier is een Cremino. Is een Pop, ze hebben alle exames gemaakt en de valkparkiet is gezond, zonder lever problemen en zonder ziektes. Maar we vinden geen mannetjes Creminos.

Germaine

Kan iemand me zeggen wat mutatie mijn babies opaline zijn? Of de grijs zijn of cinnamon?
De 2 babies met bijna 4 maanden.
http://www.flickr.com/photos/germainebrummert/7433081132/in/set-72157627108060711/

En hier alle babies met vader (opaline wildkleur en moder opaline Lutino).
http://www.flickr.com/photos/germainebrummert/7433088064/in/set-72157627108060711/

Dank je wel!

Patrick

Hallo Germaine,

Zijn wildkleur opaline. Geen cinnamon dus  ;)

Als je uit je koppel ook lutino hebt gekweekt dan is je man ook split lutino. De lutino jongen kunnen dan zowel man als pop zijn.

Mooie vogels hoor  ;D

Germaine

Citaat van: Patrick op 24 juni 2012, 19:36:43
Hallo Germaine,

Zijn wildkleur opaline. Geen cinnamon dus  ;)

Als je uit je koppel ook lutino hebt gekweekt dan is je man ook split lutino. De lutino jongen kunnen dan zowel man als pop zijn.

Mooie vogels hoor  ;D

Dank je wel Patrick!
Ja, er zijn babies opaline Lutinos (1 popje en een man) e opalines Wildkleur(2 mannetjes) geboren.
Maar iemand heeft me uitgelegd over Cinnamon Inos.
En als mijn Opaline Lutino (moeder) een cinnamon Ino is, dan heb ik kans dat die 2 opaline "wildkleur" Cinnamons zijn, heel licht en vanwege de pootjes en snavel die roze zijn, zijn ze niet wildkleur...Moeilijk he? hahaha
Kan je me uitleggen over de Cinnamon Inos?
DJW